Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

test

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• test

Mijn afbeeldingen vind ik erg onscherp wanneer ze in de webbrowser worden weergegeven.
    Daarom zal ik nu eens wat testen om hopelijk eens scherpe foto's online te kunnen zetten.

Helaas, het lukt me niet.

Last edited by heaucheneaudt; 14 augustus 2011, 18:51.

Re: test

Ik vind ze wel scherp hoor, misschien dat mijn scherm scherper is
    Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
    Cybershot Photo Website!

Comment

Bedankt voor je reactie.
      Ik zie zelf een erg groot verschil tussen DPP en Zoombrowser enerzijds en Firefox en windows pictureviewer.
      In DPP en Zoombrowser worden de foto's veel scherper weergegeven.
      Daar zal ik maar mee leren leven zeker?

Comment

Ja het kan een combinatie van factoren zijn, ik zie ze nu in Safari op de iPad en daar zijn ze wel scherp, ik zal ook nog eens met Firefox kijken.
        Ik weet niet wat voor videokaart je hebt, maar die is vaak de beperkende factor, dat zie ik vaak als ik bij anderen ben, hetzelfde geldt voor de monitor.
        Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
        Cybershot Photo Website!

Comment

[Mod-LesC]Ook voor mij tonen de foto's voldoende scherpte. Safari 5.1 onder OSX 10.6.8.[/Mod]
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Comment

Ik vind hem perfect, prachtig met die blauwe lucht
              Cybershot Photo Website!

Comment

Wanneer ik de foto's bekijk in DPP en Zoombrowser is de scherpte voldoende.
                Wanneer ik dezelfde foto's bekijk in de webbrowser* en Windows pictureviewer is de scherpte verdwenen.
                Als iemand weet hoe dat kan lees ik dat graag.

Hier een link naar het RAW-file van de onderste foto mocht dat behulpzaam zijn. (18MB)

* Er is geen verschil tussen het direct openen met de webbrowser van het file of laden van de website waar de foto staat.

By the way, andermans foto's zien er wel goed uit dus daarom denk ik dat het niet aan de browser of beeldscherm ligt maar aan mijn manier van verkleinen en naverscherpen.
                Last edited by heaucheneaudt; 23 oktober 2011, 21:14.

Comment

Comment

Comment

In FF bekeken, vind ik ze baie scherp hoor.
                      Alleen dat laatste landschapje heb je te veel opgescherpt. Dat valt op.

Comment

Bedankt voor je reactie.
                        Wanneer ik het landschap in DPP bekijk ziet het er inderdaad overdreven verscherpt uit.
                        In de browser ziet het er bij mij redelijk goed uit.
                        Ik ga t.z.t. wel weer eens verder om uit te vinden wat hiervan de oorzaak is.

Comment

Ik heb het ook al gemerkt dat de ene pictureviewer bij de andere beelden scherper laat zien. En da's dan de "ruwe versie" nog ... Ik leer graag dus als er ideale manier van verkleine en verscherpen bestaat jat ik graag die kennis mee Of die dan haalbaar is voor mij is dan weer iets anders natuurlijk
                          Webstek in opbouw

Comment

Scherpte valt wel mee hoor, dat landschap heb je inderdaad net iets te veel verscherpt.
                            Ik zou zeggen, experimenteer gewoon met verschillende instellingen qua verscherping, en na een tijdje leer je het wel.
                            Houd er ook rekening mee (maar hiermee stamp ik een open deur in) dat je na verkleining van je foto ook nog een verscherping dient toe te passen.

Groeten,
                            Geert

Comment

Working...
                            X