Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Het lijkt wel eeuwen geleden dat ik hier nog wat gepost heb en het was terug effe zoeken.
Vorig weekend passeerden de "moving sheep" door het Meerdaelwoud.
mooi. de kleuren geven het een mooie dromerige sfeer. de compositie is niet spannend maar versterkt hierdoor de rust die het beeld uitstraalt. dat de meneer onscherp is vond ik eerst jammer maar nu weet ik dat niet meer, misschien zou het beeld hierdoor te saai worden, te af. juist die imperfectie houd de spanning erin.
Niet makkelijk om in een bos met zoveel licht- en schaduwplekken een foto te maken waarbij dit niet storend over komt. Het evenwicht zit heel goed wat dat betreft en de foto oogt zeer zacht. Mede dankzij de kleur, de ruis en de onscherpte.
Ik zit echter ook te twijfelen of minder ruis en een scherpere ruiter een beter beeld zou opleveren. Misschien komt dat de sfeer niet ten goede.
De onscherpte zou niet mogen, dit is echt geen meerwaarde aan de foto...
De bewerking vind ik wel goed maar je moet een goede foto als uitvalsbasis hebben en dat is niet het geval...
Comment