Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test vanuit Flickr

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Test vanuit Flickr

Gezien de huidige problemen met Tinypic, ben ik weer een host aan het zoeken. Naar aanleiding van een tip in een andere topic, probeer ik nu Flickr.

Deze foto staat op Flickr en is gemarkeerd Private, maar met friends & family aangeduid. Is dit hier zichtbaar?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Re: Test vanuit Flickr

Ik merk wel dat de EXIF verloren is gegaan, terwijl ik daar niet om gevraagd heb.
    Kan iemand me vertellen wat ik mis doe?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

900X600 das toch mooi.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

OK, dank je, bouk: jij ziet de foto, maar de exifs zijn verdwenen (op de afmetingen na).
        Maar de foto die ik oplaadde bevatte al die gegevens nog. Vraag: is het mogelijk naar Flickr op te laden, of foto's van Flickr hier op BD te tonen, waarin wel de originele EXIF data vervat zitten?

Comment

Ik zie de foto. Fijn te lezen dat we behoren tot 'Friends en Family'
          Al doende leert men...

Flickr

Comment

heb toch ergens gelezen, dat je ook via eigenschappen de exif kan achterhalen maar weet niet meer waar ik het heb gelezen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
              Ik zie de foto. Fijn te lezen dat we behoren tot 'Friends en Family'
              Ja, Nena, ik moest jullie toch ergens onderbrengen.

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              heb toch ergens gelezen, dat je ook via eigenschappen de exif kan achterhalen maar weet niet meer waar ik het heb gelezen.
              grt,bouk.
              Ja, bouk, maar de foto die op Flickr staat is niet meer de foto die ik opgeladen heb; nl. de EXIF data zijn verdwenen. Kan ze met geen geweld terugvinden. Flickr geeft het bestand ook meteen zijn eigen naamgeving mee (zoals Tinypic dat doet), terwijl je op Photobucket nog steeds zou kunnen vinden dat dit om foto IMG_2008-bewerkt.jpg gaat.

Dit is de foto zoals ie is opgeladen naar Tinypic: http://oi54.tinypic.com/plq3d.jpg (EXIF-data behouden, naam veranderd)

Dit is de foto zoals ie is opgeladen naar Photobucket: http://i269.photobucket.com/albums/j...jpg?1285514408 (EXIF-data behouden, naam behouden)
              Last edited by LesC; 26 september 2010, 17:20. Reden: Tekst toegevoegd

Comment

Als je foto 900px breed is krijg je 2 formaten met gelijke grootte op flickr: large en original*. Bij large wordt idd een nieuw bestand aangemaakt zonder EXIF, bij original niet.
                Bestand krijgt op flickr altijd een andere naam, maar je kunt de foto gewoon een titel geven, of tags, waarmee je het beeld later makkelijk kunt terugvinden.

*Cfr deze: http://www.flickr.com/photos/thierry...7619403965887/
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Dank voor je reactie, Thierry!

Intussen even gecheckt, maar ik heb geen "original". Ligt dat misschien aan het soort account dat je hebt?

(screenshot; ditmaal, voor de test, enkel "private" aangevinkt, niks geen "friends" of "familiy".

Goeie tip, overigens, om b.v. het bestandsnummer op te nemen in de "tags" of "description"!
                  Last edited by LesC; 27 september 2010, 10:54.

Comment

Hmm, dat is vreemd. Ik heb inderdaad een betalend account maar ik heb toch altijd de ervaring gehad dat flickr geen aanpassingen deed aan EXIF gegevens. Recent is er wel één en ander veranderd, dus het zou wel kunnen.

Ik vond één van mijn contacten die geen betalend account heeft en vond wel exif-gegevens terug via de fotopagina op flickr, maar niet in de bestanden zelf.
                    Dat wijst erop dat dit toch een verschil met een betalend account zou kunnen zijn. Beetje jammer, als je de EXIF gegevens liever behoudt.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Dank voor deze uitleg, Thierry. Ik denk dat men inderdaad verschil maakt tussen betalende en niet-betalende leden. Terecht, trouwens.
                      Heb nu een test gedaan met een nieuwe 900px

die ik tevens als 1024pix heb opgeladen:

Echter, bij geen van beide vind ik "original", en dus moet ik het zonder EXIF stellen. Nou ja, zolang we dat maar weten, kan ik ze nog altijd toevoegen in m'n post, of geven als iemand erom vraagt. Ik behoor wel tot die school die waarde hecht aan EXIF-waarden.
                      Nogmaals: dank voor je inbreng!

Comment

Eventjes naar "your account" gaan en daarna "privacy en permissions", dan kun je kiezen om je exif al dan niet zichtbaar te maken, zo krijg je hem te zien op flickr naast je foto in de balk waar ook bvb de gegevens van de camera en het tijdstip van de foto staan, als die gegevens niet meekomen in de foto hier op BD kan je ze ook altijd nog gewoon vanuit flickr kopiëren en onder je foto vermelden als tekst eventueel.
                        GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
                        AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jelleken Bekijk bericht
                          Eventjes naar "your account" gaan en daarna "privacy en permissions", dan kun je kiezen om je exif al dan niet zichtbaar te maken, zo krijg je hem te zien op flickr naast je foto in de balk waar ook bvb de gegevens van de camera en het tijdstip van de foto staan, als die gegevens niet meekomen in de foto hier op BD kan je ze ook altijd nog gewoon vanuit flickr kopiëren en onder je foto vermelden als tekst eventueel.
                          Dank voor deze info! Ik probeer het morgen zeker uit.

Comment

Working...
                          X