Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Zeeeer mooi! Ik hou van deze toning!
Het moment is bevroren, maar straalt één en al beweging uit! En de gelaatsuitdrukking is zo doodeerlijk mooi! Dit is echt knap!
Last edited by Vinnydizzy; 22 september 2010, 21:04.
Reden: typfoutje
De sfeer zit wééér wonderlijk goed.
Jij snapt waar het over gaat (hart en ogen enzo) en vult dit aan met een erg goede bagage.
Fan van textuurkes aan het worden?
Mooie foto weer!
Leuk dat die druppels scherp zijn en ook een mooie verwerking met die "papierstructuur" die je er in verwerkt hebt. (heb geen betere manier om het te zeggen, maar het lijkt alsof de foto op oud papier gedrukt is.)
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Alle mensen dit is toch de spontaniteit zelf.....wat wil je nog meer.
Denk eerlijk gezegd niet dat Monica tevreden is met enkel spontaniteit...
Het wil niet zeggen omdat het een spontane foto is (wat het zeker is), dat hij niet voor verbetering vatbaar is.
Ik ben zelf GROTE fan van Monica's Twinkel fotografie, maar vind wel dat ik het recht heb om op de foto aanmerkingen te maken als ik iets minder zie.
Maar deze keer iets minder goed nieuwsshow wat mij betreft.
Is het een slechte plaat ? Neen, absoluut niet...
Is het goed genoeg ? Neen, niet voor mij.
Het licht zit me niet lekker. Meer op het lichaam en de rug dan op het hoofd en dat wringt wat bij deze plaat.
Ik vind ook de plaat niet echt "twinkelen" (nieuw woord voor de dikke Van Dale), mede door een kleurenpallet die me minder aanspreekt.
En last but not least...
De achterste arm zit daar wat raar te bengelen en gaat precies op in de rug van het kind. Het oogt gewoon raar.
Op naar de volgende wat mij betreft Moon... Verwacht eigenlijk meer en beter van jou
Mvg. Peter
Hoi Peter,
Dat kleuren pallet...daar heb ik niet zoveel bijzonders mee gedaan eigenlijk
Het water had de kleur "gebroken" wit, en Juliette is een flinke "rooie" Het Adidas badpakje vond ik te fel blauw, dus ik heb het cyaan uit de foto getrokken en er met een filter een hele lichte warme gloed overheen gelegd. De texture was kleurloos (zw-w)
That's it eigenlijk. Ik zal je het ogineel laten zien...die verschilt niet veel qua kleur met deze foto.
Ik zelf had mijn twijfels (zoals ik al aangaf) Ik vind de pose, het actiemoment en dat ze net mijn camera in kijkt erg leuk. Ik krijg wat dat betreft een goed gevoel van deze foto. De schaduw in het gelaat was inderdaad ook mijn twijfelpunt. De pest is...dat ik geen scene's fotografeer waar de belichting optimaal is. Soms neem ik kids mee op lokatie en dan kan ik zelf het nodige regelen. Maar meestal pak ik mijn momentjes terwijl ze spelen of dollen en moet ik het doen met het licht wat moeder natuur ons geeft. Ik ben bang dat ik qua licht nooit in jouw buurt kan komen, omdat ik er de middelen niet voor heb maar nog belangijker: een bepaalde scene niet opzet van te voren. Neemt niet weg dat ik je punt heel goed begrijp en ik zelf (ook door jouw opbouwende kritieken) zag dat het niet 100% was.
Dat handje....ik wist dat mensen (zeker Bouk, de "handen-man") daar over zouden beginnen.
Zie een mens voor je die rent ....die armen gaan heen en weer, van voor naar achteren...gebogen. Nu leg ik daar 1/250e seconde van vast op een foto en dan is die arm in ene raar of storend. De rechterarm is naar voren gebogen...lijkt me normaal dat tijdens het rennen de andere arm naar achteren gaat Ik begrijp dat niet zo goed. Dit is anatomisch 100% verantwoord heren.
Al met al mag de foto van mij blijven...ik heb er iets mee, die Rooie Juul in het water.
Maar thanks voor de opbouwende feeedback (thank you Peter) en lieve commentaren. Op naar de volgende foto.
Comment