Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Dit is echt wel uw stijl he. In alle betekenissen schilderachtig prentje en de sfeer is weer supertof. Prachtig hoe aan de kleurtjes is gewerkt.
Rond de bokeh ben ik wat in twijfel. Niet op deze prent want de wat ruwe bokeh geeft hier een wat pointillistische, expressionistische indruk die hier erg goed werkt.
Maar in het algemeen vind ik een romiger bokeh beter.
Aan een romig bokeh krijgen, is trouwens weinig kunst. Je gebruikt gewoon een lens die een romig bokeh heeft; uw 85/1.8 is vb niet slecht.
Of in dit geval een 135/2.
Allée , neem dit niet te serieus. ik probeer hier gewoon iets aan toe te voegen dat verder gaat dan de loftrompet en da's het enige dat ik kon vinden.
Zelf ben ik superfan van primes die optisch toch erg sterk zijn.
Dit is echt wel uw stijl he. In alle betekenissen schilderachtig prentje en de sfeer is weer supertof. Prachtig hoe aan de kleurtjes is gewerkt.
Rond de bokeh ben ik wat in twijfel. Niet op deze prent want de wat ruwe bokeh geeft hier een wat pointillistische, expressionistische indruk die hier erg goed werkt.
Maar in het algemeen vind ik een romiger bokeh beter.
Aan een romig bokeh krijgen, is trouwens weinig kunst. Je gebruikt gewoon een lens die een romig bokeh heeft; uw 85/1.8 is vb niet slecht.
Of in dit geval een 135/2.
Allée , neem dit niet te serieus. ik probeer hier gewoon iets aan toe te voegen dat verder gaat dan de loftrompet en da's het enige dat ik kon vinden.
Zelf ben ik superfan van primes die optisch toch erg sterk zijn.
Hoi PSG,
De 85mm is een heerlijke lens, maar voor buiten-kinderfotografie (spontane fotografie) te kort. Ik heb dan echt de 70-200 nodig om buiten "het spel" te blijven. In de studio, of met portretopdrachten op een buitenlokatie is dit een fantastische lens
De pest in dit plaatje is, dat ik niet verder van de kids kon staan (ik stond al in een bramenstruik) 135mm...terwijl de bokeh van de 70-200 pas op 180-200mm echt mooi zacht wordt. (want dat kan met deze lens ook hoor!) Ik begrijp je punt, maar kon niet een paar meter naar achteren rennen...ja, met 100 doornen van de bramenstruik in mijn kont Die 135L lijkt me ook fantastisch....maar daar moet ik nog even voor sparen.
Comment