Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Testfoto Architectuur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Testfoto Architectuur

Onderwerp : Architectuur
    Flatgebouwen in sfeervol licht

Toelichting : als ik 900 pixel langs de langste zijde instel dan heeft deze foto meer dan 550 kb. Ik heb dus met enige reserve pas 700 pixels ingesteld en dit geeft ongeveer 375 kb. Ik neem aan dat het aantal KB uiteindelijk meebepaalt of de foto wordt aanvaard dan niet ...? Groeten LAMP

[IMG][/IMG]

Re: Testfoto Architectuur

2.5. Maximale bestandsgrootte van een foto: geen opgelegde limiet

De eerder gebruikte bovengrens van 400 KB per foto wordt niet langer opgelegd.

Zie er wel op toe dat de bestandsgrootte binnen de perken blijft, zoniet duurt het voor mensen die surfen via een langzame internetverbinding of vanop een mobiele computer of telefoon erg lang voordat de foto's op hun beeldscherm verschijnen, of kan er zelfs een time-out van de verbinding optreden. Een gebruikersvriendelijke streefwaarde is max. 500 KB per foto.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Re: Testfoto Architectuur

[Mod-LesC]Proficiat. Deze foto is meteen zichtbaar.

Wat de bovengrens van 400KB betreft, verwijs ik naar de uitleg van Bouk. Het is wel zo dat als je b.v. Photoshop (maar ook Elements, en ik zie dat jij dat gebruikt hebt) gebruikt, en je foto bewaart als JPG op 900px langste zijde (eerst ingesteld via Image Size), je de "kwaliteit" nog kunt verlagen (van 12 naar b.v. 10 of 9) om alzo een bestandsgrootte te krijgen die "binnen de perken" blijft. Da's dus een JPG met "een beetje meer compressie", maar ik denk niet dat dit al onmiddellijk kwaliteitsverlies oplevert die zichtbaar zou zijn op onze computerschermen.[/Mod]
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
      X