Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fris glas water

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fris glas water

http: //i28.tinypic.com/j7byhc.jpg
    Last edited by Sannepoes; 31 juli 2010, 07:50. Reden: foto te groot

Re: fris glas water

graag uw mening

Comment

Ik vind dat het glas een wat slordige indruk maakt,
      het ziet er niet zo netjes uit,
      een drukke achtergrond en aan rechterzijde staat nog iets in glas...
      ook jammer de de voet er niet opstaat en
      ook iets teveel blauw in de foto naar mijn mening.

maar wie ben ik?
      Nikon D80 + 18-200 VRII + veel geduld

Comment

De foto is te groot (max. 900 pixels op de langste kant).

Het glas ziet er inderdaad niet erg proper uit. Daarnaast staat het ook nog scheef, staat de voet er niet op en stoort de achtergrond nogal. Verder bevat de foto nogal veel ruis. Dit wordt veroorzaakt door de gebruikte ISO instelling (6400). Als je een wat groter diafragma zou gebruiken (nu f/20, probeer bijvoorbeeld eens f/5.6), dan kan bij eenzelfde sluitertijd (1/40) de ISO waarde teruggebracht worden naar ISO400. Als bijkomend voordeel zal de achtergrond dan wat waziger worden, en dus minder storend.

't Lijkt misschien wat harde commentaar, maar de bedoeling is dat je hierdoor wat kan bijleren. Veel succes.
        www.elwee.net

Comment

[Mod]
          De foto is groter dan de toegestane afmetingen op dit forum, dat kon je lezen in de informatiebalk die bovenaan je foto was verschenen.
          Gelieve de foto te verkleinen en weer zichtbaar te plaatsen.

Maar informatie over het plaatsen van foto's op het forum, grootte, aantal,... kan je vinden in het Forumreglement.

Comment

fotografie van een glas is een van de moeilijkste dingen die er zijn die nogal specifiek technieken nodig heeft.

1ste wat ik je kan zeggen is al gezegd. maak je glas heel goed schoon. Vul het ook met warmer water om condens te vermijden en zet in de achtergrond enkel zaken die een meerwaarde betekenen.

In studio's wordt er wel eens een soort tentje rond de opstelling gezet om reflecties in het glas te vermijden en het flitslicht te verzachten. Dat is misschien te verregaand voor jou, maar een manier om de fotograaf (of in jouw geval gebouwen) niet in het glas te zien weerspiegelen.

hou je hoe dan ook weg van diafragmawaarden groter dan f/11. Daarboven word je scherptediepte nog altijd groter, maar de totale scherpte van het onderwerp gaat dan bergaf.
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

ik leer constant van jullie opmerkingen,
              thanks,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ivo vrijsen Bekijk bericht
                thanks,
                wij wensen standbeelden vanaf 2 meter op pleinen met minstens 1 fotozaak en 3 cafés.
                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ivo vrijsen Bekijk bericht
                  thanks,
                  [Mod]
                  Kan je dan misschien de foto aanpassen en weer zichtbaar plaatsen aub?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    wij wensen standbeelden vanaf 2 meter op pleinen met minstens 1 fotozaak en 3 cafés.
                    ?,??????

Comment

[Mod]
                      Je hebt reeds 2 maal dit topic bezocht en gereageerd, maar de foto is nog niet aangpast en weer zichtbaar geplaatst. Daarom verhuist het topic naar het testforum. Als de foto als nog reglementair geplaatst wordt, mag het topic weer naar de Beginnershoek.
                      Contacteer in dat geval een moderator om het topic weer te verplaatsen.

Comment

Working...
                      X