Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schommel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Schommel

Oorspronkelijk geplaatst door KDAflup Bekijk bericht
    Mijn enige minpuntje (niet dat ik het zo storend vind maar ik wou het gewoon melden) is ook de ketting.
    Als die minder dicht tegen het oog zou liggen zou de plaat echt perfect zijn !!
    Ik ga hier mee akkoord. Het blijft wat jammer, 2cm naar links en het was ideaal, maar er valt weinig aan te veranderen natuurlijk.

Verder nog de posterisatie op de onderarmen (vooral de rechterarm), ziet er niet zo netjes uit. Ik hoop dat dit op het op het origineel niet het geval is en dat de nuances van de huid wat subtieler zijn.

Verder spontane foto en uiteraard mooie kleur.

Comment

post verwijderd
      Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 20:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
        Ik ga hier mee akkoord. Het blijft wat jammer, 2cm naar links en het was ideaal, maar er valt weinig aan te veranderen natuurlijk.

Verder nog de posterisatie op de onderarmen (vooral de rechterarm), ziet er niet zo netjes uit. Ik hoop dat dit op het op het origineel niet het geval is en dat de nuances van de huid wat subtieler zijn.

Verder spontane foto en uiteraard mooie kleur.
        Caleido....dit is de onbewerkte versie, omgezet in 900mm JPG oordeel zelf.

Last edited by Monica; 28 juli 2010, 01:13.

Comment

Allemaal bedankt voor de eerlijke feedback en de positieve opmerkingen.
          Het is mijn eerste PS knutselwerkje en ik vond het erg leuk om te doen.

De ketting...ik heb er ook waar de ketting niet voor het gezicht viel...maar ik hou wel van reële plaatjes. En als we kinderen zien schommelen, komt er wel eens een ketting in beeld Ik kreeg hetzelfde gevoel als Chris omschreef....het maakte de foto voor mij extra dynamisch. Vandaar deze keuze.

Tx allemaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
            Dit is gewoon zò schoon dat ik er bijna mijn courage van verlies dat ik ooit zoiets ga kunnen vastleggen...

o n g e l o o f l i j k s c h o o n is het
            Hela hola....
            Tom, ik schiet foto's puur op gevoel....het is vaak een kwestie van dat ene speciale moment net even voor zijn door het te zien aankomen. Dat kun je trainen....toen ik vorig jaar begon te fotograferen heb ik de nodige blunders hier in de beginnershoek gepost...en van de opbouwende feedback weer veel van geleerd. Kort daarna heb ik een workshop studiobelichting gevolgd bij Madmax en dat heeft me laten zien hoe belangrijk licht is en wat je met licht allemaal kunt doen.
            Iedereen die er plezier in heeft en een beetje vooruit kan denken kan mooie spontane plaatjes schieten. Daar ben ik van overtuigd. Gewoon veel doen en veel uitproberen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              Caleido....dit is de onbewerkte versie, omgezet in 900mm JPG oordeel zelf.
              Ik doelde eigenlijk op de niet-geresizede bewerkte versie . Om te zien of het aan je pp of jpeg resize lag...

Dat bij er bij de foto recht-uit-de-camera geen kwaliteitsverlies is, is niet onlogisch.

Comment

pp? Kun je wat duidelijker zijn, want ik begrijp je niet. Sorry

Comment

Een prachtige vrouwen-foto ( )

greetz
                  Cheeta
                  Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                  flickr

Comment

Sterke plaat!! Knap werk!

Mvg,
                    Steven
                    Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

Comment

Tx allemaal voor de positieve reakties.
                      Wat een pp is weet ik nog steeds niet (iemand anders een idee?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                        Tx allemaal voor de positieve reakties.
                        Wat een pp is weet ik nog steeds niet (iemand anders een idee?)
                        Ik vermoed PostProcessing
                        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                          Ik vermoed PostProcessing
                          Ja. Toch een term die hier regelmatig valt?

@Monica
                          Nuja, ivm de originele foto - nu je zo lief was om die te posten :
                          Het origineel toont toch iets zachtere huidtonen en ik vind het jammer dat dit niet meer zo is in de bewerkte versie, dat was mijn puntje feitelijk.

Meer bepaald dit: http://i30.tinypic.com/2u8ueqs.jpg
                          Je ziet dat links de gradatie herleidt is tot 3 à 4 tinten paars/roze met een nogal ruwe overgang.

Met al die uitleg lijkt het nu compleet opgeblazen natuurlijk... ik vond het alleen jammer.

Comment

Postprocessing....tx
                            Ik vind zelf het orgineel ook mooi zacht hoor, maar wilde gewoon eens wat experimenteren
                            Tx voor je feedback, ik zal dat in gedachte houden bij een volgende bewerking!

Comment

Prachtige foto, love those colors

Comment

Gewoon prachtig, alles TipTop
                                Alle DiaShows: https://vimeo.com/album/191898

Comment

Working...
                                X