Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schommel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Schommel

Heel knappe plaat, model, toning !

Comment

Het enige wat ik mij afvraag is of de tekst geïllustreerd wordt met een foto of andersom? En het gedicht, eigen maaksel?
      Het is wel een super mooi plaatje en ik zou er niets aan veranderen.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Jij wordt hier nogal de hemel in geprezen. Ik bloos in jouw plaats , maar ze hebben wel gelijk

Heel mooie toning. Is dit met een of andere texture erop geplakt of met een of andere plugin of gewoon met de PS schuivertjes geschoven, als ik zo nieuwsgierig mag zijn.

Het 'vrouwen-foto' vs. 'mannen-foto' intigreert me ook wel...
        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Hey Monica,

je platen worden steeds beter en beter.
          Deze is echt top hoor

Grz. Peter
          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Dit is een topplaatje, met of zonder tekst. De toning, de spontaniteit, het standpunt en het moment van opname maken het een compleet geheel.

Mvg

Chris

Comment

is e schoontje
              maar mss was ie nog beter geweest als ketting minder door gezicht ging
              maar dan wel minder plaats voor tekst denk ik

goe bezig
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

En toch vind ik de ketting door haar gezicht een minpuntje! Voor de rest zijn de kritieken natuurlijk juist!
                Goede houding prachtig coloriet op voor- en achtergrond en een tekst die ook voor mij erbij mag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                  is e schoontje
                  maar mss was ie nog beter geweest als ketting minder door gezicht ging
                  Ik denk het net niet, wat dan wordt m.i. de beweging in dit bevrozen beeld, veel minder geïnsinueerd.

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                    Jij wordt hier nogal de hemel in geprezen. Ik bloos in jouw plaats , maar ze hebben wel gelijk
                    Ik bloos me ook suf...trust me, maar het geeft me ook het gevoel dat ik op de goede weg ben.
                    Na een jaartje foto's schieten, moet ik ook eerlijk bekennen dat ik zekerder ben geworden over de foto's die ik maak.

Heel mooie toning. Is dit met een of andere texture erop geplakt of met een of andere plugin of gewoon met de PS schuivertjes geschoven, als ik zo nieuwsgierig mag zijn.
                    Ik heb nog niet gewerkt met textures. Plugins gebruik ik eigenlijk ook zelden...soms silver espress. Ik ben een grote PS noob en moet daar nodig wat aan gaan doen
                    Vorig jaar kwam ik als groentje op dit forum en begreep nog niets van DSLR toestellen. Ik kreeg toen van veel mensen het advies om eerst de basis goed onder de knie te krijgen (compo, licht, scherpte, DOF etc) Dat advies heb ik ter harte genomen, maar nu begint PS wel te kriebelen

Het 'vrouwen-foto' vs. 'mannen-foto' intigreert me ook wel...
                    Me to
                    Ik had zelf ook het gevoel wel dat er verschillen bestaan tussen foto's van mannelijke- en vrouwlijke fotografen. Grappig daarom dat Daniel dat benoemde.

Nogmaals...ik bloos me suf..wees gerust

Comment

Ben al te laat voor het kleine kritiekpuntje van de ketting... maar ik vind ook dat de tekst iets harder er door mocht: ofwel is het met tekst ofwel zodner. En asl hij er staat, lees ik hem graag zonder te moeten 'pieren' op bepaalde woorden. Moet niet in 't zwart en vet uiteraard, maar net iets meer zou aangenamer lezen zonder het beelde te verknoeien denk ik. Maar sowieso een mooie.

Enne:
                      Een vrouw kan gemakkelijk meerdere zaken tegelijkertijd doen, een man niet echt...

Dit is een kwestie van gebruik van linker en rechter helft van de hersenen, (ik hou het oppervlakkig hé, ik ben geen dokter! )

Women are from Venus, Men are from Mars!
                      weeral gevaarlijk terrein; Er is onderzoek gedaan (en er bestaan online testjes van ook) naar de werking vande hersenen waaruit die verschillende werking blijkt. Maar het is niet zo determinerend als de fysieke kenmerken van het geslachtsverschil (en zelfs daar moet je met broek aan soms goed kijken). Individuen zitten in een puntenwolk, en zowel bij de mannen als bij de vrouwen zijn er wiens hersenwerking naar de andere kant neigt (en dat heeft niks met de sexuele geaardheid te maken).
                      Ik denk dat je niet meer kan zeggen dan "dit lijkt mij (hoogst)waarschijnlijk een vrouwenfoto te zijn."
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

Comment

Heel mooi.

Dit is een van de weinige, zoniet enige foto op dit forum, waar de bijgevoegde tekst een meerwaarde geeft aan de foto.
                        Of je hem nu leest of niet, speelt geen rol. Als je hem wil lezen, kan je, hij is voldoende zichtbaar. Als je hem niet wil lezen, dan vind ik hem in de achtergrond perfect zo en voegt hij grafisch toch iets toe aan de foto.

Toning is ook mooi.

Comment

Prachtige foto Monica, echt waar!!
                          Mijn enige minpuntje (niet dat ik het zo storend vind maar ik wou het gewoon melden) is ook de ketting.
                          Als die minder dicht tegen het oog zou liggen zou de plaat echt perfect zijn !!

EN om ff op FestinaLente terug te komen, met alle respect voor zijn mening uiteraard ..

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                          Ik denk het net niet, wat dan wordt m.i. de beweging in dit bevrozen beeld, veel minder geïnsinueerd.
                          Dat denk ik niet, zo lang het meisje schommelt zit er beweging in he, denk maar aan bv de haren.
                          Nikon D7000 + D70S | Sigma 10-20 1:4.5-5.6 | 18-70mm 3.5-4.5 IF DX | 28-200 1:3.5-5.6 | 50 1:1.8 | 28 1:2.8 + SB600
                          Fuji X10

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KDAflup Bekijk bericht
                            EN om ff op FestinaLente terug te komen, met alle respect voor zijn mening uiteraard ..

Dat denk ik niet, zo lang het meisje schommelt zit er beweging in he, denk maar aan bv de haren.
                            Haren kunnen bewegen met de wind. Voor mij blijkt alleen dat ze schommelt op deze foto, door de ketting die niet precies zit. Anders kan ze ze net zo goed gewoon vasthouden en moeten tekst en titel dit enkel insinueren.
                            Maak deze foto "perfect" en hij is voor mij minder goed. Hij is voor mij perfect zoals hij is, met alle respect voor andere meningen natuurlijk.

Mvg

Chris

Comment

HOF-materiaal, of het nu door een vrouw of een man gemaakt werd maakt niet uit. Dit is steengoed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                                HOF-materiaal, of het nu door een vrouw of een man gemaakt werd maakt niet uit. Dit is steengoed.

Sta ik volledig achter, in den boek erbij

Comment

Working...
                                X