Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto´s linken op dit forum

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Foto´s linken op dit forum

    [Mod-LesC]OK, ik geef dit door.
    Begin met de helpdesk:

    En download van die link het pdf-bestand.

    In het kort:
    1. Foto's worden niet op BD zelf ge-host, dus je moet op zoek naar een (gratis?) account op een hosting site als Photobucket, Tinypic, Flickr... Elk van deze sites heeft z'n voor- en nadelen. Zelf ben ik intussen overgeschakeld naar Dropbox, dat toch iets anders werkt.
    2. Foto's afwerken en verkleinen tot 900 pixels langste zijde. Voor een klassieke 2/3 foto is dat dus 600x900px. Best opslaan als jpg. Als je commentaar wil, zorg dat de EXIF-waarden inbegrepen zijn. Bepaalde van die gratis hosting sites strippen de EXIF.
    3. Foto's opladen naar je hosting site en het juiste adres kopiëren. Sommige geven de code met [IMG] inbegrepen. Maar een klassiek adres begint met http en eindigt op het formaat van je foto, dus bij voorkeur JPG. Het adres ziet er dus zo uit:
    HTML-code:
    [IMG]http://volledig adres/jouwfoto.jpg[/IMG]
    4. Dat adres plak je hier in de post (of topic) die je aanmaakt.

    We raden inderdaad aan om gebruik te maken van ons Testforum voor je eerste tests. Alle begin is moeilijk, maar zoveel anderen kunnen het ook, dus... Je krijgt in het Testforum de nodige hulp.[/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #62
      Re: Foto´s linken op dit forum

      Dag Dit is de eerste keer dat ik hier kom kijken en wil een foto via picasa linken naar hier ik heb de Url hier onder in geplakt en wil zien of het gelukt is.

      Comment


      • #63
        Re: Foto´s linken op dit forum

        Comment


        • #64
          Re: Foto´s linken op dit forum

          Fout adres, zoals ik boven al uitleg. Oefen best eerst wat in ons testforum.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #65
            Re: Foto´s linken op dit forum

            Geen bergje te bespeuren en als ik het boopje neem lukt het totaal niet.

            Comment


            • #66
              Re: Foto´s linken op dit forum

              Moderator Note: Heeft ook niet veel zin om een topic van zolang geleden hiervoor te openen. Als je echt iets te zeggen hebt, kun je beter een nieuwe topic starten, en indien nodig, hierheen verwijzen. Deze topic gaat dicht. Intussen is de software veranderd.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment

              Working...
              X