Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto´s linken op dit forum

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
This is a sticky topic.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Foto´s linken op dit forum

Als ik je een advies mag geven, haal onderstaande programma op en print de handleiding van de 2e link. Het gaat al vast een stuk duidelijker worden en beter lukken

http://jalbum.net

http://www.xs4all.nl/helpdesk/softwa...um/win/jalbum/
    Dit programma is tot op heden het makkelijkste programma om een album in elkaar te knutselen.
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Als je foto's upload dan doe je niets anders dan de file kopieren naar je webspace, zie het maar even als een soort folder op een andere pc.
      Niet met word doen, da's niet nodig en niet wenselijk.

Ik ken zelf wsftp niet, maar de manier van werken met verschillende ftp programma's verschilt niet zoveel. In het ene venster zul je je eigen pc met schijven en folder structuur zien, in het andere scherm de structuur van de webspace.
      Dewoon verslepen tussen die vensters is al voldoende. Let alleen wel even op de bestandsnamen die je gebruikt. Een foto met de benaming "Foto van mijn_lieve_schattige Huismuis.jpg zal niet gaan werken in veel gevallen. Hoofdletter, leestekens en spaatiegebruik geeft geheid problemen als je daar een linkje van plaatst.
      huismuis1.jpg werkt weer prima.

Als je nou die foto op je webspace hebt gezet is dat eenvoudig te controleren. Je tikt gewoon je ulr in met daarachter een slash en de naam van de foto.

Voorbeeld: http://www.plofkop@telebyte.nl/huismuis1.jpg (deze link bestaat niet, is slechts voorbeeld)
      Als dit werkt, dan kun je dmv de image tags de url zo in een posting op de BD plaatsen.

Comment

Bedankt voor alle reacties ... ik ben alle antwoorden aan het uitproberen !
        Wanneer ik dubbelklik op een foto in linker venster en op pijl klik om naar rechter venster te krijgen, gebeurt er niks en krijg ik beneden de mededeling Receive error : connection reset Failed "port" .
        In rechter venster staat onder Remote Site enkel / moet ik hier de url van mijn site intypen ? Er is sprake van een poort 21, maar dit heb ik nergens moeten invullen . Is dit iets dat automatisch werkt ? Heb ook al ergens gelezen dat je eerst op connect moet klikken ... maar zie deze button nergens ???
        Magalie

Comment

Magalie, je zult WS_FTP wel moeten vertellen hoe hij moet communiceren met je provider. Ik heb even opd e website gekeken en deze handleiding gevonden.

Link: http://www.ipswitch.com/Support/WS_F...ours/index.htm

Hiermee moet je alweer een stap verder kunnen komen met WS_FTP
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Hallo,

Deze middag wou ik ook even een foto op de site zeten amai daar kwam nogal wat bij kijken. Maar ik heb het allemaal in nog geen 30min klaar gespeeld zonder programmas te installeren. Misschien is het voor anderen wel nuttig dat ik het even opschrijf

Allereerst naar telenet gesurfd en een webspace aangevraagd, blijkbaar kreeg ik 50Mb. Dit is voor andere ISP's wellicht ook iets in die aard.

Toen heb ik in de adresbalk van windows verkenner naar deze ftp site genavigeerd. In mijn geval het volgende getyped "ftp://users.telenet.be/"
            Er komt een venster die om een username en paswoord vraagt en hop in de verkenner kom ik direct op de webspace.

Vervolgens copy en paste ik een foto die max 900pixels aan 1 zijde is en that's it!

Om de foto in het forum te laten weergeven kun je nalezen in de 2de reply van "filipo" van "22nd October 2003, 18:13". Daar staat het perfect uitgelegd.

Ik wil gewoon even aangeven dat het niet direct nodig is om ftp programma's te installeren en dat het met het "standaard windows materiaal" ook kan
            Groetjes.
            groeten,
            Bjorn
            Nikon D90, Nikkor 18-70, Nikkor 70-210, Nikkor 18-200 VR, Tamron 17-50.

Comment

Hallo
              Ik heb laatst een foto gepost bij fotodiscussie voor beginners
              Maar een groot gedeelte van de bezoekers kan de foto niet zien...
              Andere kunnen hem wel weer zien...
              Waar ligt de fout, of heb ik iets fout gedaan?
              Hoe kan ik dit in de toekomst verhinderen?
              Ik vind het wel jammer.

Mvg. Ted
              -----------------------------------------------
              Homepage;www.tedboots.nl

Comment

zet gewoon je foto's op fotopic, tinypic, eigen webruimte, ...
                de veelheid aan hosting-sites is ook samengevat in een topic...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

hierzo...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TeBo
                    Hallo
                    Ik heb laatst een foto gepost bij fotodiscussie voor beginners
                    Maar een groot gedeelte van de bezoekers kan de foto niet zien...
                    Andere kunnen hem wel weer zien...
                    Waar ligt de fout, of heb ik iets fout gedaan?
                    Hoe kan ik dit in de toekomst verhinderen?
                    Ik vind het wel jammer.

Mvg. Ted
                    Hallo Ted,

aangezien heel wat mensen problemen hebben met de door jou gebruikte fotoserver, zal de fout waarschijnlijk bij de server zelf liggen. Niet alle fotoservers zijn even betrouwbaar. Je kan het nog wel eens proberen met een andere foto, maar als dit nog hetzelfde resultaat geeft kan ik je enkel aanraden om een andere fotoserver te gebruiken. Zie hiervoor de link van Ajuin in z'n reply hierboven.

Willy
                    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Bedankt allemaal.
                      Ik heb de fotoserver aangepast en hopelijk is mijn foto nu wel goed zichtbaar.
                      Groetjes Ted
                      Homepage;www.tedboots.nl

Comment

ja, hij staat er weer....

Comment

Als men nu eens de foto's ter beoordeling kon uploaden naar BD zelf, op dezelfde manier dan je een foto voor de bd homepage kan uploaden, dan was al dat oeverloos geknoei niet nodig en was alles vééééééééél eenvoudiger.
                          En om de server niet de doen "overlopen", kan men bv na één of twee weken de foto's automatisch verwijderen.

Als je voor een bepaald iets zo'n stortvloed van problemen krijgt zit er duidelijk iets mis volgens mij.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete
                            Als men nu eens de foto's ter beoordeling kon uploaden naar BD zelf, op dezelfde manier dan je een foto voor de bd homepage kan uploaden, dan was al dat oeverloos geknoei niet nodig en was alles vééééééééél eenvoudiger.
                            En om de server niet de doen "overlopen", kan men bv na één of twee weken de foto's automatisch verwijderen.

Als je voor een bepaald iets zo'n stortvloed van problemen krijgt zit er duidelijk iets mis volgens mij.
                            Als je netjes de instructies wil opvolgen is het nochtans heel eenvoudig.

Alle foto's uploaden naar de BelgiumDigital server is onmogelijk. We zitten nu al met een traffic van méér dan 135 Gb . Stel je maar even voor wat dat zou geven indien alle foto's op de BD-server zouden staan .
                            Of wil jij even sponsoren voor een extra server en de extra datatraffic?
                            Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete

Heb zelf een paar foto'tjes bij een host ondergebracht van < 200k per stuk en zit zomaar op 176 mb Ik schat dat de post's hier over twee weken gezien al snel in de tientallen Gb's lopen. Al die foto's worden ook nog eens een paar honderd of misschien duizend keer gedownload. Praat je over terrabytes aan dataverkeer.

Vind maar eens een provider die dat wil hosten Ik vraag me ook nog altijd af hoe de fotowebsites dat doen Sommigen zelfs gratis, zit daar nu een suikeroompje achter ofzo
                              Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

beste
                                ik begrijp er niets van en zou dolgraag enkele foto's zenden
                                zou er soms iemand zijn die me kan helpen mijn msn is peulschil@hotmail.com
                                alvast bedankt

Comment

Working...
                                X