Ondervind problemen met het vinden v d juiste instellingen voor mijn foto's van podium optredens van bevriende muzikanten.Gebruik de Canon 40D met Sigma DC 18-50 2.8 en de Canon EF 70-300 4-5.6 IS ,meestal zijn de foto's overbelicht volgens mij maar met ISO 1600 en de Canon 580EX II lukt het me niet een voldoende sluitersnelheid in te stellen om dit te vermijden.Gebruik van de softbox om de originele podiumbelichting te behouden vind ik ook een noodzaak.Werk ook altijd met RAW wat me toch nog de mogelijkheid geeft een en ander te corrigeren.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
juiste instellingen
Collapse
X
-
- 18 januari 2010
-
juiste instellingen
Ondervind problemen met het vinden v d juiste instellingen voor mijn foto's van podium optredens van bevriende muzikanten.Gebruik de Canon 40D met Sigma DC 18-50 2.8 en de Canon EF 70-300 4-5.6 IS ,meestal zijn de foto's overbelicht volgens mij maar met ISO 1600 en de Canon 580EX II lukt het me niet een voldoende sluitersnelheid in te stellen om dit te vermijden.Gebruik van de softbox om de originele podiumbelichting te behouden vind ik ook een noodzaak.Werk ook altijd met RAW wat me toch nog de mogelijkheid geeft een en ander te corrigeren.Labels: Geen
-
-
Re: juiste instellingen
Een foto dient direct zichtbaar te zijn , alleen een link is niet toegestaan. Daarom even dit topic naar ons testforum verplaatst.
Bovenstaande link kan u helpen de foto zichtbaar te krijgen.Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/
Comment
-
Re: juiste instellingen
Geen foto te zien, maar volgens mij is je diafragma te klein. (te groot diafragmagetal).
Een 70-200 a 300 mm lens voor concerten moet f2.8 zijn, 4 a 5.6 schiet daar tekort.
Idem voor 50 mm, dan heb je best een f 1.4 a f 1.8.
t Feit dat je sluitertijden te lang zijn, wijst daar ook op.Canon-man. Concerten en natuur.
Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/
Comment
-
Comment