Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nachtfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nachtfotografie

    Deze foto heb ik een tijdje geleden genomen en vond ik in het begin niet speciaal. Maar hoe meer ik er nu naar kijk, hoe meer ik hem begin te appreciëren. Daarom dat ik hem toch eens wil posten. Overigens toen nog getrokken met een kitlens (18-55mm) op een D60. Sluitertijd 10 seconden, diafragma 1/3.5 en ISO 800. Misschien had ik het diafragma wel kleiner moeten maken om wat aan scherpte te winnen en eventueel stervorming te krijgen maar daar stond ik toen nog niet zo bij stil...



    Groeten,
    Jan

    [Mod]Omdat de foto niet langer zichtbaar is, wordt het draadje, na overleg met de TS, van Beginners naar Test verplaatst.[/Mod]
    Last edited by LesC; 14 april 2010, 16:45. Reden: foto te groot

  • #2
    Re: Nachtfotografie

    Lees dit eens na , je zit met een overbelichting en veel ruis in je lucht dit komt door een veel te hoge ISO 800 is veel te hoog .

    Groeten

    Joeri
    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

    Comment


    • #3
      Re: Nachtfotografie

      pas inderdaad op met uitgebleekte (witte) plekken.
      kan soms lastig zijn, heb er zelf ook vaak last van.
      foto ziet er verder prima uit
      Canon eos 7D

      Comment


      • #4
        Re: Nachtfotografie

        Ik heb een serieus deja-vu gevoel... volgens mij heb ik deze foto al eens eerder gezien in december.
        Mvg,David
        [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

        Comment


        • #5
          Re: Nachtfotografie

          Ik neem aan dat de foto van op een statief is genomen. Waarom dan dat diafragma van
          3,5 en ISO 800?

          Comment


          • #6
            Re: Nachtfotografie

            Niet meer dan een oefening, nu weet je ook hoe het niet moet!
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Nachtfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Ik neem aan dat de foto van op een statief is genomen. Waarom dan dat diafragma van
              3,5 en ISO 800?
              Geen statief. Camera lag op de grond. Ik was uit de hand aan het trekken die avond en was vergeten dat de ISO nog op 800 stond.

              Comment


              • #8
                Re: Nachtfotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                Niet meer dan een oefening, nu weet je ook hoe het niet moet!
                Goed. Dat is duidelijk.
                Last edited by Tenzin; 5 februari 2010, 10:49.

                Comment


                • #9
                  Re: Nachtfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
                  Ik heb een serieus deja-vu gevoel... volgens mij heb ik deze foto al eens eerder gezien in december.
                  deze foto heeft idd in december een dag of 2 in de categorie architectuur gestaan maar er is toen geen reactie op gekomen en heb ik hem weggedaan.
                  Last edited by Tenzin; 5 februari 2010, 10:49.

                  Comment

                  Working...
                  X