Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Korfbal (wat ging er mis?)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Korfbal (wat ging er mis?)

Oorspronkelijk geplaatst door wavewarriorwilly Bekijk bericht
    Volledig mee eens. Flitsen is hier not done wegens te storend voor de spelers.
    Maar nee, die merken zo'n flits amper op in de actie en storend is ze al helemaal niet.
    In het analoge tijdperk en dat van de D1 kon je meestal niet anders dan flitsen. Nooit heeft een speler nog maar scheef naar me gekeken als ik aan het flitsen was!
    De enige reden om het nu niet meer te doen is de esthetische.
    Last edited by kourni; 5 februari 2010, 14:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
      De enige reden om het niet te doen is de esthetische.
      hoe zo...?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik denk dat de camera door de "donkerte" moeite had met juist en snel scherstellen.
        Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
          Maar nee, die merken zo'n flits amper op in de actie en storend is ze al helemaal niet.
          In het analoge tijdperk en dat van de D1 kon je meestal niet anders dan flitsen. Nooit heeft een speler nog maar scheef naar me gekeken als ik aan het flitsen was!
          De enige reden om het nu niet meer te doen is de esthetische.
          Zelfde zaal, zelfde tijdstip, zelfde wedstrijd maar met dank aan de mogelijkheid van postprocessing in het huidige DIGITALE tijdperk. Een tikkie teveel lichter gemaakt ik weet het maar ik wil maar duidelijk maken dat flitsen niet echt nodig is.

[Mod]
          Gelieve geen foto's van jezelf in iemand anders zijn topic te plaatsen. Je foto verdwijnt daarom achter een linkje.

31 jan. 2010
          600×900 pixels – 74 kB
          ISO: 1600
          Belichting: 1/800 sec.
          Diafragma: 2.8
          Brandpuntsafstand: 155mm
          Last edited by Sannepoes; 20 februari 2010, 08:43.

Comment

Zelfde zaal, zelfde tijdstip, zelfde wedstrijd maar met dank aan de mogelijkheid van postprocessing in het huidige DIGITALE tijdperk. Een tikkie teveel lichter gemaakt ik weet het maar ik wil maar duidelijk maken dat flitsen niet echt nodig is.

31 jan. 2010
            600×900 pixels – 74 kB
            Belichting: 1/800 sec.
            Diafragma: 2.8
            Brandpuntsafstand: 155mm
            ik ging vorige week ook eens testen met mijn D5000, heb geen enkele maal geflitst, resultaat:

[Mod]
            Gelieve geen foto's van jezelf in iemand anders zijn topic te plaatsen. Je foto verdwijnt daarom achter een linkje.

Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D5000)
            Lens Focal Length: 48,00 mm (18-55 mm F3,5-F5,6)
            Shutter Speed: 1/160 sec
            F-Number: F5,6
            Compensation: EV 0/6

ik ben dan ook benieuwd wat de beste instellingen zijn om dit te doen want ik ben ook op zoek;-)
            Last edited by Sannepoes; 20 februari 2010, 08:44.
            Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today - James Dean

Nikon D5000 + 18-55 VR + 55-200 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram VH Bekijk bericht
              ik ging vorige week ook eens testen met mijn D5000, heb geen enkele maal geflitst, resultaat:

Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D5000)
              Lens Focal Length: 48,00 mm (18-55 mm F3,5-F5,6)
              Shutter Speed: 1/160 sec
              F-Number: F5,6
              Compensation: EV 0/6

ik ben dan ook benieuwd wat de beste instellingen zijn om dit te doen want ik ben ook op zoek;-)
              Als je hem een beetje rechttrekt, witbalans wat aanpast en een tikkeltje lichter maakt heb je zeker geen slechte foto gemaakt. De f5.6 zal jou niet de mogelijkheid geven om snellere sluitertijden te halen in zaal maar zonder de dieptescherpte die dit soort diafragma's creëren zal je ook niet in staat zijn om alle spelers even scherp op de plaat te krijgen. De beweging in de bal moet je er dan wel bijnemen. Wil je dit niet dan zal je omlaag moeten in diafragmawaarden om zo wat meer snelheid te kunnen halen. Let wel, je zal dan slechts de spelers scherp kunnen krijgen die op gelijke afstand van jouw camera staan. De anderen vervagen naarmate ze zich verder bevinden van het scherpstelpunt wat bij dit soort composities dan weer minder mooi is.
              Last edited by Sannepoes; 20 februari 2010, 08:44.

Comment

voor een isolatie van 1 speler met actie zou dat dan beter zijn wss hetgeen jij bedoelt met de lagere diafragma? of heb ik het mis? Bij een overzicht als dit kan het natuurlijk niet. De witbalans zou dus nog hoger mogen? Iso waarde goed? alvast bedankt voor de tips

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram VH Bekijk bericht
                  voor een isolatie van 1 speler met actie zou dat dan beter zijn wss hetgeen jij bedoelt met de lagere diafragma? of heb ik het mis? Bij een overzicht als dit kan het natuurlijk niet. De witbalans zou dus nog hoger mogen? Iso waarde goed? alvast bedankt voor de tips
                  ISO 1600 gebruik ikzelf ook in donkere zalen maar in combiantie met f2.8 lenzen. Groot diafragma dus. (kleiner getal = groter diafragma voor alle duidelijkheid) Deze laat meer licht binnenvallen om de korte sluitertijden toe te laten. Nadeel is dat je zo goed als geen dieptescherpte meer hebt. Daarom minder interessant voor deze composities met meerdere spelers die relatief ver uit elkaar staan. Maar wel voor 1 individu of 2 personen die in een duel gaan bvb aan het net in dit geval. Hoe dan ook een lichtsterke lens is altijd een goede investering voor dit soort opnames want zelfs als je hem dichtknijpt naar f5.6 ga je altijd betere, scherpere foto's maken dan met het objectief dat je nu gebruikt. Verder alles in RAW schieten en veel experimenteren met de postprocessing (nabewerking) Een paar keer meelopen met iemand die ervaring heeft is handig meegenomen. suc6

Comment

ISO 1600 gebruik ikzelf ook in donkere zalen maar in combiantie met f2.8 lenzen. Groot diafragma dus. (kleiner getal = groter diafragma voor alle duidelijkheid) Deze laat meer licht binnenvallen om de korte sluitertijden toe te laten. Nadeel is dat je zo goed als geen dieptescherpte meer hebt. Daarom minder interessant voor deze composities met meerdere spelers die relatief ver uit elkaar staan. Maar wel voor 1 individu of 2 personen die in een duel gaan bvb aan het net in dit geval. Hoe dan ook een lichtsterke lens is altijd een goede investering voor dit soort opnames want zelfs als je hem dichtknijpt naar f5.6 ga je altijd betere, scherpere foto's maken dan met het objectief dat je nu gebruikt. Verder alles in RAW schieten en veel experimenteren met de postprocessing (nabewerking) Een paar keer meelopen met iemand die ervaring heeft is handig meegenomen. suc6
                    en aan wat soort lens denk je dan? alvast bedankt voor de tips!

Comment

Verder alles in RAW schieten en veel experimenteren met de postprocessing (nabewerking) Een paar keer meelopen met iemand die ervaring heeft is handig meegenomen. suc6
                      En hoe zit dat precies met die nabewerking?
                      Kan iemand mij even uitleggen hoe ik mn foto's oplicht met:
                      1) Photoshop
                      2) Capture NX2

Zo kan ik ook wat proberen!
                      MVG
                      Olivier
                      D90 + DX 18-200 VR II
                      http://oli4tje.webs.com

Comment

De foto's zijn nog steeds niet aangepast en zichtbaar geplaatst. Daarom verhuist dit topic naar het Testforum.
                        Indien de foto's alsnog aangepast worden, graag een berichtje naar een moderator, dan kan het topic weer verplaatst worden naar Fotobeoordeling sport.

Comment

Working...
                        X