Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerlijkebeoordeling aub :)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerlijkebeoordeling aub :)

    Hello mensen,

    Graag zou ik een beoordeling van de onderstaande foto willen.
    Ik ben een simpel amateurtje die nog niet erg veel kent van fotografie, maar ik ga me nu een Canon Eos 7D aanschaffen met de bedoeling het wat meer professioneler aan te pakken.

    Foto is genomen met een Sony DSC-F717 terwijl ik aan het werken was (ik werk op die sleepboot namelijk)
    Hij is totaal niet bewerkt met software (enkel verkeind) en is ook in de rapte genomen omdat ik niet veel tijd had.

    Ik vind hem persoonlijk wel geslaagd, maar ik zou graag de details die niet goed zijn willen weten zodat ik er in de toekomst kan op letten.
    Kritiek is dus welkom



    [Mod]Ik heb jouw foto achter een linkje moeten plaatsen, omdat ie ruim de BD-maxima overschrijdt. Graag herposten op max 900px langste zijde, anders zal ik naar Testforum moeten verhuizen.[/Mod]
    Last edited by LesC; 13 januari 2010, 10:29. Reden: Foto achter linkje geplaatst
    Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

  • #2
    Re: Eerlijkebeoordeling aub

    tis wel de bedoeling dat je een foto laat zien, en niet alleen een linkje!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Eerlijkebeoordeling aub

      Zoals Bouk al meldt... zet even uw foto op het forum zelf, dit is nog zo handig.

      Hier kan je zien hoe je dat moet doen

      Het zou ook handig zijn mocht je de exif informatie bij de foto vermelden.

      Mij doet de foto bijzonder weinig, ik heb geen wow-gevoel als ik hem zag.
      Ik heb een tijdje zitten zoeken naar het scherpste punt in de foto maar kan het eerlijk
      gezegd niet vinden.

      Heb je hem op statief genomen? of uit de hand?
      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

      Comment


      • #4
        Re: Eerlijkebeoordeling aub

        Ben zelf ook een amateurtje, maar heb misschien enkele nuttige tips.

        De opmerking over het scherpstellen volg ik. Zeker in de avonduren zul je een statief gaan waarderen (evt met afstandbediening).

        Je zegt dat je de foto "in de rapte" hebt genomen. Fotograferen is vaak een kwestie van goed kijken, even nadenken en pas dan afdrukken. Dus beter even teruggaan naar die plek als je wat meer tijd hebt.

        Qua compositie is me niet duidelijk wat je met de foto wilt zeggen of anders gezegd: wat wil je laten zien. Storende factoren zijn bijvoorbeeld het gebouw rechts en het hek van de andere boot (achterkant heet toch hek, niet?).

        De lichtreflecties in het water hinderen, zijn erg uitgebeten (er zit geen detail in, te licht).


        Groet,

        CJ
        What we see depends mainly on what we look for.

        Comment


        • #5
          Re: Eerlijkebeoordeling aub

          De foto is genomen met een statief.

          De exif heb ik niet meteen bij de hand omdat ik de originele foto thuis op men pc heb staan (ben nu op men werk).

          De inhoud van de foto speelde niet echt een rol voor mij. Ik wou gewoon een overzicht van hetgeen er werkelijk te zien is, dus het hek van die andere boot mocht erop staan en het gebouw ook

          De lichtreflecties in het water zit idd geen detail in, maar dat komt omdat het water in beweging is en zo dus onscherp aantoont.

          Wat had ik bv kunnen doen om de foto beter te krijgen/maken?
          Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

          Comment


          • #6
            Re: Eerlijkebeoordeling aub

            foto nu te zien, nou nog effe de grote aanpassen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Eerlijkebeoordeling aub

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              foto nu te zien, nou nog effe de grote aanpassen.
              grt,bouk.
              Daarom had ik enkel een link geplaatst.

              De grootte kan ik niet meer aanpassen want hij staat op imghack en ik heb daar geen account dus ik kan niet meer aan die foto om hem te bewerken.
              Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

              Comment


              • #8
                Re: Eerlijkebeoordeling aub

                Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk bericht
                Ik ben een simpel amateurtje die nog niet erg veel kent van fotografie, maar ik ga me nu een Canon Eos 7D aanschaffen met de bedoeling het wat meer professioneler aan te pakken.
                Ik denk dat je daar al de mist ingaat, niet het toestel maar het manneke achter het toestel is belangrijk !!

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Eerlijkebeoordeling aub

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Ik denk dat je daar al de mist ingaat, niet het toestel maar het manneke achter het toestel is belangrijk !!

                  grts
                  Sieg
                  idd, de 7D gaat de foto's niet maken. Diegene die hem vast zal houden echter wel
                  Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eerlijkebeoordeling aub

                    voor een beginende nacht opname vind ik dit een goede foto !
                    spijtig dat hij wat klein is je kan hem opnieuw uploaden en hem dan grooter laten ...
                    de compo is zeker niet perfect maar je bent hier dan ook om bij te leren .

                    veel oefenen veel kijken en nog meer oefenen en dan komt alles op zijn pootjes !

                    mvg

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eerlijkebeoordeling aub

                      Misschien een beetje bijknippen, zodat storende elementen uit het beeld verdwijnen. Je
                      kon ook nog het diafragma verhogen, bijvoorbeeld naar 16, dan waren je lichten meer als
                      sterretjes te zien. Verder nooit zo maar iets trekken eigenlijk, maar altijd aandacht voor
                      je compositie hebben, dat is eigenlijk het belangrijkste. Of dit nu met een 7D is of met
                      een beginnerscompact.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eerlijkebeoordeling aub

                        Ben zelf geen pro, inderdaad de weerkaatsing in het water mis ik, dat maakt een opname nu eemaal mooi, er zit wel diepte in je opname en de scherpte is niet slecht. Een hogere f had de lichtpunten tot sterretjes gemaakt. Je had gelijk om dit met een statief te maken. Goe bezig, ga een keertje terug en maak een reeks foto's met verschillende instellingen, doe ik ook, tis digitaal, wat niet goed is gooi je gewoon in de prullenbak.
                        Luc

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eerlijkebeoordeling aub

                          [Mod]
                          Dit topic werd naar het Test Forum verplaatst omdat de foto nog niet aangepast werd. Wanneer de foto zichtbaar is mag het topic weer naar de Beginnershoek verplaatst worden.

                          Comment

                          Working...
                          X