Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kuip Gent in de sneeuw

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kuip Gent in de sneeuw

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
    Hij staat ook écht scheef, boven naar rechts maar dat hoef ik er niet bij te vertellen.
    En tóch in het HOF
    Ten eerste staat die NIET scheef !

Je krijgt het optisch effect doordat je oog zegt dat hij zou scheef staan omwille je het gebouw rechts ( en goed kijken ) de dakgoot naar rechts afhelt. Kijk dan eens naar de toren die achter het gebouw staat.. Die staat RECHT. Kan ik dat oplossing in Lightroom?
    da, nog om toch maar wat meer info te verschaffen:

hij staat recht omwille ik net de loodrechte lijn heb gebruikt van het desbetreffende woning rechts in beeld. Meer bepaald de linkse loodrechte hoek van de woning (dus aan de loodrechte hoek aan de waterkant van de woning om duidelijk te zijn).

Ten tweede krijg je zo ook dat gevoel omdat het dak van de St- Michiels ook niet klopt... natuurlijk klopt dit niet, want het dak is niet 'volledig' tot in de nok besneeuwd.
    Mocht ik de woning absoluut recht hebben, dan heb je een kromming van het dak van de St- Michielskerk (maw: hij gaat naar omhoog) en dan zou dan niet opvallen zeker?

Ten tweede hou ik me enkel maar bezig in Lightroom en ben ik geen fervent gebruiker van fotoshopgedoe die kennelijk een ABSOLUTE norm zou moeten zijn.

En meer uitleg ga ik niet geven aan de 'scheef muggenzifters' die niets beters te uiten hebben omdat ze te lui zijn om eens 'goed' uit hun doppen te kijken.

En dat die in de hof staat... tja, is dat mijn fout?
    Last edited by Blue Point; 21 december 2009, 20:05.

Comment

Proficiat met je hof mooi werk scheef of niet er zijn andere zake die scheef zijn.

grt Ricardo

Comment

Proficiat met je Hof plaats ik had hem nog niet gezien , zeer mooie klasse foto

Groeten

Joeri
        Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
        www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Mooie zwart/wit.

TS is niet akkoord met het posten van een foto in zijn topic, wat zijn goed recht is.
          Hans[Mod]
          Last edited by CH Photography; 21 december 2009, 23:50. Reden: forumregels

Comment

Laat ik mezelf ook maar tot de 'scheef muggenzifters' rekenen. Gewoon scrollen zegt al genoeg. Maar Maniac spant de kroon
            Desondanks een strakke z/w plaat die ik zonder de hof niet had ontdekt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
              Laat ik mezelf ook maar tot de 'scheef muggenzifters' rekenen. Gewoon scrollen zegt al genoeg. Maar Maniac spant de kroon
              Desondanks een strakke z/w plaat die ik zonder de hof niet had ontdekt
              Hell yeah.... kijk dan eens zijn de vertekeningen in de woningen links en kijk maar eens goed naar de toren.... jezus zeg.... ik zou voor minder de foto verwijderen en vertrekken uit BD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                Hell yeah.... kijk dan eens zijn de vertekeningen in de woningen links en kijk maar eens goed naar de toren.... jezus zeg.... ik zou voor minder de foto verwijderen en vertrekken uit BD
                Wel, de foto staat vrij horizontaal hoor. Maar diverse zaken -dat gaf je zelf al aan- dragen bij tot de indruk dat de foto wat afzakt naar rechts. Als dan de foto ook maar een klein beetje scheef staat zoals hier 0,5° of zo legt dat meteen ook de nadruk op die "verkeerde" indruk. Laat je niet misleiden door de vertikale vlakken tegen de fotoranden. Door de lensvervorming kunnen deze perfect "scheef" staan. Horizontale vlakken zijn steeds moeilijk als referentie te gebruiken, door het perspectief weet je nooit wat er horizontaal staat. Je kan het best verdergaan op een vertikale lijn in het centrum van het beeld, zoals de linkerhoek van het gebouw rechts in het midden van het beeld, of de muren/steunpilaren van de kerk.
                Een foto moet niet 100% op alle vlakken zijn om genomineerd te kunnen worden in de HoF. Er zijn nog heel wat andere zaken die deze foto een plaatsje in de HoF waard maakt.
                Maar waarom zou je aub geen rekening met de positieve kritieken (ook al zijn ze soms wat bitter of wrang van toon)? Zet de originele foto recht, dat is twee minuten werk en plaats hier een update. Dan hebben we meteen een prachtige foto voor in de BoF 2010.
                BD, dat is ook kritiek aanvaarden en er uit leren.

Willy
                Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                  Wel, de foto staat vrij horizontaal hoor. Maar diverse zaken -dat gaf je zelf al aan- dragen bij tot de indruk dat de foto wat afzakt naar rechts. Als dan de foto ook maar een klein beetje scheef staat zoals hier 0,5° of zo legt dat meteen ook de nadruk op die "verkeerde" indruk. Laat je niet misleiden door de vertikale vlakken tegen de fotoranden. Door de lensvervorming kunnen deze perfect "scheef" staan. Horizontale vlakken zijn steeds moeilijk als referentie te gebruiken, door het perspectief weet je nooit wat er horizontaal staat. Je kan het best verdergaan op een vertikale lijn in het centrum van het beeld, zoals de linkerhoek van het gebouw rechts in het midden van het beeld, of de muren/steunpilaren van de kerk.
                  Een foto moet niet 100% op alle vlakken zijn om genomineerd te kunnen worden in de HoF. Er zijn nog heel wat andere zaken die deze foto een plaatsje in de HoF waard maakt.
                  Maar waarom zou je aub geen rekening met de positieve kritieken (ook al zijn ze soms wat bitter of wrang van toon)? Zet de originele foto recht, dat is twee minuten werk en plaats hier een update. Dan hebben we meteen een prachtige foto voor in de BoF 2010.
                  BD, dat is ook kritiek aanvaarden en er uit leren.

Willy
                  In Lightroom heb ik die gecontroleerd op meerdere vlakken en niet enkel op de loodrechte... als lightroom me de indicatie geeft dat die recht staat... en ik zie aan de hand van de hulplijn (raster) dat die zo ook recht staat op meerdere punten buiten de punten die ik vernoemde... wat moet ik dan nog meer doen?

ik heb die ondertussen eens in Fotoshop gegooid en daar recht getrokken, maar dan krijg je vertekeningen in het beeld zoals er hier iemand 'ongevraagd' postte, kijk maar eens naar de gevels links, de daken links en kijk maar eens naar het dak van de St- Michielskerk en zijn toren.

Bij het recht trekken van de woning in kwestie krijk ik dan te maken met het feit dat de ramenpartij een gevel van de woning kleiner worden en zijn dan de rechterkant van de woning....

Enfin, ik ga er me niet aan storen om eerlijk te zijn. Zal misschien vragen aan de mods om me uit de hof te smijten of nog beter, om hier gewoon Bd te verlaten... want de mentaliteit van BD is alles behalve geworden in tegenstelling tot ik her kwam opdagen een goed anderhalf jaar geleden.

Comment

prachtige en behoorlijk unieke foto, want zo veel sneeuwt het zelden in Gent.
                    aan het aantal mensen (0) te zien denk ik dat dit vrij laat in de nacht was

het origineel in post #1 ziet er trouwens het beste uit..
                    en negeer die paar lastigaards gewoon ; )

Comment

Proficiat met je verdiende HOF.

groetjes

moniq
                      groetjes, moniq (BD1321BE)

A picture paints a thousand words

Comment

Geen foto meer te zien. Spijtig.

peter
                        www.peterlaurent.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freffyfako Bekijk bericht
                          Geen foto meer te zien. Spijtig. peter
                          Yep, blijkbaar mis ik af en toe iets op deze site.
                          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freffyfako Bekijk bericht
                            Geen foto meer te zien. Spijtig.

peter
                            Ja, erg jammer. Uiteindelijk beslist de fotograaf zélf wat hij of zij doet met de opmerkingen en kritieken van de forumleden. Maar een foto weghalen vind ik eerder zielig, waarom post je hem dan in een forum zoals Showcase waar je ernstige kritieken mag verwachten?

IMHO
                            Willy
                            Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Toch precies een fel baaske, die TS. Op den duur krijgt een mens schrik om nog een mening te geven.
                              Je foto komt in de HoF, en dan ga je doodleuk lopen. Da's dapper.

L.
                              http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

[Mod]

Topic verplaatst omdat foto niet zichtbaar is

SW
                                Mvg,
                                SW
                                BD1071BE

Comment

Working...