Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boomportret

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Boomportret

Canon eos500D 18-200mm op 60mm
    iso 800 f6.3 1/50s

Portret van mijn zoontje tijdens een boswandeling.

Graag jullie meningen.
    De derde foto is de originele. nr 1 en 2 geprobeerd kleurzweem te verwijderen. Vond het gezicht nogal groenig.

Hmm... strange... op PS 3duidelijk verschillende fotos en hier zie ik géén verschil

Re: Boomportret

Bij deze foto is geen sprake van kleurzweem. We spreken over kleurzweem als over een gehele foto een niet natuurlijke tint ligt. Meestal is dit het gevolg van een verkeerde witbalans. Hier is sprake van lokale reflecties van gekleurde oppervlaktes zoals takken en stam van de boom en het blauwe t-shirt. Waarom die reflecties weghalen? Dit zijn toch natuurlijke reflecties.

Comment

Bedankt om even te kijken. Inderdaad, wel natuurlijk. Ik laat de foto dan toch maar beter onbewerkt.

Gr,

Comment

Hele leuke compositie. Zalig zoals dat licht door het haar speelt. Een volgend keer zou ik wel een reflectieschermpje (of iets dat daarop lijkt bijvoorbeeld een vel wit papier of zoiets) gebruiken om de schaduw onder het hoofd iets op te lichten.

De puristen zullen wel zeggen: uitgebrande haren. Maar voor mij is het wel de charme van deze foto.

Comment

Ik vroeg me al af wat dat 'boomportret' ging inhouden :d

Anyway, vind dit een mooike. Wat uitgebrand inderdaad, maar vind het niet storend. Lekker onschuldig portretje

Groetjes
          Silke
          Canon Eos 40D + 17-55mm f2.8

Comment

In dit topic zijn de foto's niet meer zichtbaar. Gelieve bij een volgende bezoekje hier even naar te kijken en de foto's terug zichtbaar te plaatsen. Zolang gaat het topic naar het TestForum. Contacteer gerust een moderator wanneer de foto's terug zichtbaar zijn om het topic terug naar de Beginnershoek te verplaatsen.

Mvg
            Sannepoes
            Moderator

Comment

Hallo Sannepoes,

bij mij zijn de foto's nog steeds (of opnieuw ?) zichtbaar...

Comment

Voor mij zijn ze niet zichtbaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kristien77 Bekijk bericht
                  Hallo Sannepoes,

bij mij zijn de foto's nog steeds (of opnieuw ?) zichtbaar...
                  Is waarschijnlijk omdat ze in de cache van jou brouwser zitten.
                  Bij mij zijn ze ook niet zichtbaar.
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Nog steeds niet zichtbaar.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Ik heb dezelfde problemen gehad met het linken naar de Picasa site. Daarom heb ik ze naar Tynipic verplaatst.
                      Alvast bedankt voor het komen kijken en de commentaren.
                      Kurt's Photo Gallery op Flickr
                      Sony a6600 met Tamron 18-300 f/3.5-6.3 en Tamron 17-70 f/2.8

Comment

Working...
                      X