Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtste beginnersfoto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Achtste beginnersfoto

Bij gebrek aan beter mijn broer eens gefotografeerd om mijn lens NIKKOR AF-S 50MM F/1.4G eens te testen. De foto is genomen quasi uitsluitend met flitslicht. Ik vind de foto heel scherp, maar er ontbreekt iets aan ! Wat ? Graag ongezouten mening van het geacht BD-forum. Met dank
    Last edited by Grupello; 12 april 2009, 13:17.

Re: Achtste beginnersfoto (+18)

De achtergrond is me wat te rommelig.
    Als je voor een recht toe recht aan portret kiest met flitslicht, zou ik een egale achtergrond kiezen.
    Dan kies je voor een bepaalde stijl, nu is het meer een snapshot.
    De afwezigheid van reflectie in de brilglazen is zeer goed gelukt.

Comment

Re: Achtste beginnersfoto

Bij gebrek aan beter!!!!!!! Heb je al gezien wat een fotogeniek kopje dat hij heeft. Niet direkt mister Belgie maar wel een karakterkop.
      Wat ontbreekt. Hij heeft nogal een kort nekje.
      Kleuren vind ik
      Achtergrond, inderdaad niet echt ideaal. Maar als dat rood autotje al weg zou zijn zou je de mensen kunnen wijsmaken dat het een beroemd schrijver is uit een ver land.
      Robby
      Last edited by robbydorine; 13 februari 2009, 20:18.
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Jammer dat mijn zuster niet naakt wil poseren anders had ik al meer reakties ontvangen ! Toch merci aan de twee moedige BD leden voor hun reaktie !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
          Jammer dat mijn zuster niet naakt wil poseren anders had ik al meer reakties ontvangen ! Toch merci aan de twee moedige BD leden voor hun reaktie !!
          Je begint m.i. serieus te zagen, maar trek het u niet aan... ik zaag nog veel harder dan jij, wat niet wegneemt dat je deels gelijk hebt.
          Er staan hier soms foto's vier dagen zonder reactie. Ik pik er die dan meestal uit om ze toch van een commentaar te voorzien. Het heeft niet te maken met het onderwerp. Soms zijn foto 's gewoon moeilijk of is het moeilijk om er iets over te zeggen.
          Trouwens... het is beter van 1 goed commentaar te krijgen dan 10 onnozele.

Wat deze foto m.i. mist... je geeft het zelf aan. Hij is gemaakt met rechtstreeks flitslicht. Dat is "vlak", haalt structuur uit huid weg, haalt schaduwen weg en maakt schaduwen waar je ze liever niet hebt (dubbele kin). Een flits op een toestel is niet gemaakt om het licht te maken, maar om bij te lichten.
          M.a.w. deze kop is m.i. door de flash voor een stuk ontdaan van karakter.
          Bovendien moet je een beetje letten op compositie. Ook bij een portret kan een vlakverdeling van 1/3 heel belangrijk zijn. Als je onderaan wat meer ruimte had, zouden de ogen op een sterkere plaats komen, en wordt een foto meestal beter.
          Wat wel goed is is dat de flash niet reflecteert in de bril, dat de ogen goed in de bril zitten en niet door de rand gaan, de ietwat schuine opstelling. 't Is wat ik noem een eerlijke foto, niet slecht gemaakt, maar m.i. met het verkeerde licht.
          Wat de flash wel doet... zorgen voor reflecties in de brilrand en op de boeken in de achtergrond. Afstand van de achtergrond is steeds aangewezen bij portretten.

Nu heb je een pak informatie, die ik hier al twintig keer heb neergeschreven. Hopelijk doe je er wat mee en kom je er zelf achter hoe je 't kan verbeteren.

Mvg

Chris

Comment

't is dank zij mijn "zagen" dat ik nu toch eens serieus opbouwende kritiek heb ontvangen.

Comment

Aangezien de foto al verwijderd is wordt dit topic verplaatst naar het testforum ...... laat indien mogelijk de foto's iets langer staan zodat ook andere bezoekers commentaar kunnen geven en tenminste weten waarover het gaat.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
              X