Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Genk in het donker
Collapse
X
-
-
Re: Genk in het donker
Pierre ,
heb je mijn reacties wel gelezen omtrent het diafragma gebruik bij je vorige postsmijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog
IMac/IPad/Mac Air
D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm
-
Re: Genk in het donker
Hoi Pierre,
Leuk om wat te zien van de buurt waar ik vroeger woonde (in As). Ik vind je nachtfoto's een beetje aan de donkere kant, de laatste valt nog wel wat mee. Ik heb al meerdere malen wat nacht foto's genomen met mijn Sony DSC H5 en die kwamen altijd wel vrij goed uit. Ik heb ondertussen ook een Sony Alpha A200 DSLR en ben vorige week eens op pad geweest om in het centrum van Vancouver, Canada (waar ik nu woon) met mijn nieuwe camera nacht foto's te nemen. Die waren allen vrij goed gelukt en dit waren mijn waarnemingen.
Eerst en vooral is een statief een must, maar dat zal je wel weten, he. Als de camera op stand S (shutterspeed) staat dan vind ik dat de foto's mooier en helder uitkomen dan op stand A. Ik zorg altijd voor een vrij trage sluitertijd, ga gerust voor 20-30 seconden, dan krijg je echt het mooie effect van de lichtjes. Ik stel voor om je camera op verschillende sluitertijden te zetten en dan te kijken wat de beste resultaten zijn.
Hier zijn een paar voorbeeldjes van mij met de info erbij, de foto's waren allen genomen met een 18-70mm lens:
*Camera Model: Sony DSLR A200
*Focal Length: 18mm
*F-Number: F/22
*Exposure Time: 25 sec.
*ISO Speed: ISO-100
*Exposure Program: Shutter Priority (S)
*Exposure Compensation (E/V): -1 step
*Camera Model: Sony DSLR A200
*Focal Length: 28mm
*F-Number: F/22
*Exposure Time: 30 sec.
*ISO Speed: ISO-100
*Exposure Program: Shutter Priority (S)
*Exposure Compensation (E/V): -1.3 step
Ik hoop dat dit je wat kan helpen...en vooral blijven oefenen en dat lukt dat wel!
Groetjes uit Canada,
Ann
Comment
Comment