Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 24-105mm test

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 24-105mm test

Vandaag wat testjes gedaan met m'n nieuwe aanwinst, namelijk de Canon 24-105mm f4 USM IS
    Nu wou ik ze eens op een forum plaatsen om te zien en vooral te horen wat het resultaat is na bewerken en verkleinen.

1.

2.

3.

Re: Canon 24-105mm test

Dat objectief staat ook nog op mijn verlanglijstje en bij het zien van deze foto's wil ik hem nog meer
    Vooral foto 1 en 2 kunnen mij bekoren; foto 3 lijkt mij minder scherp te zijn.

Nog liever had ik wat landschapfoto's en/of portetfoto's gezien die je met deze lens had genomen.
    Welke body heb je trouwens gebruikt?

Mvg, terrano
    Mijn website: http://www.vlassen.be/

Comment

Idem dito een lens die op mijn lijst staat... hopelijk kan ik deze aanschaffen tegen kerst ter vervanging van m'n kitlens. Ziet er idd veelbelovend uit zo'n speeltje...
      Enkel heb ik er eens een braagje bij, kan je daarmee iets of wat macro uit puren, in die zin van als je een vlindertuin bezoekt...

Comment

@ Terrano: aangezien ik deze lens pas heb, heb ik er vanmiddag even mee getest, maar nog geen portretten of landschappen.
        Foto 3 is een vrij grote crop , vandaar misschien de mindere scherpte. Ik heb ook al gezien dat de scherpte meer rechts van het insect zit, ikke waarschijnlijk niet goed gemikt.
        De gebruikte body is een 40 D.

@ Blue Point; deze lens heeft geen macrofunktie,kortste scherpstelafstand is 45 cm.
        Voor ietwat groter insekten zoals vlinders, denk ik wel dat deze lens bruikbaar is.
        Je kan nog redelijk veel wegcroppen (zie foto 3) bij het origineel staat het volledige blad op de foto.

mvg

Comment

De resultaten zijn wat ik ervan zou verwachten. Ik heb deze lens nl. al een tijdje en ze geeft echt sublieme resultaten. Ik gebruik deze lens zowel op mijn 20D als op mijn 5D.
          Op de 5D heb je op f4 wel wat vignettering maar het is nog makkelijk weg te werken bij de omzetting van mijn RAW-bestanden.

Groeten,

Mark
          http://markwijnants.zenfolio.com/
          Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

Comment

Working...
          X