Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ICC test

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ICC test

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
    Foto's zonder profiel worden in Safari in het grootst mogelijke colorgamut weergegeven (ongecalibreerd), ik zag liever dat ze aannemen dat het srgb is...
    In firefox2 hier zie ik je 3 foto's zo:
    - srgb: zeer fluo, knalblauwe lucht, superrode muts en zijn gezicht is precies een rode kreeft
    - adobergb: vrij normaal maar lucht te blauw
    - prophotorgb: flets beeld, huid is praktisch bruinachtig flets

In Safari zien de 3 foto's er identiek uit (waarschijnlijk liggen er geen kleuren ver buiten het srgb bereik, vandaar hetzelfde beeld), dus daar werkt colormanagent perfect en wordt het mee bewaarde profiel effectief gebruikt... Hadden er in je foto's zeer felle kleuren gezeten dan had ik in Safari wel een verschil gezien tussen srgb en de rest.
    't Is te zien hoe wide uw wide gamut beeldscherm is, niwaar? En hoe wide de gamut van m'n 1D MkIII sensor is, natuurlijk. Wat voor scherm gebruik je?

Dave
    pixelpusher

Comment

Dell 2408wfp, blijkbaar zelfs iets groter dan AdobeRGB in het rood en groen, enkel in het blauw iets 'koeler'.

Gamut van een camera is bijzonder groot, zelfs groter dan het menselijk oog want IR moet zelfs geblokkeerd worden. Ik las er ergens iets over van iemand die de cameraprofielen van captureone heeft zitten analyseren, gamut dat daarin beschreven stond was zeer groot.
      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Met welke soft is die afbeelding gemaakt?

Dave
        pixelpusher

Comment

Lacie Blue Eye Pro 4.1.3, vind ik veel beter dan Eye One Match 3 die je te weinig feedback geeft over de kwaliteit van de calibratie.
          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Nu m'n scherm gecalibreerd is, merk ik toch op dat ook FF 3.0 B5 met die tweede foto van u iets doet.

De jpeg zonder profiel ziet er donkerder en roder uit.

Dave
            pixelpusher

Comment

Je zal op een niet-widegamutscherm vooral de gammacorrectie zien die je calibratie gemaakt heeft... en inderdaad een klein beetje kleurverschil, vandaar dat ik deze foto gebruikt heb...

Comment

Net aangekondigd dat Google met een eigen browser uit komt (Chrome), vandaag ergens verschijnt een beta die je kan testen en ik ben eens benieuwd of er ICC ondersteuning in gaat zitten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                  Net aangekondigd dat Google met een eigen browser uit komt (Chrome), vandaag ergens verschijnt een beta die je kan testen en ik ben eens benieuwd of er ICC ondersteuning in gaat zitten...
                  Dat ziet er inderdaad een interessante browser uit, met ideeen uit verschillende bestaande browsers en architecturen genomen en er enkele nieuwe bijgedaan. O.a. de garbage collector van Javascript lijkt erg veel op die in .NET.

Ik vermoed dat kleurbeheer tot de mogelijkheden zal behoren, omdat het de rendering engine van Safari gebruikt.

Dave
                  pixelpusher

Comment

Een zeer interessant topic.
                    Mijn dank aan allen die hier nuttige info gegeven hebben
                    Flickr PBase
                    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Working...
                    X