Een testje tijdens een van de kampen van de ksa
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Orange
Collapse
X
-
-
Re: Orange
Beste Roberto, ook een welkom van mij op BD.
Geen idee waarvan deze foto een test is. Het is moeilijk om een scherp punt te vinden in deze foto. Het is eveneens moeilijk om enige compositie te vinden.
Een stilleven is heel moeilijk te fotograferen, en voedsel nog moeilijker. Het is belangrijk dat je door compositie en gebruik van licht en scherptediepte, spanning probeert te brengen in het geheel.
De achtergrond is al even belangrijk. Deze achtergrond maakt de appelsien niet echt smakelijker, en het hoekje rechtsboven hoort er helemaal niet te zitten.
Daarom stel ik voor eens te gaan neuzen op de homepage bij BD, en daar bij de tips, het hoofdstuk over compositie door te nemen. Je volgende appelsien, zal je dan waarschijnlijk heel anders in beeld brengen. Speel met licht, zet bijvoorbeeld een lampje opzij, belicht het onderwerp anders en neem desgevallend de foto vanaf statief. Stel dan nog de juiste witbalans in, en je tovert een appelsien om in te bijten op het scherm.
Succes.
-
Re: Orange
De foto is te groot volgens de forum regels, Max 900 pix langste zijde en max 400 Kb. Graag aanpassing de eerst volgende keer als je online bent op het forum. Het zou zonde zijn als ik ze moest verwijderen.Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
Canon eos 7D Mijn site
Comment
Comment