Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste foto-upload

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste foto-upload

Mocht het lukken, dan hoor ik graag tips voor verbetering!

Ik ben vooral benieuwd of deze foto ook boeit als je niet de vader bent van deze dame.

Groet,
    Blattellus
    Last edited by Blattellus; 14 maart 2008, 11:33. Reden: Foto verplaatst naar ImageShack

Re: Eerste foto-upload

Is het deze die je wilt tonen?

Indien ja, .jpg na de 2

Grtz,Fabienne
    Laat het begrip van kinderen ontluiken als een bloem.
    Breek het niet open als een oester.
    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
    The name of the game is to fill the frame!
    http://Fabke.fotopic.net

Comment

Zal ik aanpassen, geen probleem, maar waarom?

Comment

ik zie alleen maar een rood kruisje.
        mvg
        antoine200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
          ik zie alleen maar een rood kruisje.
          mvg
          antoine200
          Zoals gebruikelijk bij eerste uploads. Als je een bericht maakt, kies dan het enveklopje met bergje in de bovenbalk, en in het popup-scherm vul je de adresregel van je foto in, en voeg aan het eind .jpg toe.
          In jouw geval in plaats van het eindstreepje....
          Ik had er zelf de eerste keer ook problemen mee.... beetje hulp is altijd welkom.
          Henk
          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
          (BD1383NL)

Comment

Ik ken hier niemand die haar/zijn foto's bij Google parkeert. Daar zal wel een reden voor zijn.
            Waarschijnlijk omdat direct koppelen daar niet toegelaten is.

Hier vindt je genoeg (al dan niet gratis) alternatieven.
            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Bedankt voor alle aanwijzingen. Vreemd genoeg was de foto enkele minuten lang wel zichtbaar, inderdaad gehost bij Picasa van Google. Maar het zal wel niet mogen (ik heb dat niet opgezocht) en daarom weer verwijderd zijn.

Bij deze alsnog het verzoek om de foto te beoordelen en eventuele tips te geven voor verbetering.

Comment

Snelle beoordeling dan maar:
                Je foto is veel te donker waardoor je te weinig detail hebt. Verder vind ik de foto helemaal niet scherp, kan door het te donker zijn, niet goed zien of je te weinig scherptediepte hebt of gewoon bewegingsonscherpte.

Denk zelf dat het een combinatie van beide is.
                Door de 1/60 bewegingsonscherpte en door het grote diafragma f2.8 te weinig of verkeerde DOF.

Dus die ISO omhoog ofwel iets meer afstand gaan nemen zodat je meer DOF hebt en kleinere sluitertijd ook mogelijk is (door de hogere ISO).

Hoop dat je er iets aan hebt en dat ik wat juist zit met mijn conclusie (ben geen expert).
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

@Destn

Nou, nou, dat is meteen stevig commentaar voor een eerste upload, en nog wel in de testhoek

Maar je hebt gelijk, helemaal scherp is het niet. Een beweeglijk onderwerp als kleine kinderen maakt dat er weinig tijd is om goed scherp te stellen maar ik probeer in het algemeen op de ogen scherp te stellen.

De belichting is min of meer per toeval ontstaan doordat de batterijen van mijn flitser leeg waren. ISO omhoog was natuurlijk verstandig geweest en vanwege de noodgedwongen korte afstanden een kleiner diagfragma ook wel. In plaats daarvan heb ik in een reflex mijn diafragma open gegooid en de sluitertijd verlengd totdat er iets zichtbaar was

In elk geval bedankt voor je reactie!
                  Last edited by Blattellus; 18 maart 2008, 21:36. Reden: typo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blattellus Bekijk bericht
                    @Destn

Nou, nou, dat is meteen stevig commentaar voor een eerste upload, en nog wel in de testhoek

Maar je hebt gelijk, helemaal scherp is het niet. Een beweeglijk onderwerp als kleine kinderen maakt dat er weinig tijd is om goed scherp te stellen maar ik probeer in het algemeen op de ogen scherp te stellen.

De belichting is min of meer per toeval ontstaan doordat de batterijen van mijn flitser leeg waren. ISO omhoog was natuurlijk verstandig geweest en vanwege de noodgedwongen korte afstanden een kleiner diagfragma ook wel. In plaats daarvan heb ik in een reflex mijn diafragma open gegooid en de sluitertijd verlengd totdat er iets zichtbaar was

In elk geval bedankt voor je reactie!

Tjah ik wist niet wat doen, en dacht ik zal eens opbouwende kritiek geven.
                    Pas op, ben ook maar een liefhebber eh..
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik vind het toch wel een boeiende foto.
                      Mijn aandacht werd onmiddelijk getrokken door de glimmende ogen.
                      Het grote contrast tussen de pikzwarte achtergrond en het gezichtje vind ik wel mooi.

Leuk hé als je kids zo opkijken naar jou.

Erwin (papa van 2 meisjes, 8 en 10 jaar)

Comment

Working...
                      X