Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

test antwerpen zuid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• test antwerpen zuid

Hier is een zicht op de synagoge van Antwerpen Zuid. Toen de zon begon te zakken kreeg ik de kriebels om mijn camera door het dakvenster te steken en te zien wat er te zien was.

- Camera model : NIKON D80
    - Lens: Nikkor AS-S 18-135 1:3.5-5.6 ED
    - Sluitertijd: 1s resp 1/5
    - Diafragma: F11
    - ISO: 400
    - Belichtingscompensatie: +1 resp 0

Er zijn 2 waarden opgegeven omdat het eigenlijk een collage van 2 fotos is. Hoe ik het ook probeerde, ik eindigde met ofwel witte lucht, ofwel zwarte gebouwen.

Dus heb ik met de Gimp een poging gedaan om een Belgisch compromis te maken. Ondertussen heb ik er te lang mee bezig geweest om er niks mee te doen.

Dit is allemaal nieuw voor mij, dus alle commentaar en zo is welkom.

thnx,

Peter

Re: test antwerpen zuid

Gezien het diafragma van f:11 ben ik blij dat ik die lens toch nooit gekocht heb, het komt allemaal niet echt scherp over, wellicht ook door het aanraken van de camera tussen de shots of een zwak statief.
    Wel goed om meerdere foto's te combineren vanaf statief, maar als je raw schiet i.p.v. jpg kun je door goed instellen deze constrasten wel overbruggen.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Re: test antwerpen zuid

Ik denk niet dat het aan de lens ligt. Het statief stond niet echt stabiel en wiebelde nogal. Ik vermoed dat het niet 'uitgewiebeld' was na het indrukken.

En ik vermoed dat het meer met het manneke te maken heeft, dan het materiaal

Goeie tip om eens te zien of ik met raw betere resultaten haal zonder al dat gepriegel.

thnx,

Peter

Comment

Working...
      X