Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Touw met bolletjes overgordijn stuk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Touw met bolletjes overgordijn stuk

Mijn dochter heeft te hard aan het touw met bolletjes getrokken van overgordijn en is in 2 stukken. Hoe zou ik dat best kunnen vastmaken terug, want die bolletjes geleiden in die gaatjes als je overgordijn opent/sluit.

Dus als je er een simpele knoop in legt zit dit vast in het systeem en kan de overgordijn maar half open/dicht. Of verkopen ze die touw met bolletjes ergens afzonderlijk zonder gans dat systeem?

Het antwoord op je vraag vind je op deze bolletjeswebsite

Comment

Aaneen zetten met een bolletjeskoppelstukje.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

EFIXS PVC roller blind chain (manoeuvre chain) - length: up to 10 m - here: length 200 cm (circulation 400 cm), 4.5 x 6 mm, for roller blinds/vertical blinds, white https://amzn.eu/d/aSGz2Qx

Comment

Leek de ideale oplossing, maar om het vouwgordijn te openen of sluiten, moet die ketting rondom rond getrokken worden. Ik vrees dat zo'n tussenstukje zal blokkeren in de geleider met gaatjes bovenaan omdat die te dik is, enkel een volledig doorlopende ketting zal lukken denk ik.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Aaneen zetten met een bolletjeskoppelstukje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
            Leek de ideale oplossing, maar om het vouwgordijn te openen of sluiten, moet die ketting rondom rond getrokken worden. Ik vrees dat zo'n tussenstukje zal blokkeren in de geleider met gaatjes bovenaan omdat die te dik is, enkel een volledig doorlopende ketting zal lukken denk ik.

Hangt allemaal af van uw originele ketting, vooral de lengte ervan.
            Hier ook een vouwgordijn met zo'n bolletjeskoord, die gaat net niet helemaal rond om het gordijn volledig te openen of te sluiten.
            Men moet dan uiteraard proberen om her koppelstuk net voor het tandwiel te zetten, in één van beide richtingen.
            Mocht u echter met een te korte koord/ketting zitten, dan zou u kunnen opteren om er een langere op te monteren die niet helemaal de ronde moet doen.
            Of het vouwgordijn demonteren zodat je het tandwiel vrij hebt en de ketting kan vervangen door een nieuwe.
            Nu let wet dat er verschillende koppelstukjes zijn, het ene is echt groter dan het andere en het ene kan wel door zo'n tandwiel en het andere weer niet.
            Er bestaan anders ook volledige sets tandwiel met ketting zoals deze bijvoorbeeld:
            2 sets bevestiging voor rolgordijn, rolgordijnaansluiting, 17 mm, reserveonderdelen, koppeling, ketting, accessoires, rolgordijn, rolgordijn, kettinghouder https://amzn.eu/d/cZ5o150
            Of je kan eens rondkijken op een website dat veel losse onderdelen verkoopt zoals bijvoorbeeld deze: https://www.werff-zonwering.nl/conte...nderdelen.html
            Websites lukraak gekozen, geen ervaring mee.
            Uiteraard kan ik maar beperkte info geven gebaseerd op eigen ervaring met ons systeem, heb er geen zicht op hoe het bij u effectief is.
            Alvast hoop ik dat je een oplossing kan vinden zonder het gordijn te moeten vervangen.
            Succes ermee.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Working...
            X