Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk vehaal tegen verkeersboete?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk vehaal tegen verkeersboete?

Ik krijg een verkeersboete "verstuurd op 5/3/2025" ... in de brievenbus gisteren 11/3 of deze morgen. Te betalen tegen 15/3 ! Datum van overtreding: 21/2/2025 !

Reden: op een zeer dun bebouwde baan (snelheidslimiet was er decennia lang 70 km/u, maar ze hebben hier pakweg een jaar geleden gemakshalve ook zone 50 km van gemaakt).
    Mijn ervaring is dat meer dan 70% hier nog steeds 65 à 70 per uur rijdt.

Ik reed 58, omgerekend naar 52 km/u. Prijs: 63,42 euro.
    Mijn vrees is nu, ik ben daar nog verschillende keren gepasseerd sedert 21/2. Mogelijks krijg ik dus nog een aantal keer zo'n boete in de bus.

Maar is hier verhaal tegen in te brengen? Heeft men geen recht op een "verwittiging"? Die verwittiging is bij mij dus ontvangen op 11/3.

Als er duidelijk aangeduid is dat je daar maar 50 km/h mag rijden, dan vrees ik dat je die boete, en alle boetes die eventueel nog binnenkomen zal moeten betalen.
    Een aantal jaren geleden hebben ze hier in de buurt (Sint-Lenaarts) trajectcontrole geplaatst op een weg waar je 70km/h mag rijden, de camera's stonden er al langer, kort nadat die in werking waren hebben verschillende automobilisten toen ook meerdere boetes gekregen omdat ze daar elke dag te snel hadden gereden, en voor zover ik weet hebben die automobilisten alle boetes moeten betalen.

Hier vlakbij hebben ze een weg opnieuw aangelegd, sindsdien mag je daar ook maar 50 km/h, en er zijn er ook die daar sneller rijden, maar als ze daar snelheidscontroles doen, dan zullen die ook allemaal hun boete moeten betalen.
    Het is niet omdat een groot deel van de automobilisten daar te snel rijdt dat je dan ook geen boete zou moeten betalen.
    Er staan tijdelijk zo'n oranje bordjes om aan te geven dat de verkeerssituatie daar veranderd is, dat doen ze meestal zo als de snelheidslimieten aangepast zijn.

Als je daar nadien nog meerdere keren te snel hebt gereden, dan is er dus een grote kans dat er nog meer boetes volgen.
    Maar als daar geen trajectcontrole staat, dan zullen ze daar wel niet alle dagen hebben gestaan om te flitsen (als daar wel trajectcontrole staat, dan is er een heel grote kans dat je voor elke keer dat je daar te snel hebt gereden een boete krijgt).

Op plaatsen waar de snelheidslimieten pas verlaagd zijn worden altijd extra snelheidscontroles uitgevoerd, dan is de kans ook het grootst dat je een boete in de bus krijgt als je er te snel hebt gereden.
    Last edited by Black B@ndit; Vandaag, 14:33.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik ken de lokale situatie niet,maar veronderstel dat er eerst een wit bord met zwarte letters met de naam van de gemeente staat.Als niet anders aangeduid betekent dit 50 km/h.Meestal staat er nadien een tweede bord met 50 km/h.En meestal staan ze daar wat verder opgesteld.
      Dus heb je al tweemaal een bord met snelhiedsbeperking 50 km/h genegeerd.
      Als de situatie al een jaar oud is,dan is men daar toch zeer hardleers.Dit vraagt om miserie .
      Misschien kun je een klantenkaart vragen:tien boetes één gratis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
        Ik ken de lokale situatie niet,maar veronderstel dat er eerst een wit bord met zwarte letters met de naam van de gemeente staat.Als niet anders aangeduid betekent dit 50 km/h.Meestal staat er nadien een tweede bord met 50 km/h.En meestal staan ze daar wat verder opgesteld.
        Dus heb je al tweemaal een bord met snelhiedsbeperking 50 km/h genegeerd.
        Als de situatie al een jaar oud is,dan is men daar toch zeer hardleers.Dit vraagt om miserie .
        Misschien kun je een klantenkaart vragen:tien boetes één gratis.
        Haha, dat doen ze al lang niet meer.
        Tegenwoordig is het negen boetes en 10de aan halve prijs
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

Comment

Indien je daar geweest bent op die dag is er weinig tegen te doen.
          Wat ik wel zou doen is eens contact opnemen met de GAS-boete ambtenaar en het rekeningnummer eens controleren.
          Ik vind de termijn tussen overtreding, verzending en betalingstermijn heel kort.

Comment

Een van de pechvogels die een aantal jaren geleden dacht dat de trajectcontrole in Sint-Lenaarts nog niet actief was, en die meerdere boetes heeft gekregen was toen nog een buurman (ondertussen is hij verhuisd).
            Hij heeft geen korting gekregen (ik dacht dat hij 7 boetes had gekregen, hij kwam dan nog niet in aanmerking voor de 10de aan halve prijs )
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Als je twijfelt over de echtheid van een boete:www.verkeersboetes.be
              Daar vind je de boetes gelinkt aan je rijksregisternummer.
              Ja en het is zuur geld om te betalen.Daar is iedereen over eens.
              Als er geen trajectcontrole is,dan is de kans klein dat ze daar twee keer op dezelfde plaats staan.Anderzijds als ze goede vangst hebben,en de burgers willen opvoeden ,kunnen ze daar wel verschilende dagen terug komen.
              Op die website,zou je normaal moeten zien of je nog iets te verwachten hebt.
              Last edited by demuro; Vandaag, 18:42.

Comment

Zelf maak ik er een sport van om zoveel mogelijk volgens de opgelegde snelheidsbeperkingen te rijden. Veel minder stress, laatste pv snelheidsovertreding was zeker 30 jaar geleden. En bovendien een groot deel van mijn carrière als professionele chauffeur.
                Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                  Ik ken de lokale situatie niet,maar veronderstel dat er eerst een wit bord met zwarte letters met de naam van de gemeente staat.Als niet anders aangeduid betekent dit 50 km/h.Meestal staat er nadien een tweede bord met 50 km/h.
                  In een bebouwde kom is een herhaling van de snelheid helemaal niet verplicht en dat wordt op de meeste plaatsen zelfs niet gedaan.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patric_M Bekijk bericht
                    Wat ik wel zou doen is eens contact opnemen met de GAS-boete ambtenaar en het rekeningnummer eens controleren.
                    Ik vind de termijn tussen overtreding, verzending en betalingstermijn heel kort.
                    Niet elke snelheidsboete is een GAS-boete, kan ook een gewone boete zijn opgesteld door de politie en volgens verloop zoals andere boetes.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                      Ik krijg een verkeersboete "verstuurd op 5/3/2025" ... in de brievenbus gisteren 11/3 of deze morgen. Te betalen tegen 15/3 ! Datum van overtreding: 21/2/2025 !
                      Een boete moet in principe binnen de tien dagen betaald worden, 15/03 is nu net tien dagen later dan 05/03.
                      Maar dat is de termijn die opgelegd wordt, er wordt normaal wel wat tolerantie gegeven alvorens er een herinnering gestuurd wordt en het bedrag omhoog gaat.

Ik reed 58, omgerekend naar 52 km/u. Prijs: 63,42 euro.
                      Mijn vrees is nu, ik ben daar nog verschillende keren gepasseerd sedert 21/2. Mogelijks krijg ik dus nog een aantal keer zo'n boete in de bus.
                      Als u meerdere keren bewust te snel reed ook al wist u dat de snelheid verlaagd was, dan is dat alleen maar eigen fout en op de blaren zitten.

Maar is hier verhaal tegen in te brengen? Heeft men geen recht op een "verwittiging"? Die verwittiging is bij mij dus ontvangen op 11/3.
                      Neen, u heeft geen recht op een verwittiging, ook al gebeurt dat soms dat ze dit de eerste weken na een aanpassing doen, maar het is geen verplichting of recht.
                      Hetgeen u gekregen heeft is een boete, geen verwittiging.

Ik zou indien de boete echt is, toch maar snel betalen.
                      Vergeet niet dat bij een beroep het bedrag hoger ligt als je geen gelijk krijgt.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Working...
                      X