Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookmelder voor het eerst gekocht (met app waarschuwing) - verzekering informeren ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rookmelder voor het eerst gekocht (met app waarschuwing) - verzekering informeren ?

Ik weet dat een rookmelder verplicht is, maar ik had dit nog niet.

Heb nu voor het eerst een rookmelder gekocht met verwittiging op je telefoon, die met de Kruidvat Smart app werkt.

Is wel handig als je niet thuis bent en je krijgt een bericht op je app dat er rook is, dan kun je direct vertrekken naar huis Anders weet je dit niet.

Ik heb 2 brandverzekeringen : voor het gebouw (1/3 samen met de andere 2 appartementsbewoners) + inboedel bij de ING.
    Als ik mij niet vergis moest ik een vraag beantwoorden bij de ING als ik een rookmelder had en ik had eerlijk nee gezegd.
    Raar dat ze daar niets op zeiden dan, gezien dit verplicht is, waarschijnlijk omdat ze dan niets moeten uitbetalen

-Stuur ik nu best een mail naar de ING + de verzekeraar van het gebouw om te registreren dat ik een rookmelder heb, moest er iets gebeuren ?
    -Ander vraagje : mijn vriendin heeft een gewone rookmelder in de slaapkamer boven die bleef piepen omdat de batterij leeg was, dus heb eens een oplaadbare 12v blok besteld, opeens begon die later weer te piepen.
    Haar andere rookmelder beneden in de living begon onlangs ook te piepen, misschien is die batterij ook leeg.
    Gaan misschien stuk ofzo na een bepaalde tijd, er zijn geen rokers in huis, het fornuis beneden is verder en de dampkap staat steeds aan.

Hebben ze daar bij ING geen telefoon??

Comment

Die rookmelders functioneren heel de tijd.Dus de batterij loopt langzaam maar zeker leeg.
      Als die rookmelders op het zelfde ogenblik in gebruik genomen zijn,en ze zijn hetzelfde merk,dan is de kans zeer groot dar ze beiden omtrent rond de zelfde tijd met een lege batterij zitten.
      Vroeger bij auto's met nog gloeilanmpen,als je ene koplamp kapot ging,was het best ze alle twee te laten vervangen.Je kon er bijna zeker van zijn,dat de andere in verloop van enkele weken er ook de brui aan gaf.
      Best een mail sturen of eventueel schriftelijk.Met verzekeringen,en contracten kun je niet voorzichtig genoeg zijn.
      Een telefoon is snel gedaan en ook snel vergeten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
        -Ander vraagje : mijn vriendin heeft een gewone rookmelder in de slaapkamer boven die bleef piepen omdat de batterij leeg was, dus heb eens een oplaadbare 12v blok besteld, opeens begon die later weer te piepen.

In een rookmelder steek je geen oplaadbare batterijen, als er een 9V batterij in zit, dan vervang je die ook door een 9V alkalinebatterij, normaalgezien gaan die batterijen meerdere jaren mee.
        Er zijn ook rookmelders met een vast ingebouwde batterij die ook verschillende jaren mee gaat, daar is het de bedoeling dat de hele rookmelder vervangen wordt door een nieuwe als de batterij leeg is.
        Rookmelders met een vervangbare batterij blijven ook niet eeuwig betrouwbaar werken, en als er iets is wat liefst 100% betrouwbaar werkt dan is het wel een rookmelder.

http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          In een rookmelder steek je geen oplaadbare batterijen, als er een 9V batterij in zit, dan vervang je die ook door een 9V alkalinebatterij, normaalgezien gaan die batterijen meerdere jaren mee.
          In de rookmelders van Nest moet je niks anders steken dan Lithium batterijen of ge kunt de ene melding na de andere krijgen.
          De Energizer Ultimate Lithium (L91) AA-batterijen geven het beste resultaat.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Working...
          X