Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het is weer zover ....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Het is weer zover ....

Onze Tefal braadpan begint te slijten. Zijn er betere opties of blijven we gewoon bij Tefal ?
    We zoeken een pan van 24 cm voor inductie. Prijzen van de Tefal liggen rond de 35 euro.
    Moet dienen voor vlees of vis te bakken.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Ik denk dat geen enkele pan met een antiaanbaklaag eeuwig meegaat.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik werk tegenwoordig niet meer met Tefal, maar met een ceramische pan van 24cm. Alleen opletten voor krassen (dus geen metaal, noch schuurspons, enz.) Gewoon bij Bol besteld, is dik in orde!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Onze Tefal braadpan begint te slijten. Zijn er betere opties of blijven we gewoon bij Tefal ?
        We zoeken een pan van 24 cm voor inductie. Prijzen van de Tefal liggen rond de 35 euro.
        Moet dienen voor vlees of vis te bakken.
        Hier reeds jaren Tefal, als je dat met manieren behandeld,
        niets aan de hand denk ik (altijd met houten spatel)
        wij hebben er met inox buitenkant met afneembaar
        handvat, heel praktisch als je ze ook in een oven wil gebruiken.
        Type Ingenio, wij hebben dat gekocht gekocht in Frankrijk.

Last edited by Geerten; gisteren, 22:15.

Comment

Hier komt geen Tefal meer binnen, de betere van hun kosten ook wat geld en gaan bijlage zo lang niet meer mee als vroeger.

Wat we ook al eens geprobeerd hebben is Onyx en zeker voor steak nog niet zo slecht.

Die keramische van Dagelijkse kost (vermoedelijk GreenPan) zijn anders ook niet slecht voor hun prijs, snel proper te krijgen.

Bestaat er beter?
          Gegarandeerd wel, maar de prijs is ook heel anders en beschadigen kan je ze uiteindelijk allemaal.

Verder kan iedereen best voor zichzelf uitmaken welke pan het best past volgens eigen gebruik.
          De ene heeft steak graag wat aangebakken buitenkant, de andere liever niet, zo ook met veel andere bereidingen en de impact van een pan kan daar redelijk groot in zijn.
          Toch niet meteen iets dat eenvoudig is om voor anderen te kiezen.
          Last edited by VerSeg; gisteren, 22:45.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Ik heb uiteindelijk eentje van Demeyere besteld.

Comment

De oorspronkelijke coating van "Tefal" pannen (voor zover ik weet was Tefal de eerste fabrikant die zo'n pannen maakte) die later ook door andere fabrikanten werd gebruikt, die is een aantal jaren geleden verboden omdat daar giftige dampen uit kwamen als die te heet werden.
              Dan zijn ze op zoek gegaan naar alternatieven, die meestal een veel kortere levensduur hadden.

Tegenwoordig zijn de pannen met een keramische laag een goed alternatief, ik gebruik die hier nu ook al een aantal jaren.
              De oudste die ik heb (20cm), die is eerst nog een paar jaar op een gasvuur gebruikt, de andere twee (24cm en 28cm) heb ik zo'n 2,5 jaar geleden gekocht toen ik het gasvuur heb vervangen door een inductiekookplaat (de oude pannen waren niet bruikbaar op inductie).
              Die 20cm pan ziet er aan de binnenkant nog altijd perfect uit, omdat die eerst al meerdere jaren op een gasvuur is gebruikt is de buitenkant wel lichtjes verkleurd, maar dat is geen probleem.
              Zo'n keramische laag gaat dus heel lang mee, op voorwaarde dat je er voorzichtig mee bent, bij het opbergen steek ik er ook altijd panbeschermers tussen (van den Action) zodat ze elkaar niet beschadigen als ik ze op elkaar stapel.
              Ik heb even gekeken in de keukenkast, het zijn allemaal Greenpan pannen.
              Die pannen worden hier wel lang niet zo intensief gebruikt als bijvoorbeeld in een restaurant, het hangt er ook vanaf hoe en hoeveel je ze gebruikt, en hoe je ze behandelt, of ze meerdere jaren heel blijven of niet.
              Hier worden ze in ieder geval altijd met de hand afgewassen, want ik heb geen afwasmachine, dat kan misschien ook een rol spelen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Ik heb uiteindelijk eentje van Demeyere besteld.
                Zijn die van Demeyere niet in inox? Ik heb ook nog wel een inox pan, maar al jaren niet gebruikt. Te groot (28cm) als we (zoals meestal) maar met z'n tweetjes zijn.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Hier tegenwoordig ook geen teafl meer in de betekening van de zachte anti-aanbaklaag. Keramisch en simpele blote inox.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht

Zijn die van Demeyere niet in inox? Ik heb ook nog wel een inox pan, maar al jaren niet gebruikt. Te groot (28cm) als we (zoals meestal) maar met z'n tweetjes zijn.
                    Demeyere heeft ook anti-kleefpannen.
                    We hebben er een inox pan van, zeer goed maar superzwaar.
                    Maar voor “erbij” gebruiken we ook anti-kleefpannen.

We dragen er goed zorg voor maar het is normaal dat je die af en toe es moet vervangen.

Ter info, we kochten deze:

Demeyere 13624 Alu Pro Antikleef Bakpan 24 Cm

Comment

Vooral het afneembaar handvat bij Tefal gaf voor ons de doorslag,
                      en je kan deze ook kopen met keramische laag.

Comment

Working...
                      X