Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kan je op de hotspot van je gsm een firewall zetten?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kan je op de hotspot van je gsm een firewall zetten?

Ik ben het beu dat de laptop van het werk elke keer op de hotspot GB's aan data begint te downloaden voor een update omdat Outlook of Excel de afronding van een window wat heeft ronder gemaakt. Ofzin heeft om al je instellingen te wissen. Iemand ervaring of je op een android gsm zoiets kan doen?

In windows kan je instellen dat een "metered connection" geen updates download maar de ICT dienst wil dat niet, het zou zogezegd zelfs niet kunnen zonder W11 (wat larie en apekool is want het kan al zeker sinds W8). Dus lijkt het me nodig om dat in de GSM te doen.

Vandaag weer 1.7GB en 1 uur niets kunnen doen omdat die download de bandbreedte opsoepeerde.

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Ik ben het beu dat de laptop van het werk elke keer op de hotspot GB's aan data begint te downloaden voor een update omdat Outlook of Excel de afronding van een window wat heeft ronder gemaakt. Ofzin heeft om al je instellingen te wissen. Iemand ervaring of je op een android gsm zoiets kan doen?

In windows kan je instellen dat een "metered connection" geen updates download maar de ICT dienst wil dat niet, het zou zogezegd zelfs niet kunnen zonder W11 (wat larie en apekool is want het kan al zeker sinds W8). Dus lijkt het me nodig om dat in de GSM te doen.

Vandaag weer 1.7GB en 1 uur niets kunnen doen omdat die download de bandbreedte opsoepeerde.
    Je kan toch in je W11 updates uitstellen of pauzeren gedurende een bepaalde tijd Spanik?
    Of hebben ze net die mogelijkheid uit gezet bij de ICT dienst van je werk?
    Off topic: Deze week hier ook dikke miserie gehad op een redelijk dure Lenovo laptop, na een windows update, een synchronisatie fout met de schermkaart waardoor alles op het scherm stond te flikkeren
    als zot, geef mij maar Windows 10, daar kan je tenminste nog wat in terug vinden…

Comment

Om te beginnen hebben we geen W11 want er zijn teveel applicaties binnen het bedrijf die niet werken op W11. We zitten dus op W10. De updates zijn zo ingesteld dat je ze niet kan uitstellen. Ze worden gedownload en je kan hoogstens de reboot even uitstellen dat je alles kan saven en een koffie gaan halen.

Het is het downloaden zelf dat het probleem is met de hotspot. Het downloaden vraagt veel van de batterij van de laptop (en die gaat al maar 2h mee, wat ICT "normaal en ruim voldoende" vindt) en blokkeert ook de boel. Donderdag hebben we dus met 2 een uur zitten wachten buiten tot er verbinding met de support mogelijk was. Het is pas achteraf dat ik gesnapt heb dat W10 voor 1.4GB aan het binnenhalen was over een slechte 4G.

Ander en belangrijker probleem is dat ICT stelt dat het onmogelijk is om download van updates af te zetten. Volgens ICT is dat enkel mogelijk bij W11. Nu is het echt niet moeilijk om met Google te vinden dat dit reeds lang kan (sinds W8 en ik dacht zelfs vroeger) om updates niet te laten gebeuren met een "metered connection". Maar dat willen ze dus niet doen. Enige mogelijkheid is dus op de hotspot zelf ingrijpen en de IP's en/of de poorten van de update servers te blokkeren.

Het kan me niet schelen dat updates het netwerk blokkeren als ik binnen achter het bureau zit zodat Teams stottert en zo. Maar als je buiten staat bij 0°C in de wind en de remote debug kan niet doorgaan omdat support er niet doorkomt dan is het iets anders.

Comment

Working...
      X