Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UPS zoals we dat van hen gewoon zijn

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• UPS zoals we dat van hen gewoon zijn

Gisteren zou hier een pakket worden geleverd, ik was de hele dag thuis en in de late namiddag kreeg ik een mail dat het pakket vandaag na de middag zou worden geleverd.

Vandaag kreeg ik om 15:05 een mail van UPS:
    "Hierbij laten we u weten dat het pakket is afgeleverd bij onderstaande UPS Access Point locatie en kan worden opgehaald."​

Het was de bedoeling dat het pakket hier zou worden geleverd, ik was de hele dag thuis, en ik er is hier niemand aan de deur geweest (ik heb net de deurbel nog eens getest, en die werkt).
    Omdat het pakket vrij groot was (een Dibond afdruk van 80x40cm), en omdat ik voorlopig geen auto heb zou het handig zijn geweest dat het hier zou geleverd zijn.
    Nu ben ik het met de fiets gaan halen, gelukkig paste het pakket juist in de fietskar (het stak een paar centimeters uit, maar dat was geen probleem).​

Maar dan kreeg ik om 15:23 de volgende mail, ondertussen was ik dus onderweg naar het UPS Access Point in Rijkevorsel om het pakket op te halen:
    ​"Hallo, konden we uw pakket niet afleveren op uw adres" (letterlijk overgeschreven zoals het in de mail stond)

Toen ik al terug thuis was van het UPS Acces Point kreeg ik om 16:02 nog een mail:
    "We konden uw pakket niet bezorgen. Het is onderweg naar een veilige UPS Access Point locatie voor afhalen."

Toen ik de laatste mail kreeg was het pakket niet meer onderweg naar het acces point, ik was het hier thuis al aan het uitpakken​ ...

Er klopt dus iets niet in de "tijdlijn" van UPS, ik vraag mij af of de klok bij UPS achteruit telt... (Ik heb in ieder geval geen Delorean zien passeren .)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Dat is niet alleen UPS. Die diaree van emails begint idioot te worden.

Er is een moment geweest waarop men van "de klant zal wel zien wanneer zijn pakje er is" het inzicht gekregen hebben dat de klant toch wel graag iets meer info zou hebben. Enkel is de balans doorgeslagen. Nu krijg je voor elke tussenstap een email. Als ik iets bestel bij Ali dan zijn het soms meerdere "updates" per dag. Het begint met "we hebben uw bestelling ontvangen", "we maken uw pakje", "uw pakje is verstuurd" "uw pakje is bij het sorteercentrum", "uw pakje is op de luchthaven", "uw pakje is in uw land", "uw pakje is bij de douane", "uw pakje is door de douane", "uw pakje is bij het lokaal distributiecentrum" en dan neemt de volgende over... "wij (bpost, colli privé, ...) hebben de opdracht gekregen van xyz om uw pakje te bezorgen", "wij hebben uw pakje ontvangen", "wij gaan uw pakje dan leveren", "wij gaan uw pakje vandaag tussen x en y leveren", "wij zijn onderweg", "wij hebben uw pakje geleverd". En dan begint het in de omgekeerde richting...

Ja, ik heb graag wat info over mijn pakje. Simpele dingen maar dit is er stilaan over.

En het is overal zo. Onlangs op de TGV: "wij staan stil voor een rood sein". Ik mag het hopen dat ze stoppen voor een rood sein.

Comment

Ze overdrijven de laatste tijd inderdaad met het aantal mailtjes dat je krijgt terwijl een pakje onderweg is, het worden er steeds meer.
      Bij Ali kan je alles ook op de website zelf zien, ze moeten voor mij ook niet voor elke tussenstop een mail sturen.
      BD0338BE

Comment

Als men minder mails wil krijgen, kies dan voor deze dat men wel wil krijgen als de mogelijkheid bestaat om het in te stellen.

UPS
        Last edited by VerSeg; 1 februari 2025, 03:08.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Als men minder mails wil krijgen, kies dan voor deze dat men wel wil krijgen als de mogelijkheid bestaat om het in te stellen.
          Juist. Via Ali nog nooit een e-mail statusupdate ontvangen, alles is terug te vinden op de account-pagina. Ik stoor me meer aan de zoveelste vraag van Bpost over hoe ik de samenwerking ervaren heb. Een snelle en goede klachtendienst zou beter zijn, ik heb geen behoefte om na elk pakketje te melden dat alles prima was. Ik heb overigens niets negatiefs te melden over gelijk welke pakketdienst, ik zal waarschijnlijk meer geluk hebben dan anderen.
          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
            Ik stoor me meer aan de zoveelste vraag van Bpost over hoe ik de samenwerking ervaren heb.
            Awel dat is straf, vrijdag heb ik voor de allereerste keer zo een mail gekregen van Bpost, ook van PostNL heb ik dat op al die jaren nog maar één keer gekregen.
            Ik dacht nog van, gaan die daar nu ook mee beginnen.
            Van DPD krijg ik het dan weer bij elke levering.

Een snelle en goede klachtendienst zou beter zijn, ik heb geen behoefte om na elk pakketje te melden dat alles prima was. Ik heb overigens niets negatiefs te melden over gelijk welke pakketdienst, ik zal waarschijnlijk meer geluk hebben dan anderen.
            In het verleden al een paar keer meldingen gemaakt over verkeerd afgeleverde brieven, daar komt weinig reactie op.

Maar enige tijd geleden eens op een zaterdag gebeld betreffende een pakje, ik had binnen de 10 seconden iemand aan de lijn die meteen alles uitgezocht heeft en tijdens dat gesprek meteen al de info gegeven heeft en ook naar de beste en snelste oplossing zocht.
            Het zal wel zoals overal zijn, te zien wie je aan de lijn krijgt maar er zijn dus nog gedienstige mensen.

En ook hier vind ik alle koeriersdiensten in het algemeen goed, de ene duurt wat langer dan de andere maar veel hangt ook af voor welk type service de verzender kiest.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Van bpost hier ook na elk pakje de vraag wat vond je van onze service?
              Gaat direct de prullenbak in!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                Van bpost hier ook na elk pakje de vraag wat vond je van onze service?
                Gaat direct de prullenbak in!
                Die beantwoord ik ook niet.
                Maar ik vind het bij Bpost wel handig dat ik de postbode kan volgen als die een pakje komt afleveren, dan weet ik bijvoorbeeld dat ik de slaapkamers niet moet gaan stofzuigen als de postbode al dicht in de buurt is.

Van UPS heb ik zo geen mailtje gekregen, anders kon ik vragen of ze daar tijdreizen hebben uitgevonden.
                Vrijdag had ik dat pakje dus afgehaald voor ze hier volgens hun mailtje aan de deur geweest zijn, en ook voor ze dat op het UPS Access Point zouden afleveren.
                Zaterdag heb ik dan nog een mailtje gekregen dat het afgehaald was op dat Access point.
                Last edited by Black B@ndit; 2 februari 2025, 15:07.
                BD0338BE

Comment

Tiens, van Bpost nog nooit een tracker gezien waarbij je de postbode kan volgen. Wel een ruim tijdslot. Er is hier maar één minder bekende pakketdienst waarbij ik de koerier kan volgen op een kaart (met een paar minuten vertraging voor zijn veiligheid). Goed als Bpost er nu ook mee bezig is.
                  Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Dat van Bpost is niet altijd. Geen idee waarom maar ik heb het ook nog maar een keer of 3 gehad. Nu echt nuttig is het niet, volgens dat kaartje stond de postbode in het midden van de straat en is daar engeveer 2 uur blijven staan. Pakje is pas uren later aangeboden. Maar bij Bpost komen de kleine pakjes met de postbode die ook de brieven doet en de grote exemplaren met een aparte bestelwagen. Misschien dat daar het verschil zit. Mijn pakjes zijn meestal klein grut.

Wat ik bij Ali wel heel goed vind is dat ze pakjes groeperen. Ik heb al enkele malen voorgehad dat ik 2-3 dingen bestel in verschillende shops. En eenmaal hier in het land groeperen die dat in een grotere zak en alles komt dan in 1x aan de deur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      Tiens, van Bpost nog nooit een tracker gezien waarbij je de postbode kan volgen. Wel een ruim tijdslot. Er is hier maar één minder bekende pakketdienst waarbij ik de koerier kan volgen op een kaart (met een paar minuten vertraging voor zijn veiligheid). Goed als Bpost er nu ook mee bezig is.
                      Ik heb de postbode ook al eens kunnen volgen via zo een track systeem

Dat was op een zaterdagmiddag. De postbode zat een paar km van mijn deur.
                      Plots was hij mijn deur gepasseerd en zou hij bij de dochter voor de deur staan.
                      Omdat hij daar na een 10 tal minuten nog steeds zou staan, toch maar eens gaan kijken ( is via de weg 75 meter, maar via de tuin 30 meter) maar er was niets te zien.
                      Plots zat hij een paar km verder, om even later voor de deur te stoppen.

Mvg
                      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Working...
                      X