Eerlijk gezegd meer dan 1 punt...
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Ik ben geen fan van Hoste maar hier heeft hij een punt.
Collapse
X
-
-
Geniaal verwoordBD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
-
Overacting. Hoste moet een andere bank zoeken, wij kunnen perfect een medewerker spreken.
Zo veilig zelfs, dat we nu op onze blote knieën moeten smeken om onze eigen centen terug te krijgen. En als je ze terugkrijgt, is het met mondjesmaat omdat de bank gokken of witwassen wil voorkomen.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
We leven in een eigenaardige maatschappij, dat is een feit dat zeker is.
Blijkbaar geven sommige mensen de overheid gelijk dat enkel zij beslissen wat wij met ons geld doen, tjah ...
En betreft de heer Hoste, dringend een andere bank zoeken zou ik zeggen
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtWe leven in een eigenaardige maatschappij, dat is een feit dat zeker is.
Blijkbaar geven sommige mensen de overheid gelijk dat enkel zij beslissen wat wij met ons geld doen, tjah ...
En betreft de heer Hoste, dringend een andere bank zoeken zou ik zeggen
grts
SiegHombre
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Je mag met je eigen geld doen wat je wil in België. Maar het kan wel een probleem worden als je op één of andere manier op een minder legale manier geld hebt verworven. Aangezien dit het algemene solidariteitsprincipe van een samenleving ondergraaft kan ik begrijpen dat er vanuit de overheid getracht wordt om dit in te dammen. Als je wenst te genieten van een vrij goed uitgebouwd sociaal systeem zoals ziekteverzekering, goedkope medische behandelingen, pensioen en werkloosheidsteun om maar enkele op te noemen, moet je er ook de "lasten" van dragen. En ja, je kan best discussiëren hoe ver een en ander moet/mag gaan. Maar laat ons niet verzanden in een systeem van "vrijheid" zoals in de USA.
Ze zouden beter wat meer doen aan de echte criminelen ... maar dat is hier op het forum niet toegelaten deze discussie
En betreffende het sociale systeem, ik weet niet of U al veel ziek geweest bent, maar ik betaal me blauw aan ziekteverzekering en alle andere verzekeringen
grts
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
En betreffende het sociale systeem, ik weet niet of U al veel ziek geweest bent, maar ik betaal me blauw aan ziekteverzekering en alle andere verzekeringen
grts
SiegHombre
Comment
-
Het is gewoon schandalig dat je bij het afhalen van een bepaald bedrag moet verantwoorden wat je ermee gaat doen, het gaat om je eigen zuurverdiende centen !
Ze zouden beter wat meer doen aan de echte criminelen ... maar dat is hier op het forum niet toegelaten deze discussie
sinds wanneer moet je je hier verantwoorden wanneer je een bedrag van je eigen rekening afhaalt? Of dit nu 10000 , 20000 of 30000 euro is , nooit heb ik me hiervoor moeten verantwoorden... Het is immers mijn geld.
Andersom, wanneer je bovenstaande bedragen elke week op je rekening stort ... dan zullen ze zich wel afvragen... en terecht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk berichtOei, eentje met populistische praat...
sinds wanneer moet je je hier verantwoorden wanneer je een bedrag van je eigen rekening afhaalt? Of dit nu 10000 , 20000 of 30000 euro is , nooit heb ik me hiervoor moeten verantwoorden... Het is immers mijn geld.
Andersom, wanneer je bovenstaande bedragen elke week op je rekening stort ... dan zullen ze zich wel afvragen... en terecht.
Zal vermoedelijk zijn om,witwaspraktijken te voorkomen.
Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
Het is niet nieuw dat men bij afhaling van een groter bedrag een verantwoording durft vragen.
Zal vermoedelijk zijn om,witwaspraktijken te voorkomen.
De link die je plaatst gaat wel over stortingen op diverse rekeningen...waar een bank in eerste instantie niet moeilijk over zal doen. (en dan gaat het niet over gewone rekeningen van doodgewone mensen zoals jij en ik) Of doet men elke week verrichtingen van elke enkele duizenden euros op een rekening... ten eerste is men dan geen doodgewone persoon meer en ten tweede is dat terecht dat men dan vragen begint te stellen. Men kan ook steeds krasloten van de nationale loterij kopen (Subito is favoriet).... maar dat is dan een ander verhaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk berichtOei, eentje met populistische praat...
Je even wat beter informeren voordat je iemand de vinger wijst ;-), het heeft trouwens niks met populisme te maken want ik spreek ditmaal voor mezelf !
En zelfs een eenmalige storting die hoger ligt dan amper een 3000 euro moet je je hier in België voor verantwoorden
grts
SiegLast edited by Sieg; gisteren, 00:21.Voor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Euh...8 euro voor de CM en 48 euro voor DKV hospitalisatieverzekering. Zo'n 56 euro per maand, niet echt om blauw van te worden.
grts
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
Een bank kan dat altijd vragen, wanneer je cash geld afhaalt, maar moet je daar op antwoorden? Ze hebben wel bang dat je met je (vermogen) geld naar een andere bank gaat.
De link die je plaatst gaat wel over stortingen op diverse rekeningen...waar een bank in eerste instantie niet moeilijk over zal doen. (en dan gaat het niet over gewone rekeningen van doodgewone mensen zoals jij en ik) Of doet men elke week verrichtingen van elke enkele duizenden euros op een rekening... ten eerste is men dan geen doodgewone persoon meer en ten tweede is dat terecht dat men dan vragen begint te stellen. Men kan ook steeds krasloten van de nationale loterij kopen (Subito is favoriet).... maar dat is dan een ander verhaal.
Als het bedrag niet past bij je profiel, dan zijn ze bij wet verplicht bijkomende controles te doen of het zelfs te melden.
Men mag in theorie al nergens meer dan 3.000€ cash betalen of schenken.
Stel dat je nooit cash geld afhaalt en dan ineens 20.000€, dan kan dat als een verdachte handeling aanzien worden waarbij vragen gesteld kunnen worden.
Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Dan heb jij wel een hele goedkope CM en hele goedkope hospitalisatie hoor.
grts
Sieg
De bijdrage voor de CM is bij ons 28,29€ per drie maand, omgerekend 9,43€ per maand.
OK, iets meer dan 8€, maar niet zo extreem veel.
DKV kan afhankelijk van het contract uiteraard ook in de vermelde grootte liggen, is helemaal niet spectaculair.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Voor een hospitalisatieverzekering hangt de kostprijs af van op welke leeftijd je er mee begonnen bent, hoe jonger, hoe goedkoper.
Als je pas een hospitalisatieverzekering aangaat als je 65 jaar bent, dan is die véél duurder dan wanneer je daarmee was begonnen toen je 25 jaar was.
De bijdrage voor de ziekenkas ken ik niet vanbuiten omdat het geen groot bedrag is waar ik rekening mee moet houden (die gaat om de drie maanden automatisch van mijn rekening).
In de VS hebben ze geen degelijk systeem voor de ziekteverzekering, en wat ze er toch met veel moeite hebben kunnen opbouwen de laatste jaren zal volgend jaar wel volledig verdwijnen.
Als je daar geen privé ziekteverzekering hebt (die een paar honderd dollar per maand kost), dan is het best mogelijk dat ze je niet helpen in een ziekenhuis, of je moet nog jaren afbetalen na een heelkundige ingreep.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
Comment