Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
Bekijk bericht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Zelfscan kassa
Collapse
X
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Of allergisch/angst voor nieuwe elektronische apparatuur? Neen, alle gekheid op een stokje, men wil soms niet zelfscannen omdat het het werk van een kassierster afneemt. Een nobele gedachte misschien, maar niet meer dan dat. Ik vraag me dan af of die mensen dat ook rondrijden tot ze een tankstation tegenkomen mét bediening. En elke rekening nog via een overschrijving aan het bankloket (met bankbediende, spreekt voor zich) gaan laten uitvoeren. Om maar twee voorbeelden te geven.BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk berichtIn de Delhaize hier heb je de 2 systemen: scanner mee op toer door de winkel of alles pas scannen op ‘t laatste, hetgeen ik altijd doe. Meest efficient vind ik.
Die scanner dient om zaken te kunnen scannen die je niet kon scannen met de handscanner of die men vergeten te scannen is of als men maar een beperkt aantal artikelen heeft.
Dat scannen aan het toestel wanneer men meer artikelen koopt, dat houdt onnodig de mensen tegen die wel de scanner gebruiken en dan is het nut van zelfscan eigenlijk verloren.
Doel blijft nog steeds tijdwinst aan de kassa.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
Het is ook niet de bedoeling om daar alles te gaan scannen als je redelijk wat doodschoppen doet.
Die scanner dient om zaken te kunnen scannen die je niet kon scannen met de handscanner of die men vergeten te scannen is of als men maar een beperkt aantal artikelen heeft.
Dat scannen aan het toestel wanneer men meer artikelen koopt, dat houdt onnodig de mensen tegen die wel de scanner gebruiken en dan is het nut van zelfscan eigenlijk verloren.
Doel blijft nog steeds tijdwinst aan de kassa.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Inderdaad, bij AH mag men enkel 10 artikels of minder scannen aan de zelfscankassa, anders wordt men vriendelijk verwezen naar de gewone kassa's. Bedoeling is om alles te scannen bij het nemen uit de rekken. In onze Delhaize kan men overigens enkel zelf scannen aan de zelfscankassa, er zijn geen scanners om mee te nemen in de winkel.
Uiteraard heeft nog niet elke winkel handscanners, maar waar ze die wel hebben gaat het toch sneller om af te rekenen en tijdens het winkelen heeft men direct zicht op de juiste prijzen en aan hoeveel men al zit.
Enkel voordelen.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
Het is ook niet de bedoeling om daar alles te gaan scannen als je redelijk wat doodschoppen doet.
Doel blijft nog steeds tijdwinst aan de kassa.
En het is zeker niet zo dat de zelfscankassa hier enkel dient om dingen te scannen die men vergeten te scannen is.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk berichtIn onze Delhaize mag je maximaal 30 producten zelf scannen aan de zelfscan.
En het is zeker niet zo dat de zelfscankassa hier enkel dient om dingen te scannen die men vergeten te scannen is.
Idem als iedereen 70 zou rijden op de snelweg, dan heeft een snelweg geen nut meer.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Bij AH is er een medewerker die volgens mij constant de zelfscan kassa's in het oog moet houden, zou dat goedkoper zijn dan die persoon gewoon mee aan een kassa te zetten als het wat drukker is?
Bij de Delhaize in Oostmalle is dat ook zo, daar zit altijd iemand te kijken of iedereen wel alles langs de scanner laat passeren.
Als je bij AH binnen komt, dan hangen er tegenwoordig posters met daarop een bedrag dat je minstens moet betalen bij een winkeldiefstal.
Vergeet per ongeluk iets te scannen, en je bent een winkeldief, misschien is het dan veiliger om als klant toch maar langs de gewone kassa te gaan? (iedereen maakt ooit wel eens een foutje)
Aan de zelfscan kassa kom ik alleen maar als ik maar een paar dingen bij heb (meestal niet meer dan 5 artikelen), en ik let er héél goed op dat alles zeker via de scanner passeert.
http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtBij AH is er een medewerker die volgens mij constant de zelfscan kassa's in het oog moet houden, zou dat goedkoper zijn dan die persoon gewoon mee aan een kassa te zetten als het wat drukker is?
Bij de Delhaize in Oostmalle is dat ook zo, daar zit altijd iemand te kijken of iedereen wel alles langs de scanner laat passeren.
Als je bij AH binnen komt, dan hangen er tegenwoordig posters met daarop een bedrag dat je minstens moet betalen bij een winkeldiefstal.
Vergeet per ongeluk iets te scannen, en je bent een winkeldief, misschien is het dan veiliger om als klant toch maar langs de gewone kassa te gaan? (iedereen maakt ooit wel eens een foutje)
Aan de zelfscan kassa kom ik alleen maar als ik maar een paar dingen bij heb (meestal niet meer dan 5 artikelen), en ik let er héél goed op dat alles zeker via de scanner passeert.
Wat die poster betreft, 30 jaar geleden, lang voor de zelfscanners, hingen die al als waarschuwing voor winkeldiefstal. Maar het blijft natuurlijk vervelend als je een fout zou maken. Er zijn ook individuen die er gewoon misbruik van maken en bij iedere passage wel wat "vergeten" te scannen. Dat noem ik dieven en mogen zo behandeld worden.Hombre
Comment
-
Vanmiddag snel even bij de locale Delhaize 2 cans Pringles gekocht voor de zoon die naar een verjaardagsfeestje ging... Patat controle
Ik zei tegen de dame dat ik nog net tot 2 kon tellen zonder fouten, of was het omdat ik er verdacht uit zie?
We hebben er even om gelachen
We winkelen daar al meer dan 15 jaar en kennen bijna alle winkelbedienden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtIk ben vanmorgen weer naar AH geweest, maar dit keer heb ik de zelfscan kassa niet gebruikt omdat ik worstenbroodjes had gekocht, en daar staat geen streepjescode op, dat zal wel op een of andere manier in te voeren zijn op de zelfscan kassa, maar ik heb geen zin om dat uit te zoeken.
Het was ook helemaal niet druk aan de gewone kassa.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtBij AH is er een medewerker die volgens mij constant de zelfscan kassa's in het oog moet houden, zou dat goedkoper zijn dan die persoon gewoon mee aan een kassa te zetten als het wat drukker is?
Maar elke 30 seconden gaat er iemand buiten op drukke momenten.
Geen enkele kassierster kan op die tijd afrekenen met een klant.
Al zelf gehad en gewoon niets van gezegd.
Als je natuurlijk telkens het duurste artikel vergeet te scannen, dat zal wel iets anders zijn dan een reep chocolade of pakje kauwgom vergeten.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtBij AH zijn er 4 kassa's voor zelfscan, daar staat inderdaad 1 persoon bij.
Maar elke 30 seconden gaat er iemand buiten op drukke momenten.
Geen enkele kassierster kan op die tijd afrekenen met een klant.Hombre
Comment
-
Afhankelijk van de grootte van de supermarkt denk ik, bij "onze" AH zijn er 7 zelfscankassa's. Op zeer drukke momenten (kerst-nieuwjaar) staan er dan ook 2 medewerkers.
Maar is maar als voorbeeld dat men zeker niet even snel aan een gewone kassa kan zijn.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
Comment