Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfscan kassa

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zelfscan kassa

Wat is het nut van een zelfscan kassa als ik daar (bij Albert Heijn) 8 keer van de 10 op een medewerker moet wachten die mij komt controleren?
    Zit er soms een camera in dat toestel die ziet dat er iemand met een fluo-hesje aan het afrekenen is, en is dan iemand die op de fiets naar de winkel rijdt minder betrouwbaar dan iemand die in een blikken doos naar de winkel rijdt?
    Ik begin mij toch af te vragen waarom die kassa mij bijna elke keer laat wachten tot er iemand komt om alles na te kijken...

Of ben ik niet de enige, zijn er hier nog die zo'n 80% van de keren dat ze bij een zelfscan kassa afrekenen gecontroleerd worden?

Ik was eerst naar de Lidl gefietst om daarna nog naar de Albert Heijn te gaan, bij de Lidl deden ze net een kassa bij open en moesten we even wachten tot er iemand kwam.
    Ondertussen zei de persoon achter mij dat ze daar zelfscan kassa's zouden moeten zetten, en ik dacht bij mezelf dat ik aan de zelfscan kassa van Albert Heijn wat later toch weer zou moeten wachten (en het was weer zo)...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Dit misschien https://favorflav.com/nl/eat-drink/f...eijn-zelfscan/

Kom zelf niet in AH want niet direct een in de buurt. Maar ik zie in andere winkels toch wel dat de zelfscan vaak gesloten is (ok, ik kom zo veel mogelijk buiten de drukke momenten). Kan begrijpen dat als er toch iemand moet staan bij die zelfscan en er is niet veel volk dat die evengoed een kassa kan openhouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Wat is het nut van een zelfscan kassa als ik daar (bij Albert Heijn) 8 keer van de 10 op een medewerker moet wachten die mij komt controleren?
      Zit er soms een camera in dat toestel die ziet dat er iemand met een fluo-hesje aan het afrekenen is, en is dan iemand die op de fiets naar de winkel rijdt minder betrouwbaar dan iemand die in een blikken doos naar de winkel rijdt?
      Ik begin mij toch af te vragen waarom die kassa mij bijna elke keer laat wachten tot er iemand komt om alles na te kijken...

Of ben ik niet de enige, zijn er hier nog die zo'n 80% van de keren dat ze bij een zelfscan kassa afrekenen gecontroleerd worden?

...
      Ik denk dat je niet de enige bent Bart. Zelf winkelen wij zelden in supermarkten waar zelfscan kassa's zijn. De weinige keren (Carrefour, Cru Colruyt, Ikea) hebben we geen persoonlijke controle gekregen, wel iemand in de buurt die eventueel helpt.

Maar het is wel al in het nieuws geweest dat er veel gefraudeerd wordt. Ook in de link van Spanik wordt er melding van gemaakt: citaat: ‘Elke supermarkteigenaar die wij hebben gesproken, erkent dat er flinke stijgingen zijn in het aantal diefstallen als ze een vorm van zelf scannen introduceren,’ zegt een expert op het gebied van winkelbeveiliging'.

Maar inderdaad als ze willen meer controleren zouden ze er ook moeten op voorzien zijn dat er meer controleurs zijn.
      Aan jouw geel hesje zal het niet liggen, maar misschien aan je nickname BlackBandit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht

Aan jouw geel hesje zal het niet liggen, maar misschien aan je nickname BlackBandit
        Indeed

Comment

ik gebruik de zelfscan kassa enkel als ik maar enkele produkten heb en die alle een barcode hebben, en zowel hij AH als Delhaize is dat blijkbaar verdacht en word je in de meeste gevallen gecontroleerd
          D 7500 > 16/85 > 70/300>105
          https://www.behance.net/joscaeymae0afa
          Grt. Jos

Comment

Geen idee of er bij AH meer gecontroleerd wordt, ik ben nooit in een AH geweest. En uit principe gebruik ik nooit een zelfscan kassa.

Comment

nen keer mee gemaakt.

stonden ze te wachten aan de zelfscan kassa om in te scannen

en

de kassa met bediende was vrij.

Wat denk je was mijn keuze ??

Comment

Mijn vrouw en ik gaan samen wekelijks naar AH winkelen met zelfscan. Controle hebben we minder dan 1x per maand, het is ook al eens 2 maand geleden. Met de aankoop van alcoholische dranken heb je steeds controle, dat is dan enkel een leeftijd controle en dat is bij ons al van twintig meter duidelijk dat we +16/18 zijn . We nemen wel onze tijd in die winkel, aankoopbedrag pakweg tussen 80 en 140€. Misschien dat al die factoren een rol spelen in het algoritme dat aangeeft wanneer controle gewenst is.
                Al bij al, voorstanders van het zelfscansysteem hier. Je neemt de spullen en scan deze meteen in en gelijk in de winkeltas, niet meer in- en uitladen. Gewoonlijk de scanner in de houder en meteen afrekenen, zelfs bij een controle is dat nog sneller dan een kassa. Controle is at random 5 tot 10 producten laten inscannen door de controleur, niet de hele tas leegmaken en opnieuw scannen, btw.
                Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Moet je eens zien bij Ikea, allemaal zelfscan, behoudens 1 gewone kassa.
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

Comment

Er is ook een verschil of je als 'gast' scanned of als 'vaste klant'. Wanneer je ook je klantenkaart scanned heb je beduidend minder controle.
                    Wij wonen vlak bij de lokale Delhaize en soms ga ik 2x per dag even snel tot ginder voor kleine dingen. Het is ook de algemene bevinding van de gezinsleden.

Albert Hein komt hier leveren aan huis want die hebben we niet (meer) in Leuven. Werkt heel goed, de grootste opdracht is zien dat je thuis bent maar hun app en leveringstijden werkt goed en wordt continue aangepast. Ontbrekende leveringen of beschadigde producten worden zonder gedoe via de app doorgegeven, ev met foto of barcode en dit wordt bij de volgende bestelling in rekening gebracht.

Cheers!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                      Geen idee of er bij AH meer gecontroleerd wordt, ik ben nooit in een AH geweest. En uit principe gebruik ik nooit een zelfscan kassa.
                      Ben nu wel benieuwd naar uw principes.
                      Hombre

Comment

Ik ben vanmorgen weer naar AH geweest, maar dit keer heb ik de zelfscan kassa niet gebruikt omdat ik worstenbroodjes had gekocht, en daar staat geen streepjescode op, dat zal wel op een of andere manier in te voeren zijn op de zelfscan kassa, maar ik heb geen zin om dat uit te zoeken.
                        Het was ook helemaal niet druk aan de gewone kassa.

Woensdag haal ik altijd worstenbroodjes, mijn zoon werkt hier vlakbij, en hij komt s' middags altijd thuis eten, hij eet graag van die worstenbroodjes, en daarom haal ik er woensdag altijd een paar voor hem.
                        Normaalgezien breng ik die mee van de Lidl, maar daar waren er vanmorgen geen geleverd, dus moest ik weer wat verder fietsen en heb ik wat meer beweging gehad.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Ben nu wel benieuwd naar uw principes.
                          Graag langer aanschuiven aan de kassa of de kassierster zien zitten?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Ik ben vanmorgen weer naar AH geweest, maar dit keer heb ik de zelfscan kassa niet gebruikt omdat ik worstenbroodjes had gekocht, en daar staat geen streepjescode op, dat zal wel op een of andere manier in te voeren zijn op de zelfscan kassa, maar ik heb geen zin om dat uit te zoeken.
                            Het was ook helemaal niet druk aan de gewone kassa.

Woensdag haal ik altijd worstenbroodjes, mijn zoon werkt hier vlakbij, en hij komt s' middags altijd thuis eten, hij eet graag van die worstenbroodjes, en daarom haal ik er woensdag altijd een paar voor hem.
                            Normaalgezien breng ik die mee van de Lidl, maar daar waren er vanmorgen geen geleverd, dus moest ik weer wat verder fietsen en heb ik wat meer beweging gehad.
                            Tip: voor elk soort broodje hangt er bij AH een barcode aan het broodrek of aan het warmhoudtoestel.

Ik heb een afkeer van het zelfscansysteem bij Delhaize, daar moet je al de boodschappen uitladen uit de winkelkar/mand en inscannen aan de zelfscankassa en dan pas in de boodschappentas deponeren. Voor bepaalde producten zoals broodjes moet je dan nog heel goed weten welke van de 27 soorten je genomen hebt en hoeveel. Een prima systeem voor als je snel een handvol waren moeten aankopen, maar geen groenten/fruit of brood.
                            Dan is het stukken handiger met het scantoestel dat je meeneemt in de winkel op de kar, en je scant de waren één voor één in en rechtstreeks in de boodschappentas. Veel minder gedoe. AH dus. Eventuele kortingen worden tijdens het scannen verrekend en niet zoals bij sommige winkels pas bij het afrekenen wat soms discussies geeft.
                            Hombre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Graag langer aanschuiven aan de kassa of de kassierster zien zitten?
                              Of allergisch/angst voor nieuwe elektronische apparatuur? Neen, alle gekheid op een stokje, men wil soms niet zelfscannen omdat het het werk van een kassierster afneemt. Een nobele gedachte misschien, maar niet meer dan dat. Ik vraag me dan af of die mensen dat ook rondrijden tot ze een tankstation tegenkomen mét bediening. En elke rekening nog via een overschrijving aan het bankloket (met bankbediende, spreekt voor zich) gaan laten uitvoeren. Om maar twee voorbeelden te geven.
                              Hombre

Comment

Working...
                              X