Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Streepjescode
Collapse
X
-
-
De streepjescode is een opvolger van de morsecode.
De QR-code is dan weer beter uitgewerkt.
Ter illustratie (in het Engels) : https://www.youtube.com/watch?v=w5ebcowAJD8
Heel goed uitgelegd" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
- Likes 1
-
Een QR-code beter uitgewerkt? Leg mij dan uit waarom er geen verificatie ingebouwd is die nakijkt of de gegenereerde code afkomstig is van de 'firma/persoon' die linkt me de QR-code. QR-codes worden massaal misbruikt. Vandaar dat ik ze niet zal gebruiken voor medische en financiële toepassingen en zelfs met URL's ben ik zeer voorzichtig.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk berichtEen QR-code beter uitgewerkt? Leg mij dan uit waarom er geen verificatie ingebouwd is die nakijkt of de gegenereerde code afkomstig is van de 'firma/persoon' die linkt me de QR-code. QR-codes worden massaal misbruikt. Vandaar dat ik ze niet zal gebruiken voor medische en financiële toepassingen en zelfs met URL's ben ik zeer voorzichtig.
Als een oplichter een QR code maakt zal die QR code, meestal, gelinkt zijn met zijn duistere activiteiten, geverifieerd of niet.
" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
Comment
-
Ik vrees dat die QR-codes niet meer te stoppen zijn, maar toch verkies ik een gewone link. Gewoon met de muis over 'hooveren' of rechtermuisklik en je ziet meteen waarheen je gevoerd zult worden bij klikken. Ik heb toch ook al voorgehad dat het volgende scherm na zo'n QR-code me om mijn bankgegevens vraagt!
BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
-
Hoe? Dat ding verschijnt op mijn Mac-scherm, ik scan het met de iPhone en 'vlieg' naar waar de link mij brengt. Hoe 'hoover' je dan?
BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Op mijn iPhone scan ik de QR met de camera, dan krijg ik onderaan in een geel balkje de url en rechts een vakje waarop ik kan klikken Daar krijg ik 4 mogelijkheden:Deel...
Kopieer link
Zet in leeslijst
Open met Safari
Pas door dat laatste te kiezen ga je naar die url.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk berichtOp mijn iPhone scan ik de QR met de camera, dan krijg ik onderaan in een geel balkje de url en rechts een vakje waarop ik kan klikken Daar krijg ik 4 mogelijkheden:Deel...
Kopieer link
Zet in leeslijst
Open met Safari
Pas door dat laatste te kiezen ga je naar die url.BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
-
-
Inderdaad, wel een Android hier maar met de camera krijg ik in het geel een link te zien waar niets mee gebeurt zolang je er niet op klikt. Klik op het pijltje naar boven (uitvouwen symbool) en je krijgt zoals bij iPhone een popup met enkele opties zonder direct naar een webpagina te gaan.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Nog even toevoegen dat met de QR-code scanner die ik gebruik, je ook gewoon in de instellingen kan aanvinken of je direct de link wenst te openen dan wel eerst te tonen en geen actie te ondernemen. Kijk misschien ook daar eens naar.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk berichtJe kan het al eens uitproberen met deze link naar QR in Wikipedia
Comment
-
Gevonden, niet in de systeeminstellingen/Apps, maar in de app zelf vond ik een optie "Goedkeuren voordat het openen van URL" (sic) en daarvan heb ik nu het schakelaartje opgezet.
Dan krijg je het volgende beeld bij het scannen van een QR-code:
En dat geeft me idd de mogelijkheid om de website te openen of niet. Dank voor deze tip, gasten!
Comment
Comment