Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 gloeidraad achterruit werkt niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1 gloeidraad achterruit werkt niet

    Hallo allen,

    1 draadje (het middelste natuurlijk) werkt niet meer. Ik zag op Youtube enkele clips waarbij dit hersteld werd. Zo gezegd, zo gedaan dacht ik...
    Ik heb een duidelijk doorgebrand puntje gevonden op de draad en heb me dan zo'n setje geleidende herstelverf/lijm voor deze toepassing gekocht.
    Dit is optisch gelukt met een overlap van 2cm langs beide zijden. Helaas werkt de verwarming nog steeds niet.

    Voor ik begon heb ik de Voltmeter erbij genomen. Bij ingeschakelde verwarming meet ik 12,5V over het puntje terwijl je op een goede draad ongeveer 0,5V meet.
    Klinkt logisch
    Op de Voltmeter staat ook de 'piepstand'. Vreemd is dat deze van helemaal links tot helemaal rechts op de ruit wel doorgeeft. De draad lijkt dus niet (meer) onderbroken...

    Wat zie ik over het hoofd??

  • #2
    Al de andere draden boven en onder de kapotte draad die nog wel contact maken tussen links en rechts?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
      Hallo allen,

      1 draadje (het middelste natuurlijk) werkt niet meer. Ik zag op Youtube enkele clips waarbij dit hersteld werd. Zo gezegd, zo gedaan dacht ik...
      Ik heb een duidelijk doorgebrand puntje gevonden op de draad en heb me dan zo'n setje geleidende herstelverf/lijm voor deze toepassing gekocht.
      Dit is optisch gelukt met een overlap van 2cm langs beide zijden. Helaas werkt de verwarming nog steeds niet.

      Voor ik begon heb ik de Voltmeter erbij genomen. Bij ingeschakelde verwarming meet ik 12,5V over het puntje terwijl je op een goede draad ongeveer 0,5V meet.
      Klinkt logisch
      Op de Voltmeter staat ook de 'piepstand'. Vreemd is dat deze van helemaal links tot helemaal rechts op de ruit wel doorgeeft. De draad lijkt dus niet (meer) onderbroken...

      Wat zie ik over het hoofd??
      Die verwarminglijntjes staan allemaal parallel, logisch dat je een "piep" krijgt, je kan zo'n enkel lijntje niet apart gaan uitmeten zou ik denken.

      Aanvulling: Je kan natuurlijk wel uitmeten maar niet als weerstand maar als spanning. Deze man legt het voor je beter uit dan ik:

      Last edited by Hombre; gisteren, 09:26. Reden: Aanvulling
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

        Die verwarminglijntjes staan allemaal parallel, logisch dat je een "piep" krijgt, je kan zo'n enkel lijntje niet apart gaan uitmeten zou ik denken.

        Aanvulling: Je kan natuurlijk wel uitmeten maar niet als weerstand maar als spanning. Deze man legt het voor je beter uit dan ik:
        Bedankt voor de link. Hij heeft 2 punten gekrast met zijn meetpennen en hij had wel een kapotte versie mogen gebruiken om iets te demonstreren
        Ik heb deze nog: https://www.youtube.com/watch?v=kZisXI9rpTs
        Hier zie je de diagnose maar de fix heeft ook hier niet gelijk gewerkt.

        Ik ben nog eens opnieuw begonnen met een dubbele laag, ik zal de procedure respecteren en morgen pas de verwarming aanzetten.
        De teststreepjes op het plastic doosje willen gisteren niet piepen/doorgeven in vloeibare toestand, na het drogen vannacht geleiden ze sinds vanmorgen perfect.

        Misschien ben ik niet geduldig genoeg geweest... wordt vervolgd

        Comment


        • #5
          Bij bepaalde hoogspannings potentiometers gebruikten ze bij Philips een speciale geleidende
          lijm van Loctite om geleidende rubber aan de loper te lijmen, dat spul was UV uithardend.
          Zelf heb ik hier ook UV uithardende lijm en zo een lamp, maar deze lijm is niet geleidend,
          Tandartsen gebruiken ook soms zilverhoudende vullingen die geleidend zijn, maar deze worden
          niet uitgehard met UV maar met speciaal blauw licht op een andere freqwentie.

          Comment

          Working...
          X