Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zuid-Afrika reis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zuid-Afrika reis

    Van 1/11 tem 9/11 verblijven wij in het Sebatana private reserve in Zuid-Afrika.Voor mij is het de eerste keer dat ik buiten Europa op vakantie ga. Wij hebben qua Zuid-Afrika nul ervaring en misschien is hier wel iemand die wat goede raad kan geven. Een vraag waar we mee zitten is kleding. Wat voor weer kunnen wij daar verwachten in die periode? Heeft er ook al iemand gevlogen met Emirates? Ik, met mijn lange benen heb wat schrik niet genoeg beenruimte te hebben in de economy. Vluchten met Europese vluchten heb ik wel gehad, maar die zijn meestal van korte duur en dat is dan wel te doen. Alvast bedankt voor de hulp.

    Groetjes,
    Robert
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

  • #2
    Met Emirates zul je alvast een goede service hebben. Zuid Afrika is voor mij meer dan 35 jaar geleden zodat ik je daar weinig informatie kan over geven (was toen wel voor job)....Alleszins veel plezier en geniet ervan Robert.
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Emirates , je zult ervan content zijn. Ben al vaker met deze airline gevlogen. Als ik mag kiezen, zou het deze zijn.

      Comment


      • #4
        Emirates is inderdaad goed.
        Zit in dezelfde situatie met lange benen.

        Meestal probeer ik een stoel aan een nooduitgang te bemachtigen, mits betaling.
        Let op, je moet fysiek in staat zijn om in geval van nood te helpen om o.a. de nooddeur te kunnen openen.

        Maar daar zijn ook nadelen aan verbonden.
        - Meestal zit je achter de keuken (lawaai) of de toiletten (passage en mensen die staan te wachten)
        - De rijen aan de nooddeuren boven de vleugels kunnen niet altijd de rugleuning verstellen.
        - Je zit met een inklapbaar beeldscherm (naar onderen toe in de stoel verzonken) en je kan niet rechtop of rechtuit naar het beeldscherm kijken.
        - Ook het eettafeltje is inklapbaar in de leuning en daardoor wat te klein in oppervlakte.


        1x is het niet gelukt om aan een nooduitgang te zitten en toen bleek de beenruimte van de economy toch nog mee te vallen. Maar toch.


        Je kan ook een stoel met extra beenruimte bestellen maar dat is duurder dan een exit-seat.


        Voor Zuid-Afrika kan ik je geen raad geven.


        Nog een tip:
        Voor lange vluchten, meer als 4 uur, doe ik ortopedische steunkousen aan (te verkrijgen bij o.a. de apotheker).
        Die zorgen ervoor dat je wegens het lange stilzitten geen dikke onderbenen krijgt (omdat het bloed minder goed circuleert bij het lange stilzitten).
        Je kan wat rondwandelen maar bij mij helpt dat niet echt.

        mvg
        Marc
        Last edited by MP61; 8 oktober 2024, 05:25.
        Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
        M.v.g. Marc

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Van 1/11 tem 9/11 verblijven wij in het Sebatana private reserve in Zuid-Afrika.Voor mij is het de eerste keer dat ik buiten Europa op vakantie ga. Wij hebben qua Zuid-Afrika nul ervaring en misschien is hier wel iemand die wat goede raad kan geven. Een vraag waar we mee zitten is kleding. Wat voor weer kunnen wij daar verwachten in die periode? Heeft er ook al iemand gevlogen met Emirates? Ik, met mijn lange benen heb wat schrik niet genoeg beenruimte te hebben in de economy. Vluchten met Europese vluchten heb ik wel gehad, maar die zijn meestal van korte duur en dat is dan wel te doen. Alvast bedankt voor de hulp.

          Groetjes,
          Robert
          Wij zijn er vier keer voor 21 dagen naartoe gevlogen Robert, nooit problemen ondervonden
          qua plaatsgebrek op die lange vluchten.
          Een keer rechtstreeks Brussel Johannesburg en drie keer via Londen naar Kaapstad, nog iets verder dus.
          Ex BD lid Vincent (nick name Sultana) vliegt jaarlijks zo een 100.000 Km voor zijn werk,
          maar vliegt dan ook jaarlijks nog eens twee tot drie maal naar ZA (Kruger park)
          om er wildlife te gaan fotograferen.
          Als je wil stuur ik je zijn gegevens door, stuur maar een privébericht.

          Linkje op zijn Flickr account. https://www.flickr.com/photos/126618945@N08/

          Last edited by Geerten; 8 oktober 2024, 08:57.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Ik, met mijn lange benen heb wat schrik niet genoeg beenruimte te hebben in de economy.


            Groetjes,
            Robert
            Een kennis van mij hier uit Roeselare is Piloot bij Emirates, en vliegt op A380,
            geen idee of daar veel plaats op is.
            Onze eerste keer was de beste, was in 2003 en nog met Sobelair, pure luxe en zéér veel ruimte.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

              Wij zijn er vier keer voor 21 dagen naartoe gevlogen Robert, nooit problemen ondervonden
              qua plaatsgebrek op die lange vluchten.
              Een keer rechtstreeks Brussel Johannesburg en drie keer via Londen naar Kaapstad, nog iets verder dus.
              Ex BD lid Vincent (nick name Sultana) vliegt jaarlijks zo een 100.000 Km voor zijn werk,
              maar vliegt dan ook jaarlijks nog eens twee tot drie maal naar ZA (Kruger park)
              om er wildlife te gaan fotograferen.
              Als je wil stuur ik je zijn gegevens door, stuur maar een privébericht.

              Linkje op zijn Flickr account. https://www.flickr.com/photos/126618945@N08/
              Ik heb ondertussen al nuttige reactie van Vincent gekregen. Bedankt Geert!
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #8
                Emirates is een goede maatschappij en biedt net ietsje meer beenruimte dan de meeste maatschappijen, maar dat alles is uiteraard afhankelijk van het soort toestel dat zij inzetten.
                Je kan natuurlijk altijd een exit seat betalen vooraf.
                Een issue waar ik bij Zuid-Afrika meer zorgen mee heb is het gewicht aan toegelaten handbagage.
                De meeste carriers uit het Midden-Oosten (Qatar, Emirates, Etihad) hanteren een maximum aan 7 kg handbagage.
                Voor mijn noden (safari fotografie met enkele telelenzen) blijft dit gewoon te weinig.
                Zuid-Afrika is een prachtig land met massa's bekende en minder bekende natuurparken.
                Prijs-kwaliteit biedt Zuid-Afrika veel voor zijn geld.
                Qua kledij; neutrale kleuren geen probleem (groen, lichtgeel, bruin), vermijdt opzichtige kledij.
                In Zuid-Afrika kan je overigens ook veel passende kledij kopen aan vrij betaalbare prijzen.
                In november gaat het zeker niet koud zijn, maar een vlaag is niet uitgesloten.
                Ik zou een lichte regenjas meenemen, maar zeker niet te veel warme kledij.
                Vooral comfortabele kledij waar je niet te veel in zweet, in Zuid-Afrika loopt men er trouwens vrij casual bij.
                Zorg voor goed schoeisel en een zonnehoed.

                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Zuid-Afrika was een van m'n eerste lange vluchten. Het voordeel is om te beginnen dat er geen tijdsverschil is met België, de zorg omtrent jet-lag heb je niet. En die lange vluchten (wij hadden toen nog Lufthansa vanuit Frankfurt) hebben toch wel andere normen qua zitcomfort dan pakweg een Rynair vlucht naar Malaga. 's nachts hier en daar wat lichtjes die opduiken van Afrikaanse steden, en 's morgens landen in Johannesburg.

                  Ik zou zeggen: niet teveel over nadenken, geniet ervan. Ik vond het een zalige ervaring.
                  Last edited by JuLi; Vandaag, 07:52.
                  There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
                  | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |

                  Comment

                  Working...
                  X