Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

trajectcontroles en borden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• trajectcontroles en borden

Sinds enkele maanden hebben we bij ons en ind e ander deelgemeenten trajectcontroles (*). Wat mij opvalt is dat de borden die deze trajectcontroles aangeven in de ene richting een ornaje bord hebben en in de andere richting een wit bord.

Heeft er hier iemand een idee waarom die kleuren niet gelijk zijn? Het gaat teslotte over hetzelfde? Andere borden zijn altijd dezelfde kleur.

(*) laat ons de zin en onzin van trajectcontroles erbuiten houden, ik heb geen zin om de mods het genoegen te geven weer een draad te sluiten.

Worden oranje verkeersborden normaalgezien niet gebruikt om tijdelijke verkeerssituaties aan te geven?
    Misschien is het ene bord tijdelijk en krijgt dat binnenkort een andere (vaste) plaats?
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Denk ook dat het een tijdelijk bord is. Op de meeste plaatsen bij ons zijn er reeds borden weggenomen oa op de A11 voorbij de bruggen waar het van 120 naar 90 km/u zijn de borden weg.

Comment

Dat dacht ik ook eerst. In het begin was de controle nog niet actief dus leek dat oranje bord "logisch". Maar het is nu al maanden sinds de controle actief is dat het in 1 richting een oranje bord is en in de andere richting een wit bord. En die borden staan niet op een tijdelijke paal of zo.

Comment

Wie is de wegbeheerder? De gemeente of het gewest (Agentschap Wegen en Verkeer)? Vraag het daar eens.

Comment

Goeie vraag. Vermits de trajectcontrole door de gemeente is geplaatst zou ik denken de gemeente. Maar het is een "steenweg" en ik dacht dat dat de provincie was (vroeger was het zeker de provincie).

Comment

Op zich heeft het weinig of geen impact, ik vraag me zelfs af of trajectcontroles wel moeten aangekondigd worden.
              Hier zijn toch heel wat trajectcontroles die niet aangeduid zijn.
              En dat blijkt vooral de regel op gewestwegen, geen aanduiding meer.

En wat de kleur betreft doen sommige gemeentes het zo:
              Het gemeentebestuur hoopt op 0 € aan boetes, want dit zou betekenen dat iedereen zich aan de maximum snelheid houdt.
              Het is ook de reden waarom we de eerste maanden extra oranje informatieborden hebben aangebracht.
              0 euro zou de ultieme bevestiging zijn dat de doelstelling op het terrein voor 100 % bereikt werd.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Working...
              X