Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Regionale TV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Regionale TV

    We zijn geen fervente TV kijkers, maar gaan regelmatig wel eens een kijkje nemen bij onze regionale zender AVS. We wonen in het Gentse, richting Lokeren, dus aan de rand van het Waasland. AVS is iets meer op Gent en het Meetjesland gericht. Maar naar TV-OOst kijken is is voor ons "ten strengste verboden".
    Mijn geboorteplaats is Lier, maar ook die regionale zender is verboden terrein, idem voor TV Limburg, mijn jongste zoon woont intussen in Limburg.
    Ik vraag me echt af wat de reden mag zijn dat al die zenders die, vermoed ik, allemaal op de kabel zitten, niet mogen bekeken worden, uitgenomen één enkele,
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Uit Netweters René, kan blijkbaar niet.

    Heb altijd al geweten dat je enkel de eigen regionale zender kan bekijken van het dichtsbij zijnde regionale kanaal in uw regio.

    heeft te maken met de reclame regie per gemeentes,

    dat er enkel reclame betaald moet worden voor de eigen uitzendomgeving.

    zodat bv een zender niet meer kan verdienen dan een andere regionale zender van west vlaanderen bv.

    daarom dat in belgie niet alle zenders worden doorgegeven zoals in nederland.

    eigenlijk stom want nu kan men enkel regionaal nieuws zien via on demand van andere regionale zenders en niet het volledige aanbod.

    of men moet al online gaan kijken.

    zou wel leuk zijn moest dat kunnen dat belgen ook alle regionale kunnen kijken.

    al was het maar voor andere plaatsen in vlaanderen te leren ontdekken.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      We zijn geen fervente TV kijkers, maar gaan regelmatig wel eens een kijkje nemen bij onze regionale zender AVS. We wonen in het Gentse, richting Lokeren, dus aan de rand van het Waasland. AVS is iets meer op Gent en het Meetjesland gericht. Maar naar TV-OOst kijken is is voor ons "ten strengste verboden".
      Mijn geboorteplaats is Lier, maar ook die regionale zender is verboden terrein, idem voor TV Limburg, mijn jongste zoon woont intussen in Limburg.
      Ik vraag me echt af wat de reden mag zijn dat al die zenders die, vermoed ik, allemaal op de kabel zitten, niet mogen bekeken worden, uitgenomen één enkele,
      Online kan het dus blijkbaar wel René, gewoon op Google de naam van de zender ingeven.

      Comment


      • #4
        Klopt Geerten, dus weer maar eens de onnavolgbare Belgische KAFKA
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Klopt Geerten, dus weer maar eens de onnavolgbare Belgische KAFKA
          Zou dat niet eerder te maken hebben met de vrije ruimte op de kabel, dat zijn 10 kanalen die de provider niet meer kan gebruiken voor andere zenders. De interesse om het nieuws te volgen in andere regio's kan ik in uw geval begrijpen maar is toch eerder uitzonderlijk te noemen. Bovendien is het programma-aanbod vaak beperkt tot 30 minuten (nieuws en weerbericht) per dag. Daar moet men dan ook wel een hele dag een frequentie voor vrijhouden.

          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

            Online kan het dus blijkbaar wel René, gewoon op Google de naam van de zender ingeven.
            Doe ik dus, vooral ATV en TV Oost...
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

              Zou dat niet eerder te maken hebben met de vrije ruimte op de kabel, dat zijn 10 kanalen die de provider niet meer kan gebruiken voor andere zenders. De interesse om het nieuws te volgen in andere regio's kan ik in uw geval begrijpen maar is toch eerder uitzonderlijk te noemen. Bovendien is het programma-aanbod vaak beperkt tot 30 minuten (nieuws en weerbericht) per dag. Daar moet men dan ook wel een hele dag een frequentie voor vrijhouden.
              Bestaat de klassieke coaxkabel nog?
              Tegenwoordig is toch alles digitaal, als je een andere zender kiest dan komt toch alleen de data binnen die je nodig hebt voor die ene zender?
              Het zijn dan de computers van de provider die die data van de "zender" naar jou doorsturen, of die nu van RTV, ATV, TV Oost (of van You Tube) afkomstig is dat maakt normaalgezien niets uit.
              Als je meer betaalt voor een tv abonnement, dan krijg je meer zenders, maar die komen ook nog allemaal via dezelfde datakabel naar binnen, als dat lukt, dan kunnen ze er die regionale zenders ook wel bij zetten.
              Met de coaxkabel moesten vroeger alle tv-signalen tegelijk door die kabel (op verschillende frequenties), de tv kreeg dat signaal op dezelfde manier binnen als van een antenne, en met een antenne (of meerdere antennes gekoppeld aan één coaxkabel) kon je toen ook meerdere zenders ontvangen via één coaxkabel.

              Hier zitten we op de rand van RTV en ATV, en we krijgen die allebei.
              Maar eigenlijk kijk ik daar bijna nooit naar...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment

              Working...
              X