Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ali scam

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ali scam

Pff....ik had het kunnen weten. ( dus geen belerende preken aub, ik zoek indien mogelijk een oplosiing ) Stickje van 2TB besteld:

https://nl.aliexpress.com/item/1005006788998689.html?spm=a2g0o.order_detail.order _detail_item.7.19e86d76f0SwHV&gatewayAdapt=glo2nld

Staat in NTFS, maar als ik "mijn pc" open in windows staat er onder het station een rode streep in plaats van een blauwe streep.
    En er staat onder "161 GB van 1,81 TB beschikbaar"

Bovendien staat in de beschrijving op Ali dat ze afraden om het station te formatteren omdat dit de stick zou kunnen beschadigen. Wel handig zo

Nu volgens mij zal dit nooit ofte nooit 2TB worden. Ik zou dus best proberen mijn geld terug te krijgen, maar ik vrees dat ze ook daarop zullen voorzien zijn.
    Hoe pak ik dit het best aan ? Het gaat om geen fortuin, maar ik vertik het om die verkoper daarmee weg te laten komen.

Ik kan ook moeilijk zeggen dat ik het pakje niet ontvangen heb, want het is met Bpost gekomen, zat in de (gewone) brievenbus + ik kreeg een melding van Bpost dat het geleverd is.
    Bovendien wil ik Bpost niet ten onrechte beschuldigen.

Ik zie echter niet direct een link waar ik kan op klikken om een geschil in te dienen.....

EDIT: ik zie nergens "contact opnemen met de verkoper" ? Moet ik eerst bevestigen dat het pak is aangekomen ?

EDIT 2: als ik klik op retournering / restitutie ... krijg ik dit:

Kennisgeving
    U kunt "Retourneren/terugbetaling" 10 dagen nadat de verkoper uw artikel (en) verscheept. Als u vragen heeft over de bestelling, neem dan contact op met de verkoper.​

Maar is het verstandig 10 dagen te wachten ??????

EDIT 3: ik wist het niet, maar ik heb aangegeven dat de bestelling is aangekomen, en daardoor kwam ik in de mogelijkheid om de verkoper te contacteren. Ik heb een full refund geeist maar verwacht er niet te veel van….
    Last edited by Alfa Centauri; 5 augustus 2024, 18:24.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Zou je niet eerst eens wat verder kijken alvorens een definitief besluit te nemen?
    Als daar maar een deel van vrij is, dan betwijfel ik of je naar de volledige schijf kijkt of naar een bepaalde partitie.
    En ben je wel zeker dat het de juiste is waarvan je de gegevens krijgt?
    Een stick dat standaard in NTFS staat is zeer vreemd, nog nooit geweten dat dit zo geleverd wordt, normaal standaard in exFAT.
    Als je zeker bent naar de juiste stick te kijken, dan kan je eens proberen te herformatteren in exFAT.
    En 2TB zal dat niet worden, geformatteerd is dat net wat minder.
    Die 1,81 TB kan wel kloppen.
    Last edited by VerSeg; 5 augustus 2024, 19:04.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Ik heb je de foto’s gestuurd. 100% zeker

Comment

Die rode kleur in uw screenshot is normaal hé, omdat er minder dan 10% vrij is.
        Dat is standaard voor elke opslag dat bijna vol staat.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Eerst contact opnemen met de verkoper en als die geen voldoening heet een refund openen en natuurlijk niks meer kopen bij die gast.
          Heb ik een keer gedaan en kreeg mijn centen terug.

BTW: Hihi, mooie handtekening.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Wat zegt het op een Apple trouwens, al eens geprobeerd?
            Eens bekijken in schijfbeheer kan je ook al eens doen.
            Gewoon eens herformatteren in exFAT, dat moet met elke externe opslag mogelijk zijn.
            Uw Windows PC ziet het toch als een 2TB, dat klopt toch al.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Eerst contact opnemen met de verkoper en als die geen voldoening heet een refund openen en natuurlijk niks meer kopen bij die gast.
              Heb ik een keer gedaan en kreeg mijn centen terug.

BTW: Hihi, mooie handtekening.
              Ga je ervan uit dat er per definitie iets fout is of het mogelijks een bedrieger is?
              Chip Genius kan dat anders duidelijk maken, dat geeft de volledige en correcte info van een USB device.
              Hetgeen we zien in Windows is anders nog niet de realiteit.
              Of hoe ze met alles kunnen foefelen als ze dat willen.
              Last edited by VerSeg; 5 augustus 2024, 20:33.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Wat zegt het op een Apple trouwens, al eens geprobeerd?
                Eens bekijken in schijfbeheer kan je ook al eens doen.
                Gewoon eens herformatteren in exFAT, dat moet met elke externe opslag mogelijk zijn.
                Uw Windows PC ziet het toch als een 2TB, dat klopt toch al.
                Macbook zegt 2,09 TB capaciteit en 2,08 TB beschikbaar, maar ook 1.759.313.920 bytes gebruikt
                en nog straffer: structuur MS-DOS FAT32

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

Macbook zegt 2,09 TB capaciteit en 2,08 TB beschikbaar, maar ook 1.759.313.920 bytes gebruikt
                  en nog straffer: structuur MS-DOS FAT32
                  Straf dat uw Windows iets anders geeft dan uw Mac.
                  Gewoon omdat er ergens iets niet klopt.
                  Zeker dat je geen twee opslagmedia door elkaar haalt?
                  Voor hetgeen het kost ben je in elk geval niet een fortuin kwijt.
                  Ik zou gewoon eens herformatteren in exFAT.
                  Last edited by VerSeg; 5 augustus 2024, 22:17.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Awel ik kan die zelfs niet formatteren in exfat.

Comment

2TB voor minder dan 6 euro, dan mag je er zeker van zijn dat die geheugenstick nooit de opgegeven opslagcapaciteit zal halen.
                      Voor een echte 2TB SSD zal je normaalgezien minstens ergens rond de 175 euro moeten betalen, dan moet je niet verwachten om een 2TB geheugenstick te krijgen voor 6 euro.

Voor zover ik ze kan vinden maakt Sandisk maar geheugensticks met een maximale opslagcapaciteit van 512GB, als je meer opslagcapaciteit nodig hebt, dan zal je een SSD moeten kopen, dan krijgen ze bij Aliexpress ook niet genoeg geheugenchips in dat mini geheugenstickje.

Een voorbeeldje hoe zo'n fake geheugensticks in elkaar zitten (even gezocht op "Fake flash drive" op You Tube):
                      https://www.youtube.com/watch?v=xMgEHy1A9QA

https://www.youtube.com/shorts/LjbOlkLw0j4

Je bent in ieder geval niet de enige die zo'n "spotgoedkope " geheugenstick heeft besteld:
                      Last edited by Black B@ndit; 5 augustus 2024, 22:12.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

NFTS was fout gezien van mij ( verkeerde schijf ) heb nu na formatteren 1,8 TB dus dat is al niet slecht. Ziet er wel een ultra trage stick uit.

Het ging mij niet zozeer om de capaciteit ( alhoewel 2 TB wel comfortabel is ) maar vooral om de fysieke grootte. Zeer gemakkelijk in een iPad te pluggen om filmpjes te bekijken en het zit helemaal niet in de weg als je in landscape kijkt.

Koop je een gewone stick van SanDisk is ie veel langer en dat zit je gemiddeld rond de 100 euro of zo voor slechts 1 TB.
                        Maar ja, ik ben dus een bonbon zoals Luc reeds insinueerde

Maar pas op, ben een kwart TB aan het overzetten en hij lijkt het momenteel te doen …

Comment

Awel ik kan die zelfs niet formatteren in exfat.
                          Met snelformatteren kunt ge in principe niet van formaat wisselen, dat moet je dan afvinken.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

NFTS was fout gezien van mij ( verkeerde schijf ) heb nu na formatteren 1,8 TB dus dat is al niet slecht. Ziet er wel een ultra trage stick uit.
                            …/…
                            Maar pas op, ben een kwart TB aan het overzetten en hij lijkt het momenteel te doen …
                            Met andere woorden was er dus weinig mis met die USB stick?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Neen er is wel degelijk iets mis met de stick maar zo vaak getest dat ik ergens es iets fout gezien heb.
                              Maar ik denk dat Black Bandit de nagel op de kop slaat. Bekijk zijn filmpje es.

Mijn PC LIJKT te kopiëren, maar de data zal in een black hole verdwijnen.

Comment

Working...
                              X