Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan iemand een goede sealant voor de wagen aanbevelen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Ik heb ondertussen heel wat goede merken getest. Inzake sealant werkt Autoglym voor mij het beste. Heb ook Geyon gehad maar vond die net iets minder. ( maar zeker niet slecht )
    Zowel Geyon als Autoglym hebben enkele fantastische producten.

    ( Zo is Geyon Prep geweldig om te ontvetten, ik gebruik het zelfs voor de ruiten, in samenwerking met … krantenpapier ! Top ! )

    De wagens worden hier ook zo goed mogelijk onderhouden en de lak is nog steeds showroom-nieuw.
    ondertussen de Coat It eens uitgetest en ik zie niet veel verschil met de Polar seal. Enkel in prijs

    Mocht de lak ooit es gaan minderen dan ben ik wel zinnens es naar een detailer te gaan; die mannen kunnen beter polishen dan men zelf kan. Maar voorlopig ben ik nog heel tevreden.

    Auto shampoo gebruik ik tegenwoordig ook van Autoglym. Heb me eens een busje van 25 liter gekocht.

    Ik ben ook van de mening toegedaan dat als je een goede auto lak hebt, je er niet te veel moet op aanbrengen. De glans komt nog steeds van de lak zelf en niet van de producten.

    Je kan daar natuurlijk heel ver in gaan en dan wordt het min of meer al een hobby, waar je natuurlijk ook veel plezier en voldoening kan uit halen.

    Ik probeer de gulden middenweg te behandelen, zowel inzake tijd als producten.​
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Zo is Geyon Prep geweldig om te ontvetten, ik gebruik het zelfs voor de ruiten, in samenwerking met … krantenpapier !
      Toch maar opletten, niet alle ruiten mag men zomaar met krantenpapier reinigen, er zijn er genoeg die meteen gekrast kunnen zijn.

      ondertussen de Coat It eens uitgetest en ik zie niet veel verschil met de Polar seal. Enkel in prijs
      Uiteraard zal je niets merken.
      Is Coat It the same as Polar Seal By Autoglym? This is the same fluid as sold as Polar Seal in the 1L container, just in the Pro range its called Coat-It and sold in 5ltrs or more. Fifty years of continuous innovation across a range of products meticulously designed for a lasting shine.
      Auto shampoo gebruik ik tegenwoordig ook van Autoglym. Heb me eens een busje van 25 liter gekocht.
      Al goed dat daar geen vervaldatum op staat, met 25 liter heb je voor vele jaren.
      Tenzij je dat zonder water gebruikt, maar dan ga je wat schuim krijgen als het regent vrees ik.
      Ik ben ook van de mening toegedaan dat als je een goede auto lak hebt, je er niet te veel moet op aanbrengen. De glans komt nog steeds van de lak zelf en niet van de producten.
      Daar vrees ik dat je toch wat verkeerd bent.
      Uiteraard moet de basis goed zijn, maar met de juiste producten kan men toch wel degelijk een diepere glans bekomen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Men spreek hier van zelf een coating aan te brengen? Weet dat hiervoor een poliermachine voor nodig heeft en dat de coating die je erop moet aanbrengen pokke duur is (+/- €350).
        Na het coaten moet je auto dan in de wax gezet worden.
        Dt moet je laten doen bij een detailler en reken maar op een forse factuur.

        Naar mijn bescheiden mening zijn Autoglym en Meuigar's veruit de beste producten.
        Ik gebruik uitsluitend Meuigar's, lang geleden gebruikte ik Autoglym.


        Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

        Comment


        • #19
          Coat-it is een misleidende naam, is eigenlijk een sealing, dus een soort vloeibare was dat ervoor zorgt dat het water gemakkelijk van de carrosserie rolt. Eigenlijk zo iets wat ze in de carwash op het einde op je wagen vernevelen. je moet dit zeer sterk verdunnen. En ik vernevel dat ook op de wagen, daarna met regenwater afsproeien en droogblazen. Ik heb zeer goede droogdoeken maar die worden hier zelden gebruikt. Wellicht daarom dat ik nog steeds mijn originele glans op de wagen heb.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Goed op de hoogte blijven en weten wat men best gebruikt in welke context is zelfs belangrijk.
            Gezien mijn wagen een PPF heeft zijn de te gebruiken producten op dergelijke ondergrond zelfs verschillend.
            Als shampoo gebruik ik daarvoor de speciaal ontworpen Q2M PPF wash van Gyeon evenals de Q2M PPF Maintain detailspray om de duurzaamheid van de Quartz coating te ondersteunen en de doeltreffendheid ervan te verlengen. Het gaat dus zeer ver.
            De kostprijs van die middeltjes is niet niks en volgens mij enkel gewaardeerd door de echte auto freaks.
            Ja Pol, ik zeg hier thuis dat de carwash véél goedkoper is dan wanneer ik het zelf doe.

            Goede autoproducten zijn niet goedkoop eh. Maar ja, een auto is dat ook niet.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Men spreek hier van zelf een coating aan te brengen? Weet dat hiervoor een poliermachine voor nodig heeft en dat de coating die je erop moet aanbrengen pokke duur is (+/- €350).
              Er zijn wel degelijk coatings die men zelf kan aanbrengen en een poliermachine is vooral nodig om de lak eerst te corrigeren indien nodig.
              Als men dit meteen op een nieuwe wagen aanbrengt, dan is polieren niet specifiek nodig.
              Probleem in België is wel een eerste keer thuis geraken zonder dat de wagen vuil wordt.

              Na het coaten moet je auto dan in de wax gezet worden.
              Dt moet je laten doen bij een detailler en reken maar op een forse factuur.
              Hangt allemaal af van de gebruikte producten en wat men wil bekomen, uiteraard moet men dat correct doen om een deftig resultaat te bekomen.
              Wie wat handig is, die kan dat gerust zelf.
              Na een ceramic coating wordt niet altijd een wax gezet, het kan maar het moet niet voor de functionaliteit van de ceramic coating.
              Voordeel is wel dat de detailers er ook verwarming op zetten en de producten een nog beter effect hebben.
              En de ene wil enkel de uiterste perfectie, de andere is tevreden met een goed resultaat.
              Last edited by VerSeg; 23 september 2024, 10:28.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Kijk, dit is mijn auto net terug van de detailler en dat was gewoon een behandeling buiten en binnen.
                De caoting heeft hij eraan gebracht als ik mijn auto een maand had en hij heeft daar direct een wax laag aan toegevoegd.
                Het heeft mij nog geen second gespeten dat ik een caoting heb laten opleggen.
                Het rood is nu veel dieper en de auto is minder snel vuil na de wax laag.
                Swirls en krassen zie je niet aan mijn karreke.


                Foto genomen met mijn GSM. Hier is mijn auto 4 jaar oud.


                Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                Comment


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Kijk, dit is mijn auto net terug van de detailler en dat was gewoon een behandeling buiten en binnen.
                  …/…
                  Swirls en krassen zie je niet aan mijn karreke.
                  Op de foto lijkt die inderdaad wel goed in orde, als die net van de detailler komt, dan zou het maar triestig zijn mocht dat niet zo zijn.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Op de foto lijkt die inderdaad wel goed in orde, als die net van de detailler komt, dan zou het maar triestig zijn mocht dat niet zo zijn.
                    Daarom dat ik beweer dat wij dit niet kunnen zoals zij dit kunnen.
                    Als je uw auto in de Wax zet haal je er als particulier, en als niet vakman, dit er nooit uit.
                    Daar steekt vele uren werk in.
                    De binnenkant is precies nieuw, geen greintje stof en die ruikt ook als nieuw, zelfs mijn (metalen voetpedalen) blinken als nieuw.
                    En . . . . . . door hun noeste werk blijft de auto ook veel langer proper.


                    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                    Comment


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Daarom dat ik beweer dat wij dit niet kunnen zoals zij dit kunnen.
                      Als je uw auto in de Wax zet haal je er als particulier, en als niet vakman, dit er nooit uit.
                      Daar steekt vele uren werk in.
                      Niet per definitie iedereen onderschatten, er zijn mensen genoeg die daar zelf veel tijd en geld aan spenderen.
                      Uiteraard hebben professionele detailers meestal betere omstandigheden, een aangepaste werkplaats en meer materiaal wat het hun gemakkelijker maakt om altijd in goede omstandigheden te kunnen werken.
                      Maar niet elke professional werkt even professioneel, ook al veel klachten gelezen van wagens die er met swirls van terugkomen.
                      De binnenkant is precies nieuw, geen greintje stof en die ruikt ook als nieuw, zelfs mijn (metalen voetpedalen) blinken als nieuw.
                      En . . . . . . door hun noeste werk blijft de auto ook veel langer proper.
                      Een deftige coating helpt inderdaad om sneller of minder vaak te reinigen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Wagens die van een detailler komen en nog swirls hebben?
                        Dat geloof je toch zelf niet.
                        Een detailler heeft een speciale lamp waarmee hij de swirls kan opsporen, en als hij de wagen zo afheeft dan kent hij er de kl#ten van. Veel reclame zal het hem niet opleveren.
                        En a propos, weet u waar je als particulier een echte caoting kunt kopen want die zijn verdorie pokke duur en om daar zelf aan te beginnen? Ik denk er zelfs niet aan.
                        En een caoting is niet bedoeld om te glanzen maar eerder om de lak te beschermen, vandaar een wax laag achteraf.
                        Last edited by Red Falcon; 25 september 2024, 22:40.


                        Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                        Comment


                        • #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Wagens die van een detailler komen en nog swirls hebben?
                          Dat geloof je toch zelf niet.
                          Ze werken niet allemaal zo perfect hoor, dus spijtig genoeg meer dan waar.
                          Een detailler heeft een speciale lamp waarmee hij de swirls kan opsporen, en als hij de wagen zo afheeft dan kent hij er de kl#ten van. Veel reclame zal het hem niet opleveren.
                          Het is zoals met vele jobs, de ene doet alles naar behoren, de andere veegt er al wat meer zijn voeten aan.
                          Het zou niet mogen, maar het gebeurt.
                          Men ziet toch ook wagens met afwijkende kleur of stof in de lak als die hersteld werden in een carrosserie?
                          Die worden anders ook verondersteld hun job correct te kennen en uit te voeren.
                          En a propos, weet u waar je als particulier een echte caoting kunt kopen want die zijn verdorie pokke duur en om daar zelf aan te beginnen? Ik denk er zelfs niet aan.
                          En een caoting is niet bedoeld om te glanzen maar eerder om de lak te beschermen, vandaar een wax laag achteraf.
                          Dat hangt van de producten af, het ene geeft enkel een goede bescherming en het andere ook tegelijk nog een extra glans.
                          Prijzen zijn uiteraard niet min, meer dan 200€ voor 100ml is geen uitzondering maar eerder regel.
                          Een coating kost dus inderdaad veel en er zijn ook producten die enkel verkocht worden aan gecertificeerde detailers, maar met wat zoeken kan men die ook wel vinden.

                          Men kan daar tot het uiterste in gaan, maar er bestaan ook wel heel deftige producten die een heel goed resultaat bieden en men ook eenvoudiger kan aanbrengen.

                          Trouwens eerder werd Gyeon hier eens aangekaart en als men het adres in België opzoekt, dan komt men op het adres van Wax-It terecht.

                          Wax-It is inderdaad wel heel klantgericht en behulpzaam.
                          Daarbuiten ken ik o.a. Politec in Beersel, welke eveneens heel deftig werk aflevert en klantgericht is.

                          Wij kregen indertijd bij aankoop van onze wagen de vraag om meteen een coating te laten aanbrengen, was in 2017 iets over de 1.000€ indien het gebeurde voor levering.
                          Eens 1 keer gereden, dan kwam er al meteen 250€ bij en dat liep op naarmate de auto ouder werd omdat ze dan ook extra polieren.
                          Een folie kon ook, maar was toch al meteen rond de 5.000€ dat ze vroegen om heel de wagen te doen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Ja het kost veel geld maar je hebt er achteraf heel veel voldoening van, allee ik toch.
                            Het kleur was dieper en de gladheid vond ik fenomenaal.


                            Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                            Comment


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Ja het kost veel geld maar je hebt er achteraf heel veel voldoening van, allee ik toch.
                              Het kleur was dieper en de gladheid vond ik fenomenaal.
                              Ja dat ervaren wij ook met de producten die we gebruiken, meer glans, gladder en veel beter te reinigen en te drogen.
                              Uiteraard gaat het nog niet vanzelf.
                              Enige nadeel is dat men soms naar de auto moet zoeken, blinkt zo hard dat ge de carrosserie bijna niet meer ziet. LOL
                              Na vier jaar:

                              Na 7 jaar:

                              Beiden na gereden te hebben, dus niet net gekuist.
                              Fotokwaliteit kan minder zijn, een crop uit een grotere en genomen met smartphone.
                              Last edited by VerSeg; 27 september 2024, 17:49.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X