Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple event mei 2024

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Apple event mei 2024

    Net gezien.
    iPad Pro ziet er veelbelovend uit, maar wederom géén MagSafe functie
    Ik zal me dus verder moeten behelpen met Ali kabeltjes…

    Vraag is nu alleen wie het snelst zal leveren? Apple zelf of Coolblue ?
    Last edited by Alfa Centauri; 7 mei 2024, 17:43.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Geen mensen hier die gaan upgraden ?
    Er is nu ook een 13inch iPad Pro, maar als tablet vind ik dat een beetje onhandig, dan kan je beter een MacBook kopen.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Wie eerst levert is steeds de vraag.
      Er mag niet geleverd worden tot volgende week.
      Soms is Apple het snelst, soms CoolBlue.
      Uiteindelijk is maar 1 ding beslissend, zolang het aanbod groter is als de vraag is het niet erg, anders wordt het wachten.
      Ooit al vooraf besteld bij Apple en drie weken langer moeten wachten dan oorspronkelijk voorzien en bij CB lag het gewoon in de winkel.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Hier mijn laatste IPad Pro 11inch met cellular en 256Gb M processor
        besteld bij Amazon, was ook nergens op voorraad.
        Volgende dag geleverd en bovendien nog een stuk goedkoper.
        Last edited by Geerten; 8 mei 2024, 12:04.

        Comment


        • #5
          Ik heb ook al een paar jaar een Ipad Pro... enkel vraag ik me af waarom ik die gekocht heb...

          Heel veel performance, alleen heb ik nog niet ontdekt met wat ik die performance kan gebruiken

          Comment


          • #6
            Als je ze bij Amazon kan vinden is dat meestal inderdaad een flink stuk beterkoop.
            Maar een nieuw model is in het begin altijd wat wachten, plus mijn oude is echt dringend aan vervanging toe. Ik heb nog een mini, maar dat is meer voor onderweg. 11 inch blijf ik nog steeds het beste formaat vinden.
            En neen, ik kan echt niet meer zonder. Het vervangt zowat bijna alles wat ik vroeger op pc of laptop deed.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Maar een nieuw model is in het begin altijd wat wachten, plus mijn oude is echt dringend aan vervanging toe.
              Zoals gemeld tijdens de voorstelling, pas leverbaar vanaf volgende week.
              Dus redelijk,logisch dat ze die nu nergens meteen kunnen leveren.
              Paar dagen geduld en dan staat die overal.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                En neen, ik kan echt niet meer zonder. Het vervangt zowat bijna alles wat ik vroeger op pc of laptop deed.
                Hier ook vrij intens gebruikt Marc, ondertussen reeds nummer 7 denk ik, de vorige wordt dan
                steeds doorgeschoven naar een van ons kleinkinderen.

                Comment


                • #9
                  Ik wacht nog altijd op een opvolger van de iPad mini, voor mij persoonlijk het ideale formaat om mee op reis te nemen.
                  Hopelijk eind dit jaar ...
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
                    Hier ook vrij intens gebruikt Marc, ondertussen reeds nummer 7 denk ik, de vorige wordt dan
                    steeds doorgeschoven naar een van ons kleinkinderen.
                    Echt uit interrese, de M1/2 chip is echt zeer krachtig (zoals in de macbooks) maar welke Ipad Apps gebruiken jullie dan die die kracht kunnen benutten en niet goed werken op een gewone ipad?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      Ik wacht nog altijd op een opvolger van de iPad mini, voor mij persoonlijk het ideale formaat om mee op reis te nemen.
                      Hopelijk eind dit jaar ...
                      Het ideale formaat voor veel zaken.
                      Had gehoopt dat hij erbij zou geweest zijn, maar dat was in 2023 ook al de hoop van velen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht

                        Echt uit interrese, de M1/2 chip is echt zeer krachtig (zoals in de macbooks) maar welke Ipad Apps gebruiken jullie dan die die kracht kunnen benutten en niet goed werken op een gewone ipad?
                        Om rapper te kunnen chatten. :-)
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht

                          Echt uit interrese, de M1/2 chip is echt zeer krachtig (zoals in de macbooks) maar welke Ipad Apps gebruiken jullie dan die die kracht kunnen benutten en niet goed werken op een gewone ipad?
                          Misschien omdat ik van bijna 25 jaar ver foto’s online in mappen heb staan, (uiteraard heb ik deze ook
                          op harde schijven staan) maar ik vind het toch veel vlotter draaien op mijn huidige IPad dan op mijn eerste IPad van de eerste generatie.
                          En nu met de huidige fototoestellen worden mijn foto’s rechtstreeks naar de IPad gedeeld,
                          moet dat daarom een M1/2 chip zijn, ik zou het niet durven beweren, maar feit is wel dat het relatief
                          vlot werkt, ook de cellular verbinding doet het meestal goed onderweg.
                          Waarom IPad Pro, gewoon voor het steeds maar betere scherm, die chip of processor zit er nu
                          eenmaal in, is die vlotter? Ook geen idee, maar ik ga er vanuit dat sommige van die app’s ook hoe langer
                          hoe meer vragen van de processor, kortom hoe nieuwer model hoe vlotter deze werkt is mijn ervaring.
                          En ook de app educalc gebruik ik hier geregeld om bepaalde berekeningen te maken, werkt ook op je telefoon, bv. een bepaalde hoek berekenen als ik een een stuk wil maken (draaien frezen)
                          in mijn werkplaats.
                          En ook de App Fluke-Connect wordt hier regelmatig gebruikt om metingen (met aangepaste
                          Fluke meetapparatuur) in grafiek te zetten, deze log bestanden kan je gratis opslaan/bewaren op de site van Fluke, heel interessant om bv. stroom pieken te registreren, je kan ze ook opslaan als jpg
                          en eventueel afdrukken op je netwerk printer.

                          Last edited by Geerten; 9 mei 2024, 07:30.

                          Comment


                          • #14
                            Ipad Pro 10,5 uit 2018 (?) hier . Het ding heeft in al die jaren nog niets verkeerd gedaan (hout vasthouden) ondanks langdurig gebruik.
                            Ik kijk dus stilaan uit naar een vervanger maar besef wel dat de specs kwa processor voor mijn huidig gebruik overkill zijn.
                            Maar wie weet wat de toekomst brengt als de volgende ook zolang meegaat als de huidige ?

                            Persoonlijk hoopte ik op een substantiëler gewichtsverlies want als je er een deftige bescherming rond wil loopt dat aardig op.
                            (is er trouwens ECHT iemand die die dingen “naakt” gebruikt ? wat dat betreft toch een beetje een failed ontwerp)
                            Dat is dan ook de reden waarom ik niet echt haast heb met de vervanging want daarin zal de keuze initieel ook beperkt zijn.
                            Momenteel de tweede UAG-hoes aan het verslijten dus als iemand van jullie tips heeft kwa bescherming hoor ik het graag.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
                              Momenteel de tweede UAG-hoes aan het verslijten dus als iemand van jullie tips heeft kwa bescherming hoor ik het graag.
                              Hier een DECODED lederen hoes, komt niets aan.

                              Comment

                              Working...
                              X