Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gemini van Google of de app Copilot voor Android of IOS.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gemini van Google of de app Copilot voor Android of IOS.

    Wie gebruikt het en wat denk je er van, Gemini voor Windows van Google of de app Copilot voor Android en Apple smartphones en tablets.
    Op AI gebaseerd en je kan er met allerlei vragen terecht, soms nogal een lang uitgebreide uitleg en niet altijd correct
    maar ik vind het fantastisch.
    Last edited by Geerten; 4 maart 2024, 07:47.

  • #2
    Door jouw topic heb ik het nu leren kennen.
    Ongelofelijk wat de kracht van AI is tegenwoordig. Hopelijk zal men het goed opvolgen zodat er zo weinig mogelijk misbruik zal komen.
    Ook AI gegenereerde foto’s zijn vaak verbluffend. Bestaat er daar ook een ( free ) programma voor ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Door jouw topic heb ik het nu leren kennen.
      Ongelofelijk wat de kracht van AI is tegenwoordig. Hopelijk zal men het goed opvolgen zodat er zo weinig mogelijk misbruik zal komen.
      Ook AI gegenereerde foto’s zijn vaak verbluffend. Bestaat er daar ook een ( free ) programma voor ?
      Niet altijd héél correct, maar toch handig met zéér uitgebreide info.
      AI gegenereerde foto’s zijn inderdaad verbluffend, maar niet gratis bij mijn weten,
      ik kan genieten van het volledige Adobe pack, niet te geloven wat daar uitkomt
      mits je de juiste opdracht omschrijft, kost wel wat maar voor bv. grafisch ontwerpers
      een must.
      Wel opletten wat je ermee doet, maar sommige opdrachten worden gewoon afgeblokt.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Door jouw topic heb ik het nu leren kennen.
        Ongelofelijk wat de kracht van AI is tegenwoordig.
        Deze morgen eens de coördinaten van villa Cavrois opgevraagd, niet te geloven wat een uitleg
        en de coördinaten om in te voeren in de gps.

        Villa Cavrois
        Verkennen
        De Villa Cavrois is een grote modernistische villa die in 1932 is gebouwd door de Franse architect Robert Mallet-Stevens voor Paul Cavrois, een industrieel uit Roubaix die actief was in de textielindustrie. De villa bevindt zich in Croix, in de regio Hauts-de-France, Frankrijk. Hier zijn de coördinaten van de Villa Cavrois:
        Latitude: 50.666736°N
        Longitude: 3.164053°E
        De villa is een opmerkelijk voorbeeld van de Internationale Stijl en werd ingehuldigd op 5 juli 1932. Het was een gedurfde en moderne creatie, in schril contrast met andere naburige huizen in de buitenwijk van Croix. De villa is nu open voor het publiek en biedt een fascinerende blik op de architectuur en het leven uit die tijd12. Als je geïnteresseerd bent, kun je de Villa Cavrois bezoeken op het volgende adres:
        60 Avenue du Président John Fitzgerald Kennedy, 59170 Croix, Frankrijk.
        Meer informatie over de villa en de openingstijden vind je op de officiële website van de Villa Cavrois.​

        Last edited by Geerten; 30 maart 2024, 09:39.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
          Deze morgen eens de coördinaten van villa Cavrois opgevraagd, niet te geloven wat een uitleg en de coördinaten om in te voeren in de gps.
          De uitleg is misschien wel redelijk compleet, maar verder is er toch niet zoveel verschil met bijvoorbeeld Wikipedia?
          Als ik aan Siri Villa Cavrois Lille vraag, dan krijg ik dit als eerste voorstel:

          De link dat er achter zit is deze:

          Eveneens alle info.
          Met AI kan men inderdaad veel, maar die haalt de info toch altijd ergens vandaan waar die beschikbaar is.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Met AI kan men inderdaad veel, maar die haalt de info toch altijd ergens vandaan waar die beschikbaar is.
            Uiteraard Freddy, maar ik had gewoon de coördinaten gevraagd, de rest van de uitleg kreeg ik er zomaar bij,
            Copilot vind ik gewoon fantastisch werken en natuurlijk kan je er langs allerlei andere sites naar toe,
            ik vind het gewoonweg een zeer gebruiksvriendelijke gratis app om op je telefoon of tablet te hebben.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

              Uiteraard Freddy, maar ik had gewoon de coördinaten gevraagd, de rest van de uitleg kreeg ik er zomaar bij,
              Copilot vind ik gewoon fantastisch werken en natuurlijk kan je er langs allerlei andere sites naar toe,
              ik vind het gewoonweg een zeer gebruiksvriendelijke gratis app om op je telefoon of tablet te hebben.
              Niets verkeerd aan natuurlijk om iets goed te vinden. ;-)
              Maar als je enkel de coördinaten vroeg en de rest erbij kreeg, dan heeft AI toch wat naast de vraag geantwoord.
              Let op, niets verkeerd voor u als vraagsteller, maar als AI elke vraag met ongevraagde extra gegevens beantwoordt, dan genereert die overbodig dataverbruik en belasting van de systemen.
              Zeker als miljoenen mensen dat tegelijk gebruiken.
              Beetje zoals Google, het juiste antwoord staat er, maar je krijgt er 37.000 andere bij. :-)

              Stel u contacteert uw bank en vraagt via AI uw saldo op, zou het goed zijn mocht u een antwoord krijgen van: U bent klant sinds 1987, u heeft dit jaar 37 verrichtingen uitgevoerd naar buitenlandse rekeningen, uw echtgenote is klant sinds 1990. U heeft ook uw wagen bij ons verzekerd, uw brandpolis loopt af op 27 december, de rentevoet is op dit moment 1,14%. Uw saldo is € 3719.

              Ik zou eerder verwachten dat AI enkel de gevraagde info zou geven.
              Maar goed, dat is maar mijn mening.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Dat zal dan ook met de manier van vraagstelling te maken hebben misschien? Ik krijg hier de GPS coördinaten, adres en hoe met de auto of openbaar vervoer te bereiken (laatste stuk) plus openingsuren en inkomprijs. Allemaal relevant als ik er naartoe wil. Wel met een link naar Wikipedia, meer niet.
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment

                Working...
                X