Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

En nu naar het carnavalsfeest.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • En nu naar het carnavalsfeest.

    Ik verkleed me als een videodeurbel: kan ik opnamen maken zonder dat de rest van de feestvierders het merkt. In welke uitdossing gaan jullie?

  • #2
    Niet gaan, da's veiliger, goedkoper en ge moet niet de clown uithangen. LOL
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Ik ben niet echt een fan van alles wat er met Carnaval te maken heeft.
      De laatste keer dat ik foto's gemaakt heb van de halfvastenstoet in Rijkevorsel waren er wagens bij met zoveel lawaai dat het zelfs met gehoorbescherming niet uit te houden was.
      Toen heb ik mij voorgenomen om voortaan heel ver uit de buurt te blijven van die halfvastenstoet.

      En als je er wat langer rondhangt, dan loopt bijna iedereen daar dronken rond, en dat is ook niet echt aangenaam als je er zelf niet aan mee doet.

      Ondertussen zijn er wel reglementen gekomen om de geluidsoverlast binnen de perken te houden, maar dat zal niet zo gemakkelijk te controleren zijn.
      De maximale hoeveelheid bier per persoon op de wagens hebben ze zelfs gereglementeerd, en de "bestuurder" van de wagen mag uiteraard zelf niet mee drinken tijdens de stoet.

      Er zijn ook al verschillende zware ongevallen gebeurd, vooral door dronken mensen die terug naar huis gaan (maar ook tijdens de stoet).
      Last edited by Black B@ndit; 10 februari 2024, 14:45.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Ik volg hierin Bart, helemaal niet aan mij besteed.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Idem hier.
          Lawaai vermijden en massa's vermijden.... (dus er schiet niet veel meer over )

          Comment


          • #6
            De reacties hier geven precies het culturele verschil weer tussen de Vlamingen en de Zuidelijke Nederlanders.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              De reacties hier geven precies het culturele verschil weer tussen de Vlamingen en de Zuidelijke Nederlanders.
              Niet alle Vlamingen en ook niet alle Nederlanders zijn hetzelfde.
              Op de halfvastenstoet in Rijkevorsel komt er altijd veel volk (we zitten hier ook vlak bij de Nederlandse grens, de Nederlanders komen ook naar hier), maar voor mij is die lawaaierige drukte er wat teveel aan, vooral omdat heel wat mensen denken dat ze onder invloed van drank (en/of drugs) iedereen mogen lastig vallen.
              Ongewild betrokken raken in een vechtpartij is er zeker niet uit te sluiten.
              Dat is dus voor mij een heel goede reden om er niet in de buurt te komen.
              Vroeger ben ik er ooit naartoe geweest, één keer, ik vond er niets aan en daarom ben ik er niet meer terug naartoe geweest.
              Later ben ik er dan één keer foto's gaan maken van de halfvastenstoet, ik heb toen oordopjes in mijn oren gestoken (die horen bij de standaarduitrusting in de fototas), maar nadien heb ik toch nog een paar uur last gehad van een gefluit in mijn oren.
              En toen heb ik beslist om er voor altijd weg te blijven...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                En nu bij Hoevelaken, linksaf...
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Ik kijk nu naar de stoet van Aalst via ATV, ik heb toch niks anders te doen, nooit live.
                  Na 10 minuten afgehaakt, niks voor mij.
                  Last edited by toerist; 11 februari 2024, 15:18.
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

                    Niet alle Vlamingen en ook niet alle Nederlanders zijn hetzelfde.
                    Op de halfvastenstoet in Rijkevorsel komt er altijd veel volk (we zitten hier ook vlak bij de Nederlandse grens, de Nederlanders komen ook naar hier), maar voor mij is die lawaaierige drukte er wat teveel aan, vooral omdat heel wat mensen denken dat ze onder invloed van drank (en/of drugs) iedereen mogen lastig vallen.
                    Ongewild betrokken raken in een vechtpartij is er zeker niet uit te sluiten.
                    Dat is dus voor mij een heel goede reden om er niet in de buurt te komen.
                    Vroeger ben ik er ooit naartoe geweest, één keer, ik vond er niets aan en daarom ben ik er niet meer terug naartoe geweest.
                    Later ben ik er dan één keer foto's gaan maken van de halfvastenstoet, ik heb toen oordopjes in mijn oren gestoken (die horen bij de standaarduitrusting in de fototas), maar nadien heb ik toch nog een paar uur last gehad van een gefluit in mijn oren.
                    En toen heb ik beslist om er voor altijd weg te blijven...
                    Waarom vaak door niet feestvierders het negatieve benadrukken.

                    Comment


                    • #11
                      Ik hou helemaal niet van carnaval, heb al jaren geen stoet meer bezocht.
                      Groetjes,
                      Dominic

                      Comment


                      • #12
                        Mijne madam is Carnavalist al heel haar leven ze is van Heist afkomstig en ben haar nu drie dagen kwijt. De stoet van de zondag, de maandag avond is het sprotjesavond is de cafe's en de dinsdagavond terug een stoet maar deze is dan met alle karren prachtig verlicht.
                        Ik ben van Knokke en mij zegt dit totaal niets dus ik blijf al 46 jaar rustig thuis en zo gaat het ook goed. Je bent er voor en dan ga je er ook voor tot je niet meer kan. Eens carnavalist dat is voor je hele leven.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht

                          Waarom vaak door niet feestvierders het negatieve benadrukken.
                          Heeft niets te maken met al dan niet feestvierder zijn of niet, maar met de manier waarop.
                          Lang geleden naar Aalst geweest om daar carnaval te vieren, maar het is alles behalve leuk als tegen de avond de meerderheid dronken rondloopt en er pinten en dergelijke door de lucht vliegen.
                          Te veel mensen gedragen zich niet zoals het moet.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                            Heeft niets te maken met al dan niet feestvierder zijn of niet, maar met de manier waarop.
                            Lang geleden naar Aalst geweest om daar carnaval te vieren, maar het is alles behalve leuk als tegen de avond de meerderheid dronken rondloopt en er pinten en dergelijke door de lucht vliegen.
                            Te veel mensen gedragen zich niet zoals het moet.
                            Dit is heel juist wat je hier schrijft hoe later hoe slechter het dan wordt maar gelukkig drinkt mijn vrouw geen bier of iets dergelijks en komt na de stoet al naar huis. Zelf ben ik daar eenmaal in me
                            jonge jaren naar toe geweest en het was echt mijn ding niet en hoe later op de avond en toen waren er nog massa's cafe's in Heist enorm veel vecht partijen dus het plezier was er vlug af.
                            Nu is het al veel beter, veel politie en camera's en nog maar een paar cafe's over en de meeste doen zelfs met die dagen niet meer open.
                            Maar toch voor de echte zijn dit hun hoogdagen dus laat ze maar eens goed gaan.

                            Comment


                            • #15
                              Tja, wanneer je als een straal nuchtere buitenstaander tussen het openbare feestgedruis stort vind je al gouw elk feest abject. Op besloten feesten zoals huwelijksfeesten en verjaardagen gaat het er soms onbeschaafder aan toe dan bij een openbaar carnavalsfeest of popfestival. Een periode tegenover een feestzaal gewoond waar soms de bruiloftsgasten rollebollend de straat opgeschopt werden en dat zelfs ook bij een communie feest. De ene mens weet wat feestvieren is en de andere niet en toch gebeuren bij die massafeesten met tienduizenden deelnemers relatief weinig misstanden maar de incidenten komen in het nieuws.
                              ​.

                              Comment

                              Working...
                              X