Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat een goede service van Eizo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat een goede service van Eizo

    Verleden week op een woensdag avond een raar beeld op het display, alle kleuren door elkaar dus geen herkenbaar beeld meer. Na een test met een ander scherm om te zien of
    de fout aan het scherm of de pc was was het duidelijk het schem. Op de Site van Eizo alles ingevuld met een foto van het schermen een PDF van de factuur want het scherm is
    nog maar 11 maanden oud de donderdagmorgen al een mail dat ze een ander scher gingen bezorgen een CS2740 en het defecte scherm dan in de doos retour moest gezonden
    worden met UPS op hun kosten.
    De vrijdag middag reeds een nieuw scherm in huis dus nog geen twee dagen later 39 uur om juist te zijn. Vandaag een mail van Eizo Uniserv in Duitsland dat de zaak afgehandeld en gesloten is dus
    het nieuwe scherm mag hier blijven.
    Eizo mag dan wel iets duurder zijn in aankoop hun service is dan ook top.

  • #2
    Top, zo hoort het!
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Zo hoort het ook te zijn zonder enige kost.
      Wel snel geholpen.
      Ook al een defect scherm gehad van Philips, ook zonder discussie meteen een nieuw gekregen.
      Altijd leuk als bedrijven of winkels eens correcte service bieden.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Voor de kostprijs van een Eizo scherm mag je inderdaad hopen dat de service in verhouding staat ten opzichte van wat er er voor hebt betaald.
        Die schermen worden vooral gebruikt voor professionele toepassingen waar ze geen tijd willen verliezen als er iets aan mankeert, want dat kost dan dikwijls heel veel geld.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Voor de kostprijs van een Eizo scherm mag je inderdaad hopen dat de service in verhouding staat ten opzichte van wat er er voor hebt betaald.
          Die schermen worden vooral gebruikt voor professionele toepassingen waar ze geen tijd willen verliezen als er iets aan mankeert, want dat kost dan dikwijls heel veel geld.
          Het gaat hier over de CS serie, dus niet de professionele reeks Bart
          EIZO schermen heb je in allerlei prijscategorieën, ook zelfs goedkope schermen voor het gewone bureauwerk tot de topschermen voor professioneel editing van foto en video

          Maar inderdaad, je betaald iets meer dat is een feit, daarentegen heb je dan wel dubbel zolang garantie op je scherm tegenover een ander merk die meestal het maximum van 2 jaar aanhouden (Europese norm)

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Voor de kostprijs van een Eizo scherm mag je inderdaad hopen dat de service in verhouding staat ten opzichte van wat er er voor hebt betaald.
            Die schermen worden vooral gebruikt voor professionele toepassingen waar ze geen tijd willen verliezen als er iets aan mankeert, want dat kost dan dikwijls heel veel geld.
            Ik had enkel maar bij Uniserv die de herstelling voor Eizo doet de vraag gesteld voor terugzending voor hestel en geen (tijdelijk) vervang toestel gevraagd. Dus had ook niet zo snel een
            nieuw scherm verwacht.

            Comment


            • #7
              Dit gebeurd wel vaker.

              een paar jaar terug een monitor stuk ( ik dacht een Samsung) tijdens de garantie periode.
              er werd een andere opgestuurd en de defecte moest dan terug meegegeven worden.

              Bij een printer van HP ook al meegemaakt.
              na melden defect werd een andere (nieuwe of herstelde?) Opgestuurd.
              de defecte moest dan mee terug gegeven worden.

              mvg
              nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                Dit gebeurd wel vaker.

                een paar jaar terug een monitor stuk ( ik dacht een Samsung) tijdens de garantie periode.
                er werd een andere opgestuurd en de defecte moest dan terug meegegeven worden.

                Bij een printer van HP ook al meegemaakt.
                na melden defect werd een andere (nieuwe of herstelde?) Opgestuurd.
                de defecte moest dan mee terug gegeven worden.

                mvg
                Dan heeft U al heel veel geluk gehad ofwel bent U een zelfstandige of particulier die een extra verzekering heeft aangegaan.
                Want het is absoluut niet normaal dat een defect toestel tijdelijk vervangen wordt en ook niet dat men eerst een nieuw opstuurt nog vooraleer men de fout weet van het toestel
                Zou nog zo frappant zijn dat men een nieuw toestel naar U stuurt terwijl het een probleem is dat veroorzaakt werd door de user

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Nee ben geen zelfstandige.

                  ik vermoed wel dat ik twee nieuwe toestellen heb gekregen.
                  Maar vaak wordt je toestel onder garantie gewoon omgeruild door een ander al dan niet hersteld toestel.
                  Steeds wel rechtstreeks contact opgenomen met de fabrikant/invoerder,
                  Dus niet met de verkoper. .

                  MVG
                  nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                    Nee ben geen zelfstandige.

                    ik vermoed wel dat ik twee nieuwe toestellen heb gekregen.
                    Maar vaak wordt je toestel onder garantie gewoon omgeruild door een ander al dan niet hersteld toestel.
                    Steeds wel rechtstreeks contact opgenomen met de fabrikant/invoerder,
                    Dus niet met de verkoper. .

                    MVG
                    Dus zonder dat ze weten wat eraan mankeert en zonder dat men weet dat het een fout van de gebruiker is ?
                    Dat is wel heel sterk dan, want jij schrijft dat je al nieuwe toestellen kreeg voordat men nog maar wist wat er aan de jouwe mankeerden.

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                      Dus zonder dat ze weten wat eraan mankeert en zonder dat men weet dat het een fout van de gebruiker is ?
                      Dat is wel heel sterk dan, want jij schrijft dat je al nieuwe toestellen kreeg voordat men nog maar wist wat er aan de jouwe mankeerden.

                      grts
                      Sieg
                      Bij mij was het toch ook zo dat ik al een nieuw toestel had met de mededeling om een defecte toestel in de toegekomen doos retour te zenden.
                      Ik had wel foto's van het beeld dat ik had op het defecte scherm meegezonden in het garantie formulier. Zelf had ik niet om een omruil gevraagd
                      en dit doen ze normaal enkel maar met schermen die in de medische sector gebruikt worden.
                      Al bij al zeer tevreden.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht

                        Bij mij was het toch ook zo dat ik al een nieuw toestel had met de mededeling om een defecte toestel in de toegekomen doos retour te zenden.
                        Ik had wel foto's van het beeld dat ik had op het defecte scherm meegezonden in het garantie formulier. Zelf had ik niet om een omruil gevraagd
                        en dit doen ze normaal enkel maar met schermen die in de medische sector gebruikt worden.
                        Al bij al zeer tevreden.
                        Dan hebben jullie blijkbaar allemaal veel geluk en mooie service gekregen
                        Van Eizo is het sowieso zo dat je onmidellijk een vervanging krijgt tijdens de garantie periode en mits de juiste bewijzen.
                        Heb ik zelf vroeger al eens meegemaakt met een EIZO monitor, netjes aan huis geleverd en het oude toestel meegenomen.

                        Doch van Samsung, en ook andere merken en ik denk zelfs de meeste, kan het zijn dat het onmiddellijk vervangen wordt, doch als het nadien blijkt dat het probleem door de gebruiker veroorzaakt is dan wordt de rekening alsnog opgestuurd.
                        Collega van mij heeft dit indertijd meegemaakt met een Sony toestel

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                          Dan heeft U al heel veel geluk gehad ofwel bent U een zelfstandige of particulier die een extra verzekering heeft aangegaan.
                          Want het is absoluut niet normaal dat een defect toestel tijdelijk vervangen wordt en ook niet dat men eerst een nieuw opstuurt nog vooraleer men de fout weet van het toestel
                          Zou nog zo frappant zijn dat men een nieuw toestel naar U stuurt terwijl het een probleem is dat veroorzaakt werd door de user

                          grts
                          Sieg
                          Zo deed ook Seagate dat hier jaren geleden wanneer ik een defecte schijf aanmeldde, ze stuurden me een nieuwe op nog voor ik de andere bezorgde.
                          Indien je de defecte niet terugstuurt of ze merken dat het echt uw aantoonbare fout is, dan rekenen ze herstelling (in dit geval vervanging) gewoon aan.
                          Staat wel in meerdere garantievoorwaarden dat men toestellen omruilt of een vervangtoestel ter beschikking stelt gedurende de herstelperiode tijdens de garantie.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                            Zo deed ook Seagate dat hier jaren geleden wanneer ik een defecte schijf aanmeldde, ze stuurden me een nieuwe op nog voor ik de andere bezorgde.
                            Indien je de defecte niet terugstuurt of ze merken dat het echt uw aantoonbare fout is, dan rekenen ze herstelling (in dit geval vervanging) gewoon aan.
                            Staat wel in meerdere garantievoorwaarden dat men toestellen omruilt of een vervangtoestel ter beschikking stelt gedurende de herstelperiode tijdens de garantie.
                            Dat schrijf ik toch net hetzelfde erboven

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                              Dat schrijf ik toch net hetzelfde erboven

                              grts
                              Sieg
                              Tenzij ik me vergis, werd uw reactie aangepast nadat ik de quote startte.
                              Maar het maakt op zich weinig uit als we hetzelfde bedoelen, dan inschept,maar een aanvulling.
                              Mvg,
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X