Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niesbui

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Niesbui

    Wanneer ik even voor mijn PC scherm zit krijg ik vaak een niesbui, hebben daar meer mensen last van en hoe komt dat?

  • #2
    Tiens... ik had vroeger een collega die telkens begon te niezen als ie in de zon kwam. Heeft wellicht toch wat te maken met het licht.
    'Hatsjoe!' Lekker hoor, een zonnetje. Maar je moet wel iedere keer niezen door de kriebel die hij in je neus veroorzaakt. Hoe kan dat?


    Dit artikel vermeldt ook niezen bij een van de symptomen die je kunt krijgen van een computerscherm (of in het algemeen: electromagnetische straling).
    Gepubliceerd op 30 aug 2012 op QiTalks. Door: Peter Veen. (Interview met JRS) ‘Al vanaf dat ik een jaar of tien was, werk ik met computers. Mijn leraar was ook computerfan en van hem mocht ik na lestijd op de schoolcomputer werken. Dat begon met…

    Last edited by LesC; 7 februari 2024, 12:04.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Niezen als ik van binnenshuis naar buiten in het zonlicht kom had ik vroeger ook.
      Het heeft iets te maken met een centrum in de hersenen en daar is niets aan te doen.
      Het is ook niet negatief of ongezond, in tegendeel.
      Dat hersencentrum is ook actief voor andere functies. Lees hier.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Misschien omdat de kat onder het scherm ligt, of die bloemen naast uwe bureau?
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Orchideën in de buurt?

          Comment


          • #6
            Allergie aan al die zever op internet? LOL
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Dit artikel vermeldt ook niezen bij een van de symptomen die je kunt krijgen van een computerscherm (of in het algemeen: electromagnetische straling).
              Dat van die elektromagnetische straling stamt nog van de oude crt schermen (met beeldbuis dus)
              De huidige lcd, led, of OLED schermen hebben dat niet.
              Wit helder licht kan bij sommige mensen misschien een niesbui veroorzaken zoals het zonlicht, dat weet ik niet.
              Hier wat uitleg over gevonden. https://www.quest.nl/mens/gezondheid...kijken-niezen/

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                Niezen als ik van binnenshuis naar buiten in het zonlicht kom had ik vroeger ook.
                Het heeft iets te maken met een centrum in de hersenen en daar is niets aan te doen.
                Het is ook niet negatief of ongezond, in tegendeel.
                Dat hersencentrum is ook actief voor andere functies. Lees hier.
                Dat daglicht goed is voor je functioneren dat klopt wel. In de winter hebben velen last van een winterdip door te weinig (dag) licht en fleuren helemaal op wanneer ze onder een zonnehemel liggen, ook weer niet goed voor je huid. Een beter alternatief
                zijn daglicht lampen zoals: https://www.somnoblue.nl/nl/philips-...lichtlamp.html

                Comment

                Working...
                X