Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterontharder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waterontharder

Iemand dat iets van waterontharders kent?

Wij hebben er een tiental jaar eentje staan.
    Nu merkte ik onlangs tijdens het douchen dat het water toch wel harder aanvoelde als normaal.
    De ontharder gecontroleerd en het zoutreservoir was nog zo goed als vol. Die had dus al even geen regeneratie meer gedaan.
    Ik heb die dan eens manueel laten spoelen.
    Maar ik had de indruk dat het water nog steeds harder aanvoelde als anders. Ik heb hier niets liggen om het water te meten.
    Dan een paar dagen in de gaten gehouden en gezien dat het ingestelde te gebruiken watervolume niet zakt bij watergebruik. Het metertje (een tandwiel) draait dus niet mee met het waterverbruik.
    Wat zouden de mogelijke oorzaken kunnen zijn? Ik ken er in elk geval niets van.
    Groetjes,
    Dominic

Bij “sommige” waterontharders zit het vervangen van dat tellertje in het onderhoudscontract.

Comment

Ik heb in die jaren al een keer een onderhoud overgeslagen dus dat zullen ze wel aangrijpen om geen 'garantie' meer te moeten geven.

Maar ik heb de indruk dat het water nog steeds niet zacht is na een manuele spoeling. Ik zal eens wat stripjes gaan kopen om te meten.
      Zou het kunnen dat er een klep niet werkt ofzo en dat daarom het metertje ook niet meedraait?
      Groetjes,
      Dominic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
        Zou het kunnen dat er een klep niet werkt ofzo en dat daarom het metertje ook niet meedraait?
        Afhankelijk van het soort kleppenblok er op staat zou dat inderdaad kunnen.
        Tegenwoordig worden bij gewone huisgezinnen meer en meer kleine ontharders geplaatst die
        niet meer elektrisch gestuurd worden.
        Die werken volledig autonoom op waterdruk/debiet (zeg maar een watermotor) zijn klein
        en weken met zoutblokken in plaats van schepzout.
        Een vriend van mij heeft dat groot ding vervangen door zo eentje van Minimax en is daar super tevreden van.

Last edited by Geerten; 24 januari 2024, 13:11.

Comment

Working...
        X