Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het mysterieuze ei

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Het mysterieuze ei

Vorige week opende ik bij het poetsen van de auto de motorkap en kwam dit tegen:

Click image for larger version  Name:	23_12_ei_motorkap.jpg Views:	0 Size:	248.1 KB ID:	8074747

Het ei was zachtgekookt, alsof het rauw daar gelegd is en dat door de temperatuur van het rijden lichtjes gekookt. Ik vraag me af hoe in hemelsnaam een ei geklemd raakt bovenop de motor van onze auto.
    Mogelijke scenario's:
    • Drie maanden geleden ging de auto binnen voor onderhoud. In de garage werkt een grapjas.
    • Onze dochter gebruikte de auto enkele weken. Zij of haar vriend is een grapjas en kan goed totale verwondering veinzen.
    • Dit is hoe auto's zich voortplanten, hadden we even gewacht dan had de Peugeot 208 een 108 'gelegd' :-)
    • De vriend van onze dochter toonde enkele weken geleden een video van hun bewakingscamera waarop je een slank beestje, wat kleiner dan een kat, 's nachts over hun oprit ziet lopen. We denken dat dit een steenmarter was. Misschien verstopte die het ei en had ie pech toen de auto plots terug naar ons gebracht werd. Maar hoe raakt een steenmarter in een straat met rijwoningen met een kippenei bovenin de motorkap en kan ie dat onbeschadigd daar neerleggen? Steenmarters leggen blijkbaar wel voedselvoorrraden aan, maar dit zou toch straf zijn.
    Heeft iemand al iets vergelijkbaars meegemaakt of een andere uitleg?
    Last edited by Laurens; 1 januari 2024, 23:20.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Als het een steenmarter is geweest, dan heb je geluk dat er niet aan de bedrading of aan andere leidingen is geknabbeld, want dat kan veel geld kosten om dat terug in orde te krijgen.

Hier in de garage heb ik een paar muizenvallen staan, en af en toe zit er daar eentje in, mijn auto wordt heel weinig gebruikt, en ik zou niet graag hebben dat die op een keer niet wil starten omdat er aan de bedrading is geknabbeld.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

-Als dat ei van een grapjas in de garage is dan zou dat eigeel ondertussen toch een andere kleur en een andere geur moeten hebben, dacht ik.
      -'k Zou je aanraden om een bedje uit stro, uit een kerststal op de markt, naar huis te sleuren om die kleine 108 te verwelkomen. Je dochter zal er blij mee zijn.

Gelukkig Nieuwjaar.
      " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Gas en elektriciteit is nu wel niet zo goedkoop, maar om nu al beginnen te koken op uw motor is er toch wat over. LOL
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Vast en zeker een steenmarter die daar een rauw ei heeft willen verstoppen.
          http://www.paulvanrooy.be

Comment

Ja, heel zeker een steenmarter die onder jouw motorkap komt nesten.
            Hier heb ik ook al eieren onder de motorkap en onder de auto gevonden. Die gaan de marters halen bij de kippen achter ons huis. Ook al dode vogels onder mijn motorkap gehad. Bij mijn vorige auto was de hele isolatie van de motorkap weggevreten, ze gebruiken dat materiaal om hun nest te maken wat dieper tussen je motor. Bij mijn vrouw werden kabels kapotgebeten in haar nieuwe wagen.
            We hoorden snachts ook regelmatig katten vechten en schreeuwen onder ons slaapkamerraam, maar dat bleken dus marters te zijn.
            Nu hebben we van die ultrasone geluidskastjes in onze auto's geplaatst, en ook citronella wc-blokjes hier en daar tussen het motorblok geplaatst en voorlopig geen schade meer.
            Groetjes,
            Dominic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
              Nu hebben we van die ultrasone geluidskastjes in onze auto's geplaatst, en ook citronella wc-blokjes hier en daar tussen het motorblok geplaatst en voorlopig geen schade meer.
              Zo'n ultrasone geluidskastjes zijn naar het schijnt een hel voor andere huisdieren met gevoelig gehoor zoals honden en katten. Ook baby's zouden er hinder kunnen van ondervinden, enkele jaren geleden het verhaal gelezen van een baby die heel vaak thuis huilde en elders veel minder. Het viel de ouders ook op dat het thuis huilen veel minder was als de auto weg was. Ze hebben toen als test die ultrasone verweerder tijdelijk uitgeschakeld en het kind was tevreden, later hebben ze dan een toestel op basis van stroomstoten geplaatst.
              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Huisdieren hebben we niet meer, en dat geluid komt niet veel verder dan de motorkap
                Groetjes,
                Dominic

Comment

Mogelijk een marter die een eitje voor de dorst heeft verstopt. Ik heb begrepen dat men visolie gebruikte om elektrische bedrading in auto's waterdicht te maken. Wat ze dan weer lekker maakt.
                  Geyst

Comment

Na eindelijk steenmarters (dankzij veel timmerwerk met succes) buiten te hebben gekregen uit ons huisje in de Condroz waren ze een jaar of drie geleden ook in het Leuvense opgedoken.
                    Zowel in de dakisolatie als in de auto's.
                    Bij de laatste enkel wat losgekrabde isolatie en geen verdere schade (of grapjes). Ze lusten niet alle merken, en misschien liever verse nieuwe auto's.

Ondanks dat het vrij grote dieren zijn heb ik zelf vastgesteld dat ze zich door ongelooflijk kleine openingen en spleten kunnen wurmen (veel kleiner dan je hand zoals dikwijls wordt vermeld).
                    En ik kan bevestigen dat zij naast slaap- en nestplaatsen aparte toiletten en voorraadkamers aanleggen (waar ze dikwils eten vergeten met alle gevolgen vandien).

Neem deze dieren serieus.
                    Vergeet niet dat ze beschermd zijn. Ze doden heeft ook geen zin omdat het territorium door een soortgenoot zal ingenomen worden.
                    Last edited by palombian; 2 januari 2024, 15:15.

Comment

Laurens,

Dit is gewoon de ouiderwetse 2PK test. Toen de 2PK ontwikkeld werd moest die eieren kunnen vervoeren over een akker zonder ze te breken.
                      Jij hebt dus geen Peugeot maar een 2Pk ...

Lijkkt me een steenmarter geweest te zijn die zijn "buit" verstopt heeft.

Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Morgen zal ik de bedrading toch maar eens goed bekijken en wc-blokjes hangen als de dochter nog eens de auto wil lenen. Verwacht jullie over enkele maanden dan maar aan een ‘mysterieuze wc-blokjes’ bericht van een garagist die zich afvraagt waarom één van zijn klanten zijn automotor als een toilet behandeld.
                        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Working...
                        X