Vorige week opende ik bij het poetsen van de auto de motorkap en kwam dit tegen:
Het ei was zachtgekookt, alsof het rauw daar gelegd is en dat door de temperatuur van het rijden lichtjes gekookt. Ik vraag me af hoe in hemelsnaam een ei geklemd raakt bovenop de motor van onze auto.
Mogelijke scenario's:
Het ei was zachtgekookt, alsof het rauw daar gelegd is en dat door de temperatuur van het rijden lichtjes gekookt. Ik vraag me af hoe in hemelsnaam een ei geklemd raakt bovenop de motor van onze auto.
Mogelijke scenario's:
- Drie maanden geleden ging de auto binnen voor onderhoud. In de garage werkt een grapjas.
- Onze dochter gebruikte de auto enkele weken. Zij of haar vriend is een grapjas en kan goed totale verwondering veinzen.
- Dit is hoe auto's zich voortplanten, hadden we even gewacht dan had de Peugeot 208 een 108 'gelegd' :-)
- De vriend van onze dochter toonde enkele weken geleden een video van hun bewakingscamera waarop je een slank beestje, wat kleiner dan een kat, 's nachts over hun oprit ziet lopen. We denken dat dit een steenmarter was. Misschien verstopte die het ei en had ie pech toen de auto plots terug naar ons gebracht werd. Maar hoe raakt een steenmarter in een straat met rijwoningen met een kippenei bovenin de motorkap en kan ie dat onbeschadigd daar neerleggen? Steenmarters leggen blijkbaar wel voedselvoorrraden aan, maar dit zou toch straf zijn.
Comment