Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iCloud fotos op SSD zetten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iCloud fotos op SSD zetten

    Ik zou graag eens al mijn iCloud fotos op SSD zetten.
    Volgens iCloud beheersopslag is dat momenteel 72 GB
    Dat lijkt mij zo weinig ? Is dat we werkelijke grootte ? Ik heb me ooit es laten vertellen dat Apple kleinere versies van de foto's gebruikt om alles vlot op hun devices te laten verschijnen.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Als de opslag van uw device vol geraakt, dan begint het de bestanden in kleiner formaat op te slaan om de preview te doen maar op iCloud blijft altijd de originele versie staan.
    Als je deze terug op uw toestel opent, dan heb je terug de originele versie.
    Dus originele versies ben je niet kwijt, goed systeem van Apple dus.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Ja dat begrijp ik, maar die 72 GB die ik kan aflezen is dus effectief 72 GB ? Niet dat dit ineens groter wordt of zo ?
      In de Cloud is het dus 72 Gb en het is dus enkel voor de previews dat de bestanden even verkleind worden.

      Soit dan is het nog te doen 72 GB even over zetten. Thx.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Je kan dat goed zien, vergelijk de ruimte dat foto's nemen op je toestel met deze op iCloud.
        Zie voorbeeld.


        En op de iPhone en iCloud staat hetzelfde, dus in dit geval duidelijk de volledige grootte op iCloud en de verkleinde op de iPhone.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Voor mij geen iCloud opslag, enkel telkens een backup van de iPhone en iPad. Geen extra schijfruimte gekocht/gehuurd. Wel heel regelmatig de foto's van iPhone/iPad naar interned SSD van Mac, en vandaar uiteraard via clone backup naar externe HD. Maar niks in de lucht!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment

          Working...
          X