Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke antivirus software?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

    Dat is wat concurrentie probeert wijs te maken door artikels af te kopen in bekende media.
    En u leest natuurlijk de niet-corrupte artikels in onbekende media, vandaar.
    Hoe maakt men het onderscheid? Eenvoudig, als het artikel in de kraam past is het oké. Is het een negatief artikel: afgekocht.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

      En u leest natuurlijk de niet-corrupte artikels in onbekende media, vandaar.
      Hoe maakt men het onderscheid? Eenvoudig, als het artikel in de kraam past is het oké. Is het een negatief artikel: afgekocht.
      Ik probeer alles met een korrel zout te nemen wat in artikels staat en ook te baseren op ervaringen.
      Wat u eerder aankaartte dat Microsoft Defender minder capabel is, waar haalt u dat vandaan … uit een artikel of test dat in uw kraam past?
      Er zijn evengoed artikels waar net het omgekeerde beweerd wordt en dat Microsoft Defender wel correct werkt.

      Ondertussen even opgezocht met welke AV ik in het verleden problemen had met niet kunnen openen van bestanden en dat was Kaspersky.
      Ook even gezocht of ik er nog iets van kon vinden op internet.

      If your antivirus app blocks a harmless program, don’t disable protection — do this instead.

      En neen, met Microsoft Defender nog nooit dergelijke problemen gehad.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Velen gebruiken een betalende, of gratis versie van een antivirusprogramma.
        Vaak hebben ze dan defender ook nog in gebruik en regelmatig geeft dit problemen.

        Als,je denkt dat er toch een virus in je map met foto's is gedoken, dan kan je eens rechtsklikken op de map of bestand en dit laten scannen.

        ik vermoed dat er ergens in het register door het online programma wat is veranderd waardoor er een verkeerde verwijzing is
        Je zou CCcleaner je register nog eens kunnen laten scannen en de fouten laten herstellen.
        Met een beetje geluk wordt dit terug goed gezet.

        mvg
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

        Comment


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
          Velen gebruiken een betalende, of gratis versie van een antivirusprogramma.
          Vaak hebben ze dan defender ook nog in gebruik en regelmatig geeft dit problemen.
          In theorie wordt Microsoft Defender uitgeschakeld als men een andere AV installeert, maar uiteraard zijn er ook mensen die meerdere AV's op hun PC durven installeren en dat is zeker niet ideaal.

          ik vermoed dat er ergens in het register door het online programma wat is veranderd waardoor er een verkeerde verwijzing is
          Je zou CCcleaner je register nog eens kunnen laten scannen en de fouten laten herstellen.
          Het is eveneens maar een suggestie dat ik wil doen, geen zekerheid, maar mogelijks heeft Kaspersky de toegang tot de bestanden geblokkeerd doordat er iets van het web de bestanden willen aanpassen heeft.
          Als dit zo is, dan zou men daarvan iets in de logfiles van de AV moeten kunnen vinden.
          Dat verandert dan uiteraard ook iets in het register en uw tip van CCleaner is zeker geen slechte, geen garantie maar zeker en vast ook eens de moeite waard.
          Het is wel iets eenvoudiger om uitzoeken als men de PC voor zich heeft, met beperkte info niet zo evident.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Heb je al in de diverse Windows-logboeken (Toepassing, Beveiliging, Systeem) naar foutmeldingen?

            Comment


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
              Heb je al in de diverse Windows-logboeken (Toepassing, Beveiliging, Systeem) naar foutmeldingen?
              Hij heeft echter de schijven met foto's al geformatteerd en de SSD met het OS vervangen door een versie van vroeger.
              Logboeken van Windows en die van de AV, daarmee kon men mogelijks al wat verder mee komen, maar men moet ze dan nog juist ook kunnen interpreteren, al geeft hij aan daar geen expert in te zijn.
              Maar dat zal nu ook niet meteen meer gaan met al de veranderingen die hij al doorgevoerd heeft, wel spijtig dat hij nu al een deel foto's kwijt is door die handelingen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #37
                Nu vermoed ik toch dat het de SSD (Samsung 870 EVO) zelf was die voor de problemen heeft gezorgd, alles werkt nu terug, maar als ik die "defecte" (waarmee de problemen begonnen zijn) SSD in een docking station steek, dan doet die helemaal niets, normaalgezien zou ik die moeten kunnen openen, maar zelfs het ledje op de docking station knippert niet. Er is niets mis met de docking station, want daarmee heb ik van de oude 256 SSD (de huidige "C" waarmee ik de pc terug werkend had gekregen) een kopie gemaakt op een nieuwe 1TB SSD (en die werkt).

                Het zijn niet zoveel foto's die ik kwijt ben, een selectie daarvan staat toch al op mijn website (dat zijn vooral foto's van evenementen, die zijn dus niet verloren, want die dienen voornamelijk voor de website).

                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #38
                  Ik heb de "defecte schijf" toch eens op de laptop aangesloten, en daar kon ik ze wel geopend krijgen.
                  Daardoor heb ik alle bestanden kunnen kopiëren, behalve de een paar waarop de laptop vastliep omdat ze er een fout in zat.
                  Die corrupte bestanden moest ik dan eerst verwijderen om verder te kunnen geraken.
                  Bij die bestanden zit niets dat ik zal missen.
                  Nu moet ik nog alles op de back-up schijven zetten, en daarna ook terug in de "fotoschijf" op de pc zelf zodat ik er altijd gemakkelijk aan kan als ik een foto nodig heb.
                  Vermoedelijk zitten er toch fouten in de SSD waar ik de problemen mee kreeg, die zal ik in ieder geval niet opnieuw gebruiken (zeker niet als "C" schijf).
                  Ik heb nu de 256 GB SSD terug in orde gemaakt, die was laatst in juli 2021 gebruikt toen ik die vervangen heb door de 1 TB SSD, nu is die weer up to date zodat ik de pc meteen kan opstarten als de nieuwe schijf het weer opgeeft.
                  Die 1 TB SSD heeft het iets meer dan 2 jaar uitgehouden, zijn die dan zo gemaakt dat ze net na de garantieperiode stuk gaan?

                  De problemen zijn voor mij dus opgelost, alleen moet ik nog uitkijken naar een ander antivirus software dan Kaspersky, waarschijnlijk wordt dat Norton.
                  Zelfs al is er nu helemaal geen probleem met Kaspersky, ik vertrouw de leider van het land van oorsprong van die software niet, en ik wil dat land ook niet blijven sponseren.

                  Allemaal bedankt om mee na te denken om mijn computerprobleem opgelost te krijgen .
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #39
                    Garantie 870 EVO​ is (normaliter ) 2.400 TBW​ / 5 jaar.
                    Full scan laten lopen

                    Comment


                    • #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door Geyst Bekijk bericht
                      Ik heb al wat jaren een Mac zonder anti virus, nooit problemen gehad. 1 keer per maand maak ik een backup naar een externe harde schijf. Daarnaast word elke foto op mijn werkschijf direct naar een nas opgeladen.
                      Inderdaad, sinds 1987 en nooit antivirus nodig gehad. Ik maak ook maandelijks (soms twee keer per maand) een clone naar een externe HD.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                      Comment


                      • #41
                        Tot juli 2019 op de privé pc zonder antivirus (op professioneel afgedankte hardware). Daar de ' nieuwe ' (ook weer uit afgedankte componenten ) het nu wel aankon en MS Defender ondertussen een redelijke reputatie had , deze bij de clean install van win 10 maar laten meeinstalleren. So far so good

                        Nog dit : bankieren deden we uitsluitend mbv een maagdelijke livelinux ( knoppix - vanaf gebrande cd) ... maar dat krijg ik niet meer aan het ' bollen ' op de huidige hardware

                        Ook nog dit : zolang het aangeboden werd had ik privé een emailcertificaat van Thawte (Mark Shuttleworth - 2de ruimtetoerist) ... spijtig dat dit niet veralgemeend is
                        Last edited by Silver Roller; 20 december 2023, 16:03.

                        Comment


                        • #42
                          Ik heb ooit eens het schijfmonitor programma Hard Disk Sentinel gekocht, maar er zijn verschillende gratis alternatieven die de status van de schijven controleren en op tijd een boodschap sturen wanneer het aantal fouten boven een bepaalde grens komen (vervang die schijf dan maar snel, "genezen" doen ze helaas niet). Hout vasthouden, maar nooit data verloren.

                          Backups (op externe HDD's) maak ik met SyncBackFree.

                          Zolang ik het als kosten kan aftrekken heb ik een Avast Ultimate met alles erop en eraan (incl VPN) voor 10 toestellen.
                          Of dat echt zoveel beter is dan een cocktail van gratis tools kan ik niet zeggen want alles is OK, maar tevoren had ik de gratis Avast zonder problemen.

                          Windows Defender staat af, maar op zich is het helemaal niet slecht.

                          Op al mijn browsers (Firefox, Chrome, Avast Secure Browser, MS Edge) staat de Ghostery extension als adblocker en anti-track (laatste ook met Avast Anti-track).
                          Met Ghostery krijg ik soms wel opmerkingen maar het trekt goed zijn plan.


                          Comment

                          Working...
                          X