Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke adblocker is nu de beste en waarom?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke adblocker is nu de beste en waarom?

    Wellicht een overbodie vraag, maar Welke is nu de beste adblocker en waarom?
    Ik heb momenteel adblock maar deze laat links en rechts toch vervelende reclame gewoon door.


    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

  • #2
    Ik heb er een stuk of 4 naast elkaar draaien.
    Zowat niets komt nog door. Ook niet op YT.

    Een probleem met veel blockers is dat ze zich laten betalen door reclamebedrijven om toch een en ander "legit" door te laten.

    Comment


    • #3
      Ik gebruik Adblock plus, maar mijn provider houdt bijna alle spam tegen. Dus al jaren 100% spamvrij.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        Ik gebruik Adblock plus, maar mijn provider houdt bijna alle spam tegen. Dus al jaren 100% spamvrij.
        Reclame op websites is nog wel iets anders dan reclame via spam.
        Ook al bezoekt men geen enkele website, dan nog kan men spam ontvangen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          naast Adblock gebruik ik ook Ghostery's, op deze site houd hij op dit ogenblik 10 objecten tegen, op het spookicoontje word het aantal gestopte zaken weergegeven. soms schrik van het aantal dat word weergegeven, op een farma site heb al eens 45 zien staan.
          D 7500 > 16/85 > 70/300>105
          https://www.behance.net/joscaeymae0afa
          Grt. Jos

          Comment


          • #6
            Al jaren fervent gebruiker van uBlock Origin.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #7
              noscript, µblock origin, ghostery, en een pihole (op een raspberry pi).

              Comment


              • #8
                Die Ghostery is wel zeer goed, een aanrader.


                Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                Comment


                • #9
                  µBlock Origin en AdGuard hier, naar alle tevredenheid. Helaas is het wat Youtube betreft na zowat 15 jaar zonder enige reclame afgelopen, YT blokkeert als je geen reclame toelaat. Die reclame op YT is ook zeer ergerlijk, op de meest onverwachte momenten wordt een video onderbroken voor een reclamespot. Dit wekt voor mij eerder aversie op voor de producten dan wel interesse. Enfin, omdat ik YT wel dagelijks gebruik dan toch maar besloten om naar Youtube Premium te gaan voor net geen 12 euro de maand. Beter dat dan op café te gaan zou moeder zeggen. Youtube Music krijg je er dan bij, samen met enkele andere voordelen maar dat had niet nodig geweest.
                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                    µBlock Origin en AdGuard hier, naar alle tevredenheid. Helaas is het wat Youtube betreft na zowat 15 jaar zonder enige reclame afgelopen, YT blokkeert als je geen reclame toelaat. Die reclame op YT is ook zeer ergerlijk, op de meest onverwachte momenten wordt een video onderbroken voor een reclamespot. Dit wekt voor mij eerder aversie op voor de producten dan wel interesse. Enfin, omdat ik YT wel dagelijks gebruik dan toch maar besloten om naar Youtube Premium te gaan voor net geen 12 euro de maand. Beter dat dan op café te gaan zou moeder zeggen. Youtube Music krijg je er dan bij, samen met enkele andere voordelen maar dat had niet nodig geweest.
                    Ik heb hetzelfde probleem met Youtube icm µblock origin en Ghostery op Firefox maar in geen geval zwicht ik voor Premium. Dan bouw ik mijn kijkgedrag liever af... Op den duur wordt je hele leven een abonnement

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

                      Ik heb hetzelfde probleem met Youtube icm µblock origin en Ghostery op Firefox maar in geen geval zwicht ik voor Premium. Dan bouw ik mijn kijkgedrag liever af... Op den duur wordt je hele leven een abonnement
                      Ik heb er toch ook goed moeten over nadenken, maar ik kijk meer naar Youtube dan TV. Heel veel over technische zaken, ik heb in mijn werkplaatsje onder andere een metaaldraaibank en metaalfreesmachine en heb daarmee zelf een CNC machine gebouwd. Dan is YT een hele goede en betrouwbare informatiebron.
                      Maar je hebt gelijk, als je al die streamingdiensten bekijkt... wie gaat daar zijn geld aan uitgeven? Je kiest er één of twee max. Zelfs auto's hebben nu abonnement diensten. Voor BMW kan je extra betalen voor... zetelverwarming. Terwijl alles reeds in de wagen aanwezig is. En ook andere merken stappen in die circus mee. Extra power, extra rijbegeleiding... het zit er allemaal al in maar je moet na aankoop extra betalen voor het activeren. Dat wordt blijkbaar soms gedaan om onder een bepaald bedrag een auto te kunnen leasen, achteraf kan je dan wat meer luxe of mogelijkheden activeren zonder het invloed heeft op het leasebedrag.
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

                        Ik heb hetzelfde probleem met Youtube icm µblock origin en Ghostery op Firefox maar in geen geval zwicht ik voor Premium. Dan bouw ik mijn kijkgedrag liever af... Op den duur wordt je hele leven een abonnement
                        Zolang het nog kan download ik gewoon de YT en kijk daarna. Als het interessant is kan je ze zelfs nog bijhouden want later iets terugvinden...

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                          Ik heb er toch ook goed moeten over nadenken, maar ik kijk meer naar Youtube dan TV. Heel veel over technische zaken, ik heb in mijn werkplaatsje onder andere een metaaldraaibank en metaalfreesmachine en heb daarmee zelf een CNC machine gebouwd. Dan is YT een hele goede en betrouwbare informatiebron.
                          Maar je hebt gelijk, als je al die streamingdiensten bekijkt... wie gaat daar zijn geld aan uitgeven? Je kiest er één of twee max. Zelfs auto's hebben nu abonnement diensten. Voor BMW kan je extra betalen voor... zetelverwarming. Terwijl alles reeds in de wagen aanwezig is. En ook andere merken stappen in die circus mee. Extra power, extra rijbegeleiding... het zit er allemaal al in maar je moet na aankoop extra betalen voor het activeren. Dat wordt blijkbaar soms gedaan om onder een bepaald bedrag een auto te kunnen leasen, achteraf kan je dan wat meer luxe of mogelijkheden activeren zonder het invloed heeft op het leasebedrag.
                          Je vindt tal van voorbeelden: Microsoft Office, Adobe producten, Tv boxen en WiFi uitbreidingen van providers enz...

                          Voor mijn auto loopt er in december ook ééntje af. Het in-car office pakket heb ik al een tijdje niet meer dus ik kan mijn dagelijkse pendel weg ook niet opnemen in de GPS. Dit zou handig zijn omdat er op die route elke paar maand een verandering van tracé optreedt (Oosterweel werken). Die GPS is vooral handig om het elektrische en brandstof gedeelte van onze PHEV te optimaliseren.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

                            Zolang het nog kan download ik gewoon de YT en kijk daarna. Als het interessant is kan je ze zelfs nog bijhouden want later iets terugvinden...
                            Ik kijk momenteel met Firefox via privé venster en MET µblock geactiveerd. Is wel een omweg maar het werkt.

                            Comment

                            Working...
                            X